کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آرسن ونگر قربانى جدید خوزه مورینیو

بازى بزرگ هفته هفتم رقابت هاى لیگ جزیره بین دو تیم آرسنال و چلسى به صحنه درگیرى و جدال خوزه مورینیو و آرسن ونگر سرمربیان دو تیم تبدیل شد که البته این اولین بار نبود که دنیاى فوتبال شاهد وقوع چنین صحنه ها و اتفاقاتى از "آقاى خاص" بوده است.
نشان دادن رفتار خوب و منطقى از سوى بازیکنان فوتبال با وجود هیجان و سطح بالاى آدرنالین به خصوص در بازى هاى حساس و مهم شاید چندان مورد انتظار و توقع دوستدارن و علاقه مندان به فوتبال نباشد، اما انتظار مى رود که سرمربیان حداقل بتوانند بر احساسات و واکنش هاى خود در کنار زمین کنترل داشته باشند و حاشیه ساز نشوند، آن هم در سطح سرمربیان بزرگى همچون آرسن ونگر و خوزه مورینیو.
  
درگیرى بین سرمربیان و حتى بین آنها و داور چهارم یا داوران خط پیش از این هم وجود داشته است، اما نه از نوع درگیرى و جدال بین آرسن ونگر و خوزه مورینیو. چون سرمربیان معمولا ترجیح مى دهند که پس از پایان بازى و در کنفرانس هاى خبرى و یا حتى مصاحبه هاى مطبوعاتى اعتراض خود را به نمایش گذارند تا در کنار زمین با هم گلاویز شوند. واکنش خشمگینانه یورگن کلوپ در برخورد با داور چهارم بازى مقابل ناپولى در لیگ قهرمانان فصل گذشته نیز از جنس همین واکنش ها بوده است.

اما شاید عامل اصلى صحنه درگیرى روز گذشته خوزه مورینیو بوده باشد، چون پیش از این نیز صحنه هاى مشابه اى در این خصوص از وى دیده شده است. سال 2007 آقاى خاصکمک داور را با لفظى زشت مورد خطاب و تهدید قرار داده بود که البته از سوى فدراسیون فوتبال انگلیس به دلیل اهانت آمیز نبودن آن، جریمه اى به آن تعلق نگرفته بود.

سال 2011 و در حاشیه دیدار برگشت سوپر کاپ ما بین رئال مادرید و بارسلونا، خوزه مورینیو سرمربى تیم مادریدى انگشت خود را در چشم تیتو ویلانوا، کمک مربى پپ گواردیولا سرمربى بارسلونا فرو برده بود. مورینیو در زمان حضور خود در اسپانیا همواره جنگى روانى را بر ضد پپ گواردیولا دنبال مى نمود ،‌چون از نظر آقاى خاص، پپ گواردیولا پست سرمربى گرى بارسلونا را از وى ربوده بود.

اما پپ گواردیولا از فصل گذشته از تیررس خوزه مورینیو خارج شده است و به نظر مى رسد که آقاى خاص قربانى جدیدى پیدا کرده است؛ آرسن ونگر. سرمربى آرسنال جنتلمنى در دنیاى فوتبال به حساب مى آید، اما به راحتى اجازه نمى دهد که سرمربى حریف با واکنش هاى خود بازى و داورى را تحت تاثیر قرار دهد.

یکشنبه و در حساس ترین بازى از رقابت هاى هفته هفتم لیگ برتر جزیره، چلسى موفق به شکست آرسنال با نتیجه 2:0 شد و در هنگام روى دادن خطایى خشن، درگیرى شدید و نا معمولى در کنار زمین بین سرمربیان دو تیم درگرفت به طورى که داور چهارم مجبور به جدا نمودن خوزه مورینیو و آرسن ونگر شدند. اینکه چه کسى عامل شروع چنین درگیرى بوده است مشخص نیست، اما خوزه مورینیو مى تواند با واکنش هاى خود زمینه خشم هر سرمربى آرامى همانند آرسن ونگر را فراهم نماید.

By Lars Wallrodt / Die Welt Deutschland

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد