کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

از لندن تا پاریس، از چلسی تا پاری سن ژرمن

نبرد رفت دو تیم در فرانسه با تساوی 1-1 پایان یافت تا لندنی‌ها و پاریسی‌ها هر دو امیدوارانه به دیدار بازگشت بنگرند.
 
چلسی صدرنشین لیگ برتر است و نامزد نخست کسب عنوان قهرمانی، در حالی که پاری سن ژرمن طی 14 دیدار اخیرش طعم شکست را نچشیده و در تعقیب لیون صدرنشین بسر می‌برد.
 
  
دیدار دو تیم در پاریس با تساوی 1-1 پایان یافت. برانیسلاو ایوانوویچ آبی‌پوش‌های استمفورد بریج را در نیمه نخست جلو انداخت، ولی ادیسون کاوانی در نیمه دوم ضربه تساوی بخش را زد.
 

پاری سن ژرمن در یک چهارم نهایی فصل پیش 14-2013 در خانه ۳-۱ پیروز شده بود، ولی چلسی در خانه ۲-۰ برنده شد و راهی مرحله بعد شد. جایی که دمبابا در دقیقه 87 گل سرنوشت ساز را زد تا دو تیم 3-3 شوند و چلسی به مدد گل زده در پاریس صعود کند.
 

دو تیم در مرحله گروهی 2005-2004 هم برابر هم قرار گرفتند. همان فصلی که مورینیو برای اولین بار رهبری چلسی را در دست گرفته بود. دو تیم در لندن به تساوی بدون گل دست یافتند و چلسی در پاریس ۳-۰ پیروز شد. بازیکنان چلسی در نبرد برگزار شده در لندن عبارت بودند از: کارلو کودیچینی، گلن جانسن، ویلیام٬ گالاس، ریکاردو کاروالیو، وین بریج، پارکر، جو کول، فرانک لمپارد (ایدور گودیانسن 62)، آرین روبن (دمین داف 46) و ماتیا کژمان (دیدیه دروگبا 62).
 

چلسی در 5 دیدار از 6 نبرد خانگی برابر حریفان فرانسوی گلی دریافت نکرده. فقط موناکو در فصل 2004-2003 بود که در لندن به تساوی 2-2 دست یافت.
 

لورن بلان مربی پاری سن ژرمن در فصل 2009-2008 زمانی که مربی بوردو بود در استفمورد بریج ۴–۰ مغلوب چلسی شد و در خانه به تساوی 1-1 دست یافت.
 

چلسی که پارسال پا به نیمه نهایی گذاشته بود می‌خواهد برای چهارمین بار طی 5 سال و هفتمین بار طی 9 سال راهی این مرحله شود. آن‌ها پارسال در این مرحله گالاتاسرای را طی دو دیدار ۳-۱ پشت سر گذاشتند.
 

پاریسی‌ها برای سومین سال متوالی است که پا به مرحله یک چهارم نهایی گذاشته‌اند. آن‌ها پارسال در این مرحله بایرلورکوزن را طی دو دیدار ۶-۱ له کردند.
 

پاری سن ژرمن طی 15 دیدار خارج از خانه در لیگ قهرمانان 7 بار برنده شده و 4 بار باخته و یک دیدار را هم با تساوی سپری کرده.
 

داوید لوییز پارسال پیراهن چلسی را بر تن داشت و امسال پیراهن پاری سن ژرمن را. تاکنون بین دو باشگاه آلکس، کلود ماکه له له، نیکلاس آنلکا و و ماتیا کژمان هم رد و بدل شده‌اند.
 

لورن بلان در فصل 97-1996 در بارسلونا بسر می‌برد که ژوزه مورینیو دستیار بابی رابسون رهبری کاتالان‌ها را در اختیار داشت. او با پیراهن منچستر یونایتد طی سال های 2001 تا 2003 هم برابر چلسی بازی کرده.
 

دیدیه دروگبا با بازی در مارسی 2004-2003 ریشه فرانسوی دارد. چنان که لویس رمی هم طی سال‌های 13-2010 برای المپیک مارسی به میدان رفته.
 

برانیسلاو ایوانویچ، سسک فابرگاس و فلیپه لوییز به دلیل دریافت کارت زرد، غایبان چلسی بشمار می‌روند. مارکو وراتی و گریگوری فن ویل هم به دلیل دریافت کارت زرد غایبان پاری سن ژرمن محسوب می‌شوند.
 

مقامات پاری سن ژرمن قول پاداش نفری 180 هزار پوند را به بازیکنان‌شان در صورت صعود داده‌اند.
 

زلاتان ایبراهیممویچ که در اینتر برای مورینیو به میدان رفت و سپس راهی بارسلونا شد همواره طی رویارویی با مورینیو ناکام مانده. او این هفته دروازه لانس را طی پیروزی ۴-۱ از روی نقطه پنالتی باز کرد.
 

دیگو کاستا مهاجم چلسی از ژانویه تاکنون فقط یک بار گل زده که دروازه سوانسی را گشوده.

منبع: سایت یوفا / ترجمه: گروه مترجمان 1Varzesh
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد