کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

اینفوگراف: بدترینِ خریدهایِ ژانویه‌یِ لیگ برتر

آمار نشان می‌دهد گابریل پائولیستا، خوان کوادرادو و ویلفرد بونی بدترینِ خریدهایِ زمستانی بینِ تمامِ تیم‌هایِ لیگ برتر بوده‌اند

http://storage.isport.ir/images/08653eec-558e-49b2-879f-a74eda524c2a-cb.Jpeg

آرسن ونگر، مانوئل پیگرینی و ژوزه مورینیو وقتی این سه بازیکن را خریدند که ترکیبِ یازده نفره‌شان جایِ خالی نداشت و از همان اول هم بعید بود هیچ کدام از این سه بازیکن فرصتِ چندانی برایِ حضور در تیمِ اصلی پیدا کنند.
  
گابریل در چند حضورِ نصفه و نیمه‌اش بد نبوده اما او هم نشان داده که سنتِ مصدوم شدنِ آرسنال را اجرا می‌کند و با این وضعیت سخت بود که جایِ مرته‌ساکر و کوشیلنی را بگیرد،شاید در آینده.

ویلفرد بونی از جامِ ملت‌هایِ آفریقا آمد و قابلِ درک بود که فرمش نسبت به نیم فصلِ اول در سوانزی افت کند. اما بهرحال با تمامِ توانایی‌هایش به هیچ وجه نمی‌توان او را با سرخیو آگرو مقایسه کرد. مهاجمِ ساحلِ عاج، قدرت و تواناییِ بازیِ هواییِ ادین ژکو را هم ندارد و برایِ همین در این نیم فصل تنها دو گل برایِ تیم جدیدش به ثمر رساند. بعید نیست بونی هم به لیستِ بلندبالایِ استعدادهایی که در من سیتی نابود شدند بپیوندد: از آدام جانسون گرفته تا جک رادول.

اما وضعیتِ خوان کوادرادو بین این سه بازیکن شاید از بقیه پیچیده‌تر باشد. هافبکِ سابقِ فیورنتینا که جامِ جهانیِ عالی‌ای را سپری کرده بود، با توجه به تعادلش در امورِ دفاعی و تهاجمی، به نظر می‌رسید خیلی زود جایِ ویلیان را در ترکیبِ اصلیِ چلسی تصاحب خواهد کرد. اما جا افتادن در لیگِ انگلیس و البته فراتر از آن، یاد گرفتنِ وظایفِ وینگر بودن در تیمِ مورینیو کارِ ساده‌ای نیست. برایِ همین کوادرادو نیم فصلی بسیار ناامیدکننده را پشتِ سر گذاشت و تنها 3 بار در ترکیبِ اصلیِ تیمش قرار گرفت. آمارِ او در این نیم فصل نگران کننده است و هیچ نشانی از آن ستاره‌یِ فیورنتینا که در چند پستِ مختلف عالی بازی می‌کرد، ندارد. حالا سرنوشت دستِ مورینیو است که تصمیم بگیرد آیا خریدِ زمستانی‌اش قابلیتِ تطبیق با ایده‌هایِ خودش و شرایطِ فیزیکیِ لیگِ برتر را دارد یا نه.



ای اسپورت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد