کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

ارزش واقعی سوارز و کاستا چقدر بود؟

یک گروه محقق اقتصادی در زمینه ارزش بازیکنان فوتبال نتایجی را ارائه کرده‌اند که بر اساس آن‌ها بارسلونا برای به خدمت گرفتن لوییز سوارز مبلغی بسیار بیشتر از ارزش او پرداخت کرده، در حالی که چلسی در بازار بهترین عملکرد را داشته.
 
مرکز مطالعات ورزشی « Centre for Sport Studies / CIES» در سویس که تخصص ویژه‌ای در تحلیل‌های آماری فوتبال دارد انتقالات فصل جاری فوتبال اروپا را زیر ذره‌بین برده است.   نتایج این مطالعات نشان می‌دهند چلسی برای آوردن دیگو کاستا به استمفورد بریج فقط نیمی از ارزش او را پرداخته، در حالی که بارسلونا برای بدست آوردن لوییز سوارز مبلغی به مراتب بیشتر از ارزش واقعی او خرج کرده است.

روش برآورد این موسسه بر مبنای الگوریتم ریاضی است که در آن طول مدت قرارداد، سن بازیکن، پست او، تعداد گل‌ها، تعداد پاس‌ها و زمان حضورش در میدان بدل به ضرایب و شاخص‌هایی می‌شوند که قیمت بازیکن را عرضه می‌کنند. این موسسه تحقیقاتش را روی 1500 تن از بازیکنان لیگ برتر انگلیس، لالیگا، بوندسلیگا، سری آ و لوشامپیونا با در نظر گرفتن زمان پنج سال اخیر انجام داده است.

تحلیل‌های این موسسه نشان می‌دهند چلسی با بدست آوردن سسک فابرگاس و دیگو کاستا بهترین خریدهای این فصل را انجام داده. آبی‌های استمفورد بریج برای به خدمت گرفتن کاستا 44 میلیون یورو پرداخته، در حالی که نتایج بررسی نشان می‌دهد ارزش واقعی کاستا 84 میلیون یورو بوده و هست. در حالی که بارسا برای بدست آوردن لوییز سوارز 81 میلیون یورو پرداخته و ارزش او فقط 48 میلیون یورو است و حتی در مقایسه با سسک فابرگاس و آلکسی سانچز هم در مرتبت پایین‌تری قرار می‌گیرد. این مطالعه می‌گوید منچستر یونایتد هم مبلغی بیش از ارزش آنخل دی‌ماریا برای بدست آوردنش پرداخته. چلسی برای فابرگاس 37 میلیون پرداخته و ارزش کنونی او 62 میلیون یورو تخمین زده شد. نمایش کاستا و فابرگاس در این فصل فوق‌العاده بوده. کاستا در 13 دیدار لیگ 12 گل زده و فابرگاس 11 پاس گل داده که بیش از هر بازیکنی بشمار می‌رود.

 

نتایج کلیدی این موسسه به قرار زیر هستند:

دیگو کاستا از آتلتیکو به چلسی با 44 میلیون یورو: ارزش واقعی 84 میلیون یورو

آلکسی سانچز از رئال به آرسنال با 40 میلیون یورو: ارزش واقعی 61 میلیون یورو

سسک فابرگاس از بارسا به چلسی با 37 میلیون یورو: ارزش واقعی 62 میلیون یورو

آنخل دی‌ماریا از رئال به یونایتد با 75 میلیون یورو: ارزش واقعی 57 میلیون یورو

جیمز رودریگز از موناکو به رئال با 80 میلیون یورو: ارزش واقعی 50 میلیون یورو

لوییز سوارز از لیورپول به بارسا با 81 میلیون یورو: ارزش واقعی 48 میلیون یورو

خوان ماتا از چلسی به منچستر یونایتد با 44/7 میلیون یورو: ارزش واقعی 33 میلیون یورو

داوید لوییز از چلسی به پاری سن ژرمن با 50 میلیون یورو: ارزش واقعی 24 میلیون یورو

مانگالا از پورتو به منچستر سیتی با 53/8 میلیون یورو: ارزش واقعی 19 میلیون یورو

 

این مطالعه نشان داده خریدها و فروش‌های چلسی در بازار بیشترین سود را نصیب این باشگاه لندنی کرده‌اند. آن‌ها خوان ماتا را با 44/7 میلیون یورو راهی منچستر یونایتد کردند در حالی که بیش از 33 میلیون یورو ارزش نداشت. فروش 50 میلیون یورویی داوید لوییز به پاری سن ژرمن پیش از برگزاری جام جهانی و سقوط برزیلی‌ها شامل داوید لوییز در قلب دفاعی که 7 گل از ژرمن‌ها دریافت کرد بهترین معامله آن‌ها بشمار می‌رفت و لوییز اکنون بیش از 24 میلیون یورو ارزش ندارد.

منچستر سیتی با پرداخت 53/8 میلیون یورو به پورتو برای آوردن مانگالا این بازیکن فرانسوی را بدل به گران‌ترین مدافع تاریخ لیگ برتر کرد ولی او نه تنها در میدان خود را پیدا نکرده بلکه بر اساس این مطالعه فقط 19 میلیون یورو ارزش دارد. در حالی که آرسنال با آوردن آلکسی سانچز با مبلغ 40 میلیون یورو او را بسیار ارزان‌تر از ارزش واقعی‌اش که 61 میلیون یورو است بدست آورد. در چنین قابی رئالی‌ها هم برای به خدمت درآوردن رودریگز مبلغی بیش از ارزش او پرداخته‌اند.

منبع: سایت گل / ترجمه: گروه مترجمان 1Varzesh
نظرات 1 + ارسال نظر
Reza spacial one یکشنبه 30 آذر 1393 ساعت 09:46

خوشم اومد...به این میگن مدیریت
نمیدونم مدیرای بارسا با کدوم عقلشون فابرگاسو فروختن رفتن راکیتیچو خریدن.....!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد