کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آن چه باید در باره هفته 30 لیگ برتر انگلیس بدانید

در ادامه مطلب به بررسی نکات هفته‌ی سی‌ام لیگ برتر انگلستان در یک مقاله خواهیم پرداخت.
   

لیورپول با شکست 2-1 برابر منچستر یونایتد پس از 13 بازی بی شکست از ماه دسامبر سقوط کرد. آنها در فاصله 5 امتیاز راهیابی به لیگ قهرمانان فصل بعد قرار دارند، ولی فقط 8 بازی از فصل جاری باقی مانده.
 

استیون جرارد برابر منچستر یونایتد برای بار هشتم کارت قرمز گرفت. نیمی از کارت های قرمز او در دیدارهای برابر اورتون و منچستر یونایتد به او داده شده. 
 

منچستر یونایتد برای دومین بار طی 7 فصل در هر دو دیدار لیگ لیورپول را شکست داد. ولی آنها تاکنون فقط 11 بار در تاریخ لیگ برتر در آنفیلد پیروز شده اند.


وین رونی ضربه پنالتی اش را برابر لیورپول از دست داد تا فقط 18 ضربه از 28 ضربه پنالتی اش در لیگ برتر را به ثمر رسانده باشد. یعنی فقط 2/69 درصد ضربه های پنالتی رونی وارد دروازه شده اند. یعنی او میان 18 بازیکن لیگ که حداقل 20 ضربه پنالتی نواخته اند در صف سه بازیکن آخر ناکام ها جای گرفته. 

 

دیدار بعدی لیورپول برابر آرسنال خواهد بود که هر نتیجه آن به سود منچستر یونایتد برای راه یابی به لیگ قهرمانان فصل بعد به نظر می رسد.


پیروزی 2-3 چلسی برابر هال سیتی بازتابنده نمایش آبی پوش ها در این فصل بود. آغازی بسیار کوبنده و پایانی آرام و لغزان. وقتی هال سیتی نتیجه را به 2-2 تغییر داد به نظر می رسید چلسی برای پانزدهمین بار در لیگ برتر فاصله دو گل با حریف را از دست داده. ولی این امر برای چلسی به رهبری ژوزه مورینیو فقط یک بار رخ داده (تساوی 2-2 با بولتون پس از زدن دو گل در 2004)، ولی اهمال آلن مک گرگور و ضربه لویس رمی که چهارمین گلش طی 4 دیدار برابر هال سیتی را به ثمر رساند پیروزی را از آن چلسی کرد.
 

استیو بروس مربی هال سیتی پس از پایان دیدار گفت یادش نمی آید دروازه بانش توپی را طی دیدار مهار کرده باشد. او تا حدی حق داشت. چلسی پنج ضربه درون قاب هال سیتی نواخت که توپ طی سه بار آن وارد دروازه شد.


هال سیتی برغم شکست از چلسی صدرنشین 19 شوت روانه دروازه مردان استمفورد بریج کرد که 8 ضربه درون قاب دروازه قرار گرفت.


مانوئل پیگرینی در دیدار منچستر سیتی – وست بروم که سیتی صفر - 3 پیروز شد برای بار 100 روی نیمکت سیتی نشست.


سیتی 43 شوت روانه دروازه وست بروم کرد که پس از تعداد شوت های سیتی در دیدار تاریخی سیتی – کویینز پارک رنجرز 2012 که به قهرمانی لیگ سیتی انجامید رکورد نواخته شوت به دروازه حریف بشمار می رود.


جو هارت سنگربان منچستر سیتی برابر وست بروم سنگرش را بسته نگاه داشت تا رکورد 100 کلین شیت در لیگ برتر را برای خود ثبت کند.


منچستر سیتی برابر وست بروم گل 1000 باشگاه را  در لیگ برتر ثبت کرد.

 

گرت مک اولی بازیکن وست بروم پس از 89 ثانیه بازی کارت قرمز دریافت کرد.

 

تاتنهام 3-4 لستر سیتی را در وایت هارت لین شکست داد. جایی که هری کین نخستین هت تریک خود در لیگ برتر را ثبت کرد. او در این فصل 19 گل در لیگ به ثمر رسانده و یادتان باشد مایکل اوون هرگز طی سال های اوجش بیش از 19 گل در یک فصل لیگ دروازه ها را نگشود.
 

هری کین تاکنون در این فصل 29 گل در همه رقابت ها به ثمر رسانده و در پی شکستن رکورد گری لنیکر است که در فصل 92-1991 لیگ برای تاتنهام 33 گل زد.


هری کین در سال 2015 تعداد 14 گل در لیگ برتر زده که یعنی 6 گل بیش از هر بازیکنی در لیگ و در عین حال بیش از تعداد گل های 13 باشگاه از 20 باشگاه لیگ در همین دوره.


آرسنال در زمین نیوکاسل 2-1 پیروز شد و الیور ژیرو باز هم گل زد. ژیرو تاکنون 5 بار دروازه نیوکاسل را با ضربه های سرش باز کرده. او طی 9 بازی اخیر لیگ 8 گل زده و 3 پاس گل ارسال کرده که متوسط گلزنی اش بیش از دیگو کاستا در چلسی و سرجیو آگرو در منچستر سیتی است. ژیرو تاکنون 40 گل در 89 دیدار لیگ برای آرسنال زده و یادتان باشد تیری آنری با همین تعداد بازی فقط 12 گل بیشتر از ژیرو به ثمر رسانده بود.

 
سانتی کازورلا با پاس گل خود برابر نیوکاسل از نخستین بازی اش در لیگ برتر از اگوست 2012 27 پاس گل در لیگ برتر داده که یعنی بیش از هر بازیکنی در لیگ.



وستهام با یک گل ساندرلند را مغلوب کرد و مارک نوبل پاس آن گل را ارسال کرد که پاس گل 23 او در لیگ برتر بشمار می رفت. او اکنون پس از پائولو دی کانیو (31 پاس گل) و ترور سینکلر (25 پاس گل) بهترین ارسال کننده وستهام در تاریخ لیگ برتر تاکنون بشمار می رود.

منبع:یک ورزش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد