کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

گزارش: انگلیس، ضعیف ترین لیگ در تعدد نماینده در لیگ قهرمانان

لیگ برتر 4 فصل متوالی، 4 نماینده ثابت به لیگ قهرمانان معرفی کرد.
به گزارش کلوپ هواداران چلسی،  درحالی از هفته های حساس لیگ برتر انگلیس و جنگ بر سر کسب سهمیه لیگ قهرمانان گفته می‌شود که فوتبال جزیره در یک دهه اخیر کم تنوع ترین لیگ در معرفی نماینده در لیگ قهرمانان را بین 5 لیگ معتبر دنیا داشته است؛ فقط 7 تیم!
  
 از لیورپول، آرسنال، منچستریونایتد و چلسی یا همان گروه موسوم به «بیگ فور» که بگذریم، لیگ برتر ازانتهای فصل 2005-2004 لیگ برتر تا ابتدای فصل جاری، تنها 3 تیم به نام های اورتون، تاتنهام و این اواخر منچستر‌سیتی را در لیگ قهرمانان دیده است.
در پایان فصل جاری هم قطعا در روی همان پاشنه سابق می چرخد. غیر از چلسی که با 5 برد و یک تساوی در 8 هفته آتی قهرمان لیگ برتر می‌شود، سیتی، آرسنال، لیورپول و منچستریونایتد برای به دست آوردن 3 سهمیه دیگر تلاش می‌کنند و این یعنی حضور 4 تیم تکراری در فصل آینده لیگ قهرمانان!
 تکراری ترین
لیگ برتر 4 فصل متوالی، 4 نماینده ثابت به لیگ قهرمانان معرفی کرد. لیورپول، آرسنال، منچستریونایتد و چلسی بین فصول 2006-2005 تا 2009-2008 به هیچ تیم لیگ برتری دیگری دیگری اجازه حضور در لیگ قهرمانان را ندادند؛ اتفاقی بی سابقه در 4 لیگ دیگر اروپا!
 مقایسه
 اگر بخواهیم کمیت نمایندگان لوشامپیونا، بوندس لیگا، لیگ برتر، لالیگا و سری آ در یک دهه اخیر لیگ قهرمانان را بررسی کنیم، متوجه ضعف انگلیسی هایی می شویم که از فصل 2005 تا به حال، 3 بار در معتبرترین جام باشگاهی اروپا، جام را بالای سر بردند؛ در حالی که فقط 7 نماینده داشته اند!
لوشامپیونا در بازه زمانی مشابه، 10 تیم مختلف به لیگ قهرمانان فرستاده اما بهترین رتبه اش، نایب قهرمانی موناکو بوده است. سری آ هر چند در اواسط هزاره جدید نماینده هایث ثابتی مانند اینتر و میلان داشت اما تا قبل از یک طرفه شدن رقابت ها به نفع یوونتوس، کمیت جالب تری داشت و  حالا درست مانند لوشامپیونا در یک دهه اخیر، 10 تیم مختلف به لیگ قهرمانان فرستاده؛آن هم در شرایطی که از آغاز فصل 2012-2011، درست شبیه لیگ فرانسه تنها 3 نماینده دارد.
 تجانس قدرت
 لالیگا، منهای بحث قهرمانی، تنوع زیادی دارد؛با رکورد داشتن 11 تیم مختلف در یک دهه گذشته لیگ قهرمانان! از بتیس گرفته تا ویارئال ، مالاگا و سوسیداد، تنوع قدرت در لیگی که در 11 فصل اخیر فقط 3 قهرمان داشته، موج می‌زند.
بوندس لیگا با 9 تیم مختلف به مرور برند خود را به رخ کشیده است. فینال تمام آلمانی فصل 2013-2012 لیگ قهرمانان تنها بخش عیان هوس قدرتنمایی در این لیگ بود؛ لیگی که در سال های اخیر به پرگل ترین رقابت باشگاهی اروپا تغییر وجهه داده است. در این شرایط لیگ برتر باید فکری به حال متوازن تر کردن قدرت باشد.
شاید به صورت انفرادی و در نتایج، شاهد گردن کشی  کوچک ها مقابل بزرگان  فوتبال انگلیس باشیم اما آنجا که بحث پول وسط کشیده می‌شود، دایره قدرت را بسیار محدود می بینیم.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد