کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آرسن ونگر مخالف قانون بازیکنان بومی

آرسن ونگر سرمربی فرانسوی تیم آرسنال که به پرورش بازیکنان جوان خارجی در جزیره مشهور است، از قانون جدید پیشنهاد شده توسط اتحادیه فوتبال انگلستان در خصوص پرورش بازیکنان بومی انتقاد کرد و اذعان کرد این قانون تاثیری معکوس خواهد گذاشت.
به گزارش کلوپ هواداران چلسی،  رئیس اتحادیه فوتبال انگلستان خبر از طرح پیشنهادی ای داد که مطابق به آن تیم های لیگ برتر موظف می شوند از 12 بازیکن بومی یا پرورش یافته توسط باشگاه در ترکیب خود استفاده کنند. با این حال ونگر دلایل خود را با مخالفت با این طرح پیشنهادی که به نظر از سال 2016 اجرا خواهد شد دارد.
  
ونگر به بین اسپورت گفت: "من فکر می کنم ما در متن رقابتی جهانی قرار داریم. رقابت یعنی اینکه من یا شما هیچدام بهترین نیستیم و این را باید بپذیریم. منظورم این است که قوانین باید به راهکار هایی برای کمک به بهترین شدن کمک کنند یا با وجود آن ها قید رقابت را بزنیم. پس دو راهکار وجود دارد. اینکه ما بازیکنانی معمولی را زیر پر و بال می گیریم و یا بازیکنانی در کلاس جهانی می سازیم."  

او با ذکر مثال های افزود: "دو نمونه مشابه برای شما دارم. در یوگوسلاوی قانونی وضع شده بود که تیم ها موظف شدند از سه بازیکن زیر 21 سال  در ترکیب استفاده کنند. چه اتفاقی افتاد؟ این سه بازیکن، سه بازیکنی شدند که به طور تعویضی وارد زمین می شدند. این اتفاق در فرانسه هم رخ داد. آن ها تصمیم گرفتند از سه بازیکن زیر 21 سال در ترکیب اصلی استفاده کنند و نتیجه چه بود؟ این سه بازیکن بعد از 5 دقیقه از شروع بازی تعویض می شدند."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد