کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

درست یا غلط؟ انتقال دیگو کاستا از اتلتیکو به چلسی

- سایت ورزشی گل در مجموعه تحلیل های تلاش کرده است تا مهمترین انتقالات تابستان گذشته را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. اولین گزارش از مجموعه به تحلیل وضعیت تونی کروس پس از انتقال از بایرن مونیخ به رئال مادرید اختصاص داشت.
 در قسمت دوم هم به بررسی وضعیت رادامل فالکائو پس از انتقال از موناکو به رئال مادرید پرداختیم و سومین بخش این مجموعه به بررسی وضعیت دیگو کاستا پس از انتقال از اتلتیکومادرید به چلسی اختصاص خواهد داشت.  

به گزارش سرویس ترجمه شفقناورزشی و به نقل از گل، این بازیکن 35 میلیون پوندی پس از خودنمایی در اتلتیکومادرید، در تابستان به یکی از اهداف چلسی تبدیل شد.این ستاره که در فصل گذشته تا فینال لیگ قهرمانان همراه با اتلتیکو نیز رفته بود حال فصل جدید را با چلسی شروع کرده است و با توجه به عملکردش در چلسی میتوان پیش بینی کرد که در سال 2014 نیز او بتواند بازیکن موثری برای تیمش باشد.

در ادامه به بررسی عملکرد او در فصول گذشته و نحوه آمدنش به چلسی و آینده او می پردازیم.

انتقال کاستا به چلسی

چلسی می دانست چه چیزی میخواهد و آنها برای بدست آوردن آن وقت را تلف نکردند. آنها در یکی از اولین قدم های خود کاستا را به تیم آوردند، آنها با آوردن کاستا به تیم به اهداف خود که احتمالاً یکی از مهمترین آن ها، قوی کردن خط حمله بود نزدیک شدند.

شاید پس از اینکه کاستا درفصل گذشته در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در مقابل چلسی بازی خوبی از خود ارائه داد و حتی در نیمه دوم بازی موفق به گلزنی شد (از روی نقطه پنالتی) و تیمش 3-1 پیروز شد به جلب نظر مورینهو توفیق یافت.

پس از این مسابقات یک هیئت از طرف چلسی برای مذاکره با کاستا راهی اسپانیا شد. فرستادگان ژوزه مورینیو آماده بودند تا برای جوش دادن این انتقال 44 میلیون یورو پرداخت کنند آنها در نهایت موفق شدند کاستا را به آمدن به چلسی راضی کنند، و قرارداد بین آنها در اواخر آوریل بسته شد، جالب است بدانید کمتر از 24 ساعت پس از اظهار تمایل چلسی به خرید او این مهاجم با این قضیه موافقت کرد.

و زمانی که پنجره نقل و انتقالات به طور رسمی باز شد، چلسی اعلام کرد که پیشنهاد قبول شده است. و دو هفته بعد همه کارها تمام شد و به صورت خبر پیوستن کاستا به آبی پوشان پخش شد.

کاستا در یک مصاحبه اختصاصی با سایت گل درجواب این سوال که چرا می خواهد فقط به چلسی برود با هیجان گفت: "چلسی یکی از بزرگترین باشگاه های دنیا است".

داستان کاستا پس از آمدن به چلسی

کاستا زندگی خود بعنوان یکی از بازیکنان چلسی را در حالی آغاز کرد که می توان این جابجایی را یکی از بهترین جابجایی ها در نقل و انتقالات تابستانه دانست. این بازیکن برزیلی-اسپانیایی در 7 بازی برای این تیم 9 گل به ثمر رسانده است، که از نظر رکورد 4 گل بیشتر از نفر بعد از خود زده است.

طبق انتظارات، جگندگی او در بازی به او اجازه داد تا دفاع های انگلیسی را در هم بکوبد و خود را با شرایط لیگ انگلیس تطبیق دهد.
فصل گذشته، یکی از ضعف های تیم چلسی، کمبود مهاجمان کارآ در خط حمله بود. کاستا این قضیه را به راحتی حل کرد، او در در 30 نبرد هوایی 14 بار موفق ظاهر شد و هر 5 ضربه سرش در چارچوب بودند.

کاستا همیشه پشت دفاع ها و در یک حمله در فضای بسته حریف را غافلگیر میکند (همه حملات او وارد محوطه جریمه شده است) و سپس به روش های مختلف کار را تمام میکند (تاکنون 4 گل با پای چپ، سه گل با پای راست و دو گل نیز با ضربه سر زده است) که در کل 84.2 درصد دقت داشته است، متوقف کردن این بازیکن کار سختی است.

این عملکرد فوق العاده او تاکنون باعث شده است که تقریباً بتوان او را تآثیرگذارترین بازیکن چلسی بعد از ورودش به تیم دانست.

آینده کاستا در چلسی

شاید بتوان گفت که بهترین از این نمی شود. کاستا در حال حاضر در آمادگی کامل نیست، یا حداقل مورینیو چنین باوری دارد، با این حال برای چلسی فوق العاده کار کرده و یکی از بهترین های آبی پوشان لندنی بوده و در صدرنشین این تیم نقشی به سزایی داشته است.
پیوستن او به فابرگاس می تواند خط میانی و خط حمله چلسی را قدرتمندتر از همیشه کند و با داشتن مهاجم شش دانگی مانند کاستا در نوک حمله، هافبک های چلسی تنها باید در زمین او را پیدا کنند و با اطمینان خاطر به او پاس دهند.

چلسی راه های زیادی دارد که با امتحان کردن آنها بتواند بهترین مکان برای حداکثر کارایی کاستا را پیدا کند.

گلزنی های او تاکنون باعث شده است که آبی پوشان چلسی برای قهرمانی در لیگ داخلی مصمم تر از قبل به نظر بیایند و در افزایش محبوبیت این تیم نیز تأثیرگذار بوده است.44 میلیون دلار واقعاً برای بازیکنی چون کاستا مبلغ ناچیزی است و بدون شک او بیشتر از این مبلغ ارشمند است. در نهایت با اطمینان زیادی میتوان پیش بینی کرد که کاستا در چلسی نیز همچنان به پیشرفت خود ادامه خواهد داد و بازیکن تأثیرگذاری برای این تیم خواهد بود.

منبع:شفقنا

نظرات 1 + ارسال نظر
Saeed m.h دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 22:39

خرید فوق العتده ما / البته + فابرگاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد