کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

داستان یک خشم

ونگر از پرورش می‌‌گفت و مورینیو از برداشت. ونگر فوتبال را از زمین تمرینی بارانی می‌‌دید و مورینیو از روی سکو قهرمانی. پیرمرد کال‌ها را رسیده می‌‌کرد و مورینیو آنها را گاز می‌‌زد.




این داستان جالب را در ادامه مطلب بخوانید.

  
مکاشفات خود را که در خاور دور انجام داده بود، زاهد فرانسوی شروع کرد به ساختن پایه‌های تیمی که هوش و دل هر بریتانیایی را برده بود. خود شناسی‌ ونگر در ژاپن توانست از او یک انسان شناس برجسته بسازد. انسان شناسی‌ که بعد‌ها آرمان گرا شد و بعد تیرِ کمان این آرمان گرایی، قلب جاه طلبی‌ها را زخمی کرد. رابرت پیرس از مارسی، تیری هانری از یوونتوس و پاتریک ویرا را از میلان کشف کرد. در توپخانه خود برکمپ، سیمن و آدامز را هم پیش از آمدنش داشت که البته این آخری عمر بازی بازیگریش به دیدن مدینه فاضله ونگر نرسید.  او با حوصله‌‌ و صبری که زاده اوایل دهه 90 بود تیم‌ Invincibles 2003/2004 را ساخت. 123 سال پس از تیم‌ ویلیام سدل، او این بار در قلب لندن بدون باخت قهرمان انگلستان شد. درست در همان دوره زمانی‌، تفکر مخالف پیرمرد صبور در پرتغال شکل گرفته بود. زمانی‌ که ونگر با عقل و فکت و آمار دل زیبا رویان را می‌‌برد، جوانکی خوشتیپ و کاملا مغرور با امثال مک کارتی دو جام معتبر اروپایی را برد!



ژوزه مورینیو زاده نتیجه گرایی صرف اوایل سده  21 بود. جایی‌ که سیب گاز زده با ارائه یک پخش کننده موسیقی اعتبار 50 ساله بزرگان را زیر سوال برد. صاحب خدا بیامرز آن سیب گاز زده هم مثل مورینیو مغرور بود. به قول خود انگلیسی‌ها مورینیو تندر آرسن ونگر را دزدید. پرفسور تا آمد موفقیت را مزه کند، باید روزه سکوت می‌‌گرفت. ترکیب سرمایه و جاه طلبی از آن طرف  لندن تیمی ساخته بود که دیگر کسی‌ از شکست ناپذیران صحبت نمی‌‌کرد. از خصوصیات ونگر، جوانک پرتغالی تنها صبر را نداشت. کمترین گل خورده در تاریخ لیگ برتر و شکست ناپذیری مقابل خود ونگر مشخصه فصل اول مورینیو در چلسی بود. 

بعد از آن خط فکری این دو تا انتهای خیابان مخالف هم بود. ونگر از پرورش می‌‌گفت و مورینیو از برداشت. ونگر فوتبال را از زمین تمرینی بارانی می‌‌دید و مورینیو از روی سکو قهرمانی. پیرمرد کال‌ها را رسیده می‌‌کرد و مورینیو آنها را گاز می‌‌زد. متانت فرانسوی پرفسور زیر پوتین غرور آقای خاص له‌ شد. 12 بازی بدون پیروزی مقابل مورینیویی که به قول آبی‌ها پرچم را بالا نگه داشته بودند. 




فصل گذشته ونگر باز یاد رقیب عشقی‌ خود افتاد. اشتباه بزرگ او بازی در زمین مورینیو بود. او را ترسو خواند و البته متخصص باخت خطاب شد. متخصصی که فصل گذشته از خود ژوزه بیشتر جام گرفت. حالا ونگر خیلی‌ دیر معادلات فوتبال نتیجه گرا را کشف کرده. 10 سال پس از ساختن تیم‌ شکست ناپذیر خود ونگر برای اولین بار با ژوزه مورینیو دست به یقه شد. او باز هم در "محوطه فنی" مورینیو بازی کرد و جالب اینکه 2 دقیقه بعد به او باخت!


منبع: طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد