کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

دروگبا جزو 10 بازیکنی که در فوتبال انقلاب ایجاد کردند


 

یورو اسپورت در گزارشی از 10 بازیکن که در انقلابی در فوتبال جهان ایجاد کرده اند پرده برداشت که در گزارشی که به انها اشاره می کنیم نکته جالب این است که سه نفر از این 10 بازیکن دروازبان هستند.

 

در فوتبال به طور کلی دروازبان باید بلند قد،مدافع باید تنومند، بال های راست و چپ باید سرعتی و مهاجمان باید با تکنیک و فرصت طلب باشند این مفاهیمی کلی در فوتبال هستند و همه با آن آشنایی دارند اما بازیکنانی وجود دارند که  انقلابی در این مفاهیم ایجاد کرده اند و چنین معانی را به طور کلی دستخوش تغییر قرار داده اند می خواهیم در گزارشی به 10 ستاره ای که در فوتبال جهان انقلاب ایجاد کردند بپردازیم.


دیدیه دروگبا


سرعتی ترین فیل در تاریخ" این جمله ای است که یکی از مفسران فوتبالی درباره دروگبا گفته است. این مهاجم ساحل عاجی هر چند بسیار تنومند و قوی بنیان است اما از سرعت بالایی برخوردار است و این به او کمک می کند تا به راحتی برای تیمش گلزنی کند. دروگبا مهاجمی استثنایی برای چلسی به شمار می آید و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ قاره آفریقا است. این بازیکن ساحل عاجی در چلسی بسیار محبوب است. او سهم بسزایی در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا داشت. اگر گلی که او با ضربه سر در دیدار برابر بایرن مونیخ در فینال لیگ قهرمانان اروپا به ثمر نمی رساند چلسی نمی توانست نخستین قهرمانی خود در این رقابت ها را جشن گیرد. دروگبا پس از قهرمانی با چلسی در لیگ قهرمانان از این تیم جدا شد اما در فصل جابجایی تابستانی دوباره به این تیم انگلیسی بازگشته است تا دوباره شاگرد ژوزه مورینیو شود.


رونالدینیو


دوستداران رونالدینیو از او با لقب جادوگر یاد می کنند. او کسی بود که هنر نمایش و یا به اصطلاح فوتبال نمایشی را وارد مستطیل سبز کرد. این بازیکن برزیلی حرکاتی را در مستطیل سبز انجام می داد که هیچ کس توانایی انجام آنها را پیش از او نداشت. بعضی از حرکات او ثبت شده هستند و بازیکنان دیگر تلاش می کنند تا از آنها تقلید کنند. رونالدینیو سالها با پیراهن بارسلونا درخشید و توانست با این تیم عنوان های زیادی را به دست آورد. بسیاری رونالدینیو را دلیل اصلی بازگشت بارسلونا به دوران اوج می دانند اما آبی-اناریها بعد از آنکه ستاره ای چون مسی را یافتند حاضر شدند تا دست بردار او باشند و این بازیکن برزیلی راهی میلان شود. گویا جدایی رونالدینیو از بارسلونا به معنای پایان یافتن دوران درخشش او بود چرا که این بازیکن برزیلی دیگر نتوانست در حد یک ستاره باشد والان در لیگ کشورش بازی می کند.


کریستیانو رونالدو


یکی از گلزن ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان به شمارمی آید. رکوردهای او با رئال مادرید بی نظیر است. هر چند رونالدو یک مهاجم نوک نیست اما هیچ مهاجمی به اندازه او گلزنی نمی کند.  او نماد یک بازیکن کامل در فوتبال مدرن است. توانایی در ضربات سر، شوت زنی با هر دوپا، مهارت در ضربات آزاد،توانایی در دریبل بازیکنان، قدرت بدنی بسیار بالا . رونالدو همه این مهارت ها را با هم دارد. او بازیکنی است که دوست دارد روز به روز پیشرفت کند و بسیار حرفه ای است. این مهاجم پرتغالی با بحران های زیادی مواجه شده است اما با نهایت حرفه ای گری همه آنها را پشت سرگذاشته است. او یک استثنا در فوتبال جهان به شمار می آید. رونالدو به سلطه چهار ساله لیونل مسی بر فوتبال جهان پایان داد و در سال 2013 به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد. او در فصل جاری هم نمایش بسیار خوبی داشته است و شانس بسیار زیادی برای کسب سومین توپ طلای خود دارد.


لیونیل مسی


هر چه درباره این ستاره آرژانتینی بگویم کم گفته ایم. شاید به ندرت علاقمند به فوتبالی را بیابیم که به بازی مسی علاقه نداشته باشد و یا بازیهای او را پی گیری نکند. او با بارسلونا به هر افتخاری که می خواسته دست یافته است. مسی چهار بار به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شده است و از این حیث رکوردار می باشد البته او این شانس را دارد تا دوباره به این عنوان دست یابد. هر چند مسی از نظر بدنی بسیار ضعیف است و در دوران کودکی هم دچار نقص در هرومون رشد بود اما مهارت و تکنیک استثنایی او باعث شده است تاهیچ مدافع تنومند و غیر تنومندی توانایی کنترل و از کار انداختن او را نداشته باشد. مسی با سرعت و تاکتیک بالایی که دارد به راحتی می تواند حریفان را پشت سرگذارد. او نشان داده است که ضعف بدنی اش هیچگاه نمی تواند مانعی در برابر توانایی های او باشد. نکته جالب درباره مسی این است که در یک بازی بارها مدافعان و هافبک های خشن او را با خطا متوقف می کنند اما در این چند سال اخیر کمتر اتفاق افتاده است که مسی با آسیب دیدگی شدید مواجه شود. تنها سال قبل بود که این ستاره آرژانتینی با آسیب دیدگی پیاپی مواجه می شد و همین باعث شد تا کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شود.


مانویل نویر


تیم ملی فوتبال آلمان همواره در درون دروازه سنگربانهای شاخصی داشته و در این زمینه مشکلی احساس نکرده است. یکی از این دروازبان های خوب آلمان مانوئل نویر است که می توان او را بهترین دروازبان حال حاضر فوتبال جهان دانست. تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی 2014 توانست جام قهرمانی را بالای سر برد. نویر در این رقابت های نمایش خیره کننده ای داشت و سهم بسزایی در قهرمانی ژرمن ها در این رقابت ها داشت. درست است که لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد اما بسیاری نویر شایسته انتخاب برای این عنوان می دانستند.

نویر نقش لیبرو را در تیم ملی فوتبال آلمان و بایرن مونیخ بازی می کند. او گاهی در نقش پاسور بازی می کند و گاهی هم به عنوان مدافع آخر پشت سر مدافعان را پوشش می دهد. پاس او بسیار دقیق هستند و این از او یک دروازبان خاص ساخته است. چندی پیش یواخیم لوو سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان به ستایش از نویر پرداخت و نقش او را با دیگر دروازبان ها متفاوت خواند. لوو از نویر به عنوان آینده فوتبال جهان یاد کرد و او را یک استثنا دانست. به نظر می رسد که این تعریف لوو از نویر کاملا درست باشد چرا که این درازوبان ها هم با دیگر دروازبان ها متفاوت است و تغییری اساسی در فوتبال جهان ایجاد کرده است.


اسامی سایر بازیکنان شامل :

 دیوید بکهام _ روبرتو کارلوس _ چیلاورت _ توماس مولر _ کامپوس



منبع: شفقنا

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید جمعه 4 مهر 1393 ساعت 10:41

واقعا هم همینطوره . دروگبا خیلی عالی بود وااسه چلسی . سایر بازیکنهای نام برده شده هم فوق العاده بودن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد