کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

۷ نکته‌ای که از سقوط چلسی برابر پاری‌سن‌ژرمن آموختیم

تساوی 3-3 در مجموع دو دیدار مترادف با حذف چلسی از لیگ قهرمانان و صعود پاری سن ژرمن بود...

  

 


یک: سه‌گانه‌ی چلسی بر باد رفت


کمی پس از آغاز فصل٬ طرفداران چلسی از فتح چهار جام حرف می‌زدند. آبی‌پوش‌ها ابتدا از جام حذفی بیرون افتادند، ولی جام اتحادیه را فتح کردند و در آستانه‌ی فتح لیگ هم قرار گرفته‌اند. همان طرفداران از فصل سه‌گانه حرف می‌زدند که سقوط برابر پاریسی‌ها آن رویا را بر باد داد. آن‌ها نتوانستند پاری سن ژرمن ده نفره را طی زمان طولانی متوقف کنند و به‌رغم زدن دو گل برخلاف پاریسی‌ها رویکردی منفی داشتند.


مارکو وراتی و بلیز ماتیودی طی دو ساعت سسک فابرگاس را محو کردند و دیگو کاستا در سراسر دیدار به درگیری با حریفان‌اش اندیشید تا گشودن دروازه سیریگو. مدافعان چلسی دو گل با ارسال دو ضربه‌ی ایستگاهی و دو ضربه سر محکم و شبیه به‌هم که از قلب دفاع نواخته شدند٬ دریافت کردند.حمله‌های مداوم مکسول از جناح چپ پاری سن ژرمن در سراسر دیدار ادامه یافت تا او برابر برانیسلاو ایوانویچ شب فوق‌العاده‌ای را سپری کند. شب بد ایوانوویچ با گل داوید لوییس کامل شد. لوییس در کنار ایوانوویچ به هوا پرید و با مغلوب کردن‌اش دروازه‌ی کورتوا را گشود. کورتوا هم طی به ثمر رسیدن گل تیاگو سیلوا یک متر از خط دروازه‌اش فاصله گرفته بود و همین کافی بود تا توپ با ضربه‌ی سر کاپیتان پاری سن ژرمن در مقابله با کاپیتان جان تری از فراز دستانش وارد دروازه شود... این که چلسی جلو می‌افتاد٬ ولی مغلوب گل دیرهنگام می‌شد ترکیبی تکراری داشت؛ مثل تساوی‌های 1-1 دو بار برابر منچستر سیتی و همین طور مقابل منچستر یونایتد در لیگ.


 


دو: بهترین شب زندگی بلان به‌عنوان مربی رقم خورد


نود دقیقه ده نفره بازی کردن آسان نیست؛ آن هم برابر چلسی؛ آن هم در استمفورد بریج؛ آن هم بدون زلاتان و آن هم طی نود دقیقه نبرد ده نفره با کشیده شدن دیدار به وقت اضافی؛ در حالی که دو فوق ستاره‌ی بلان او را مایوس کرده بودند. زلاتان طی برخوردی زودهنگام اخراج شده بود و تیاگو سیلوا هم آن ضربه‌ی پنالتی مضحک را تقدیم چلسی کرده بود. ولی ده نفره شدن پاری سن ژرمن نظام گروهی و قریحه‌ی فردی پاریسی‌ها را به‌هم نزد. آن‌ها دو بار عقب افتادند و دو بار نتیجه را تغییر دادند. پاری سن ژرمن سرانجام در نبردی بزرگ تاریخ‌اش را ورق زد.


 


سه: دو گل پاری سن ژرمن را دو مدافع میانی برزیلی‌اش زدند


هر دو گل پاری سن ژرمن را دو مدافع میانی برزیلی‌اش زدند. داوید لوییس گل تاریخی‌ای که باید می‌زد را به ثمر رساند. او بازی را با استقبال گرم طرفداران چلسی آغاز کرد. با تشویق شدن. او پرسودترین بازیکن تاریخ برای باشگاه چلسی به‌شمار می‌رود و با انتقال 62 میلیون یورویی از چلسی به پاری سن ژرمن٬ گران ترین مدافع تاریخ هم هست. او با چلسی هم لیگ قهرمانان را فتح کرد، هم لیگ اروپا را و همین‌طور جام حذفی را.


طرفداران چلسی خاطرات پرشماری از شوخی‌هایش را دوره می‌کنند (مثل اخراج رافائل مدافع منچستر یونایتد طی پیروزی چلسی با یک گل در مه 2013 درحالی که لوییس روی زمین غلطیده بود و می‌خندید). ولی درگیری های لوییس با دیگو کاستا تدریجا هورا کشیدن‌ها را بدل به هو کردن کرد. وقتی لوییس و کاستا در نیمه‌ی دوم از داور کارت زرد گرفتند٬ لوییس در آماج عتاب‌های طرفداران چلسی قرار داشت. سرانجام دقیقه‌ی 86 فرا رسید تا لوییس پاسخ گل گری کیهیل راکه پنج دقیقه پیش به ثمر رسیده بود را بدهد و دیدار را به تساوی بکشد. کاپیتان تیاگو سیلوا در در وقت اضافی طی بلند شدن برای زدن ضربه‌ی سر کنار زوما به دست‌های بالا رفته‌ی آن ضربه‌ی پنالتی مضحک را تقدیم چلسی کرد، ولی سپس آن گل تاریخ‌ساز دقیقه 114 را هم به ثمر رساند.


 


چهار: زلاتان در پیروزی برابر مورینیو غایب بود


او که روزگاری در اینتر کنار مورینیو قرار داشت٬ پس از ترک جوزپه مئاتزا همیشه و همه‌جا برابر تیم‌های مورینیو متوقف شده بود. او امشب می‌توانست در جشن شادی برابر مورینیو و مردان‌اش جایی داشته باشد٬ ولی اخراج شده بود و جایی در عکس یادگاری پایانی برای به رخ کشیدن پیروزی برابر مورینیو پیدا نمی‌کرد. در حقیقت بخشی از اهمیت صعود قهرمانانه‌ی پاریسی‌ها برگرفته از غیبت او به‌شمار می‌رفت.


 


پنج: کاوانی قابلیت‌هایش را به رخ کشید


مهم‌ترین تغییر تاکتیکی لوران بلان در دقیقه‌ی 57 رقم خورد. جایی که او ادینسون کاوانی را در تیم ده نفره‌اش به نوک حمله فرستاد و او را تک‌مهاجم تیم‌اش کرد. کاوانی با جای‌گیری خوب، حفظ توپ و خونسردی‌اش جان تری و گری کیهیل را بارها آزار داد. او کورتوا را پشت‌سر گذاشت و می‌توانست دروازه را باز کند که توپ به تیر دروازه اصابت کرد. کاوانی در وقت اضافی هم پس از زدن گل دوم هم در سپری کردن لحظات باقی مانده٬ نقشی کلیدی را بر عهده گرفت.


 


شش: داور هلندی متعادل قضاوت نکرد


بورن کویپرز هلندی شب دشواری را در استمفورد بریج سپری کرد. یک کارت قرمز، هفت کارت زرد و یک ضربه‌ی پنالتی گوشه‌هایی از درگیری‌ها را نشان دادند. درگیری زلاتان و اسکار در شرایط پنجاه پنجاه به اخراج زلاتان از سوی داور در دقیقه‌ی 31 انجامید. جیمی کرگر و گریم سونس کارشناسان شبکه‌ی تلویزیونی اسکای اخراج زلاتان را برتافته از جوسازی بازیکنان چلسی قلمداد کردند و کرگر گفت: «... به همین دلیل هرچند باید به چلسی احترام گذاشت، ولی چلسی تیمی است که نمی‌توان دوستش داشت».


کوپیرز پس از آن کارت زردی را به ترتیب برای تیاگو موتا، اسکار، بلیز ماتیودی، رامیرس، دیگو کاستا، داوید لوییس و مارکو وراتی درآورد. در حالی که خطای فاحش دیگو کاستا روی مکسول می‌توانست کارت قرمزی را برای او به ارمغان آورد که کوپیرز کارت سرخ را در جیب‌اش نگاه داشت. کاستا پس از درگیری لفظی با تیاگو موتا و مارکینیوس هم از کارت قرمز گریخت.


 


هفت: شاید انگلیسی‌ها در یک‌چهارم نهایی تیمی نداشته باشند


پیش از آغاز دیدار همه چلسی را یگانه نماینده‌ی انگلیس در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان قلمداد می‌کردند و صعود منچستر سیتی برابر بارسلونا و آرسنال مقابل موناکو را ناممکن می‌خواندند. اکنون حذف چلسی احتمالا مترادف با غیبت تیم‌های انگلیسی در صف هشت تیم پایانی هم شده؛ مگراین‌که منچستر سیتی و آرسنال برابر بارسا و موناکو دست به کاری بزرگ بزنند.


منبع: تایمز / ترجمه: گروه مترجمان 1Varzesh

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد