کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پیتر چک و دوراهی ماندن یا رفتن؟

 فصل جدید لیگ برتر برای پیتر چک، روزهای متفاوت و ویژه ای بود. این دروازبان باسابقه پس از سال ها درخشش در چلسی نیمکت نشین کورتوای جوان شد تا چالشی جدید را تجربه کند.
سال 2004 میلادی شروع کار پیتر چک در باشگاه چلسی بود. این دروازبان بزرگ خیلی سریع توانست به مهره قابل اتکای آبی پوشان لندنی تبدیل شود. حدود یک دهه حضور موفق در چلسی کارنامه ای قابل توجه از پیتر چک بر جای گذاشت وی وی را در رده بهترین های دروازبانی دنیا قرار داد.  

درخشش تیبو کورتوا در اتلتیکومادرید که فصل پیش همراه با این تیم به موفقیت های بسیاری دست یافت، مسولان چلسی را بر آن داشت تا این دروازبان 22 ساله را که بصورت قرضی در اختیار مادریدی ها قرار داده بودند را به لندن بازگرداند. این تصمیم یکی از سخت ترین تصمیم های ممکن برای مورینیو بود چرا که در حضور پیتر چک اقدام به جذب یک دروازبان بزرگ دیگر ریسک بزرگی بود که آقای خاص تن به آن داد.

بسیاری از هواداران چلسی منتظر آغاز فصل بودند تا دروازبان اول تیم شان مشخص شود. روز موعود فرا رسید و پیتر چک محبوب پس از سال ها درخشش درون دروازه چلسی، جای خود را به کورتوا داد و این آغازی بود بر یک چالش بزرگ برای این دروازبان. بر خلاف انتظار چک در ابتدای فصل اعتراض چندانی به این تصمیم نداشت، اما رفته رفته زمزمه هایی مبنی بر نارضایتی وی از این روند به گوش رسید که منطقی به نظر می رسید.

مصدومیت کورتوا در بازی با آرسنال و حضور دوباره چک در دروازه آبی های لندن که توام با درخشش وی بود نشان داد پیتر چک هنوز فاصله زیادی با پایان دوران حرفه ای اش دارد و می تواند سال ها در سطح اول فوتبال اروپا درخشش داشته باشد. دیدن پیتر چک آماده درون دروازه چلسی در بازی با آرسنال بار دیگر حرف و حدیث های ابتدای فصل را بر سر زبان ها انداخت که چرا وی با این آمادگی بالا به نیمکت نشینی در چلسی تن داده است؟

این اتفاقات باعث شده است تا پیتر چک در یک دوراهی حساس قرار بگیرد. پیشنهادات خوب از چند باشگاه بزرگ و ماندن و خداحافظی در چلسی چالش بزرگی است که این دروازبان بزرگ در آن قرار گرفته و تا ژانویه پیش رو باید تصمیم نهایی را بگیرد. پشت کردن به یک دهه حضور موفق در چلسی تصمیم سختی است که چک به راحتی نمی تواند آنرا اتخاذ کند ولی نباید این نکته را نیز فراموش کرد که نیمکت نشینی در اوج پختگی برای وی نیز نمی تواند چندان خوشایند باشد.

آینده درخشان کورتوا در چلسی با توجه به استعدادی که وی دارد بسیار محتمل به نظر می رسد و این می تواند پیتر چک را در تصمیمش راسخ تر کند چرا که معقول به نظر نمی رسد که دروازبانی در حد و اندازه های وی سال های آخر فوتبال خود را نیمکت نشین یک دروازبان جوان باشد که باشگاه تصمیم به سرمایه گذاری روی وی را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد