کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

کورتوا: با آمدن به انگلستان پیشرفت کردم؛ ده خیا فوق العاده است

غول 23 ساله دروازه بلژیک، می گوید که درس های دروازه بانی ای که به او در بلژیک داده اند، او را از همه نظر برای حضور در لیگ برتر انگستان آماده کرده است؛ وی همچنین از رقیب خود، داوید ده خیا نیز تمجید کرد.

به گزارش کلوپ هواداران چلسی،به نقل از Goal.com، تبیو کورتوا اعتقاد دارد که در جریان انتقال از اسپانیا به انگلستان، باید خود را از نظر بدنی تقویت می کرد. چلسی در فصل که گذشت،

  

 بالاخره پس از پنج سال موفق به کسب قهرمانی در لیگ برتر شد و در این قهرمانی، دروازه بان سابق خنک و اتلتیکو مادرید، نقش به سزایی داشت. این موضوع را می توان از 16 کلین شیت کورتوا در تمام رقابت ها برای چلسی فهمید. همچنین او از نظر بدنی، کاملاً آماده بود و به غیر از مشکلی جزئی که برای او در برابر آرسنال در پی درگیری با الکسیس سانچز پیش آمد، مشکل دیگری او را تهدید نکرد. کورتوا نیز در آخرین مصاحبه خود در رابطه با این موضوعات، گفت:


بزرگترین تفاوتی که در بازی میان انگلستان و اسپانیا وجود دارد، کرنرها، ضربات آزاد و ارسال های داخل محوطه جریمه است. در لیگ برتر، به عنوان یک دروازه بان فشار بیشتری روی شما است، اما من فکر می کنم توانستم به خوبی این فشار را کنترل کنم. من از زمانی که جوان بودم و در بلژیک بازی می کردم، به خوبی از نظر تکنیکی برای دریافت ارسال ها و شوت ها تمرین می کردم و فکر می کنم این موضوع در فصلی که گذشت، به من بسیار کمک کرد. 

البته این ملی پوش بلژیکی، با انتقال به انگلستان، مجبور به ایجاد تغییراتی در خود نیز شده است. وی در همین رابطه گفت:


من مجبور بودم کمی شیوه بازی ام را تغییر دهم چرا که باید با نحوه بازی چلسی پیش می رفتم. من باید 10 متر جلوتر از جایی که در اسپانیا بازی می کردم، جلوتر می آمدم و به خاطر همین موضوع بود که یک بار هم از وسط زمین در برابر استوک گل خوردم. اما گل خوردن از وسط زمین هم جزئی از بازی است و من فکر می کنم که من بسیاری از توپ ها را گرفته ام، بنابراین شاید بتوان از یک اشتباه من هم چشم پوشی کرد.

در انگلستان اما، علاوه بر استعداد ناب بلژیکی، داوید ده خیا، جوان اسپانیایی منچستر یونایتد نیز حضور دارد؛ بازیکنی که احتمالاً تا چند روز دیگر، پیراهن سفید رئال مادرید را بر تن کرد. تیبو کورتوا نیز با تمجید از ده خیا، گفت:


او از اسپانیا آمد و البته بازیکنی بود که در اسپانیا آماده بازی شده بود. شاید در ابتدای حضورش، مشکلات بیشتری را تجربه کرد و من کاملاً این موضوع را درک می کنم، اما فکر می کنم او واقعاً برای منچستر یونایتد، در فصلی که گذشت یک دروازه بان تک و فوق العاده بود. او برای منچستر یونایتد امتیازات زیادی را خرید و به خوبی توانایی های خود را اثبات کرد. 

کورتوا که در حاشیه تبلیغات و تست های بازی فیفا این مصاحبه را انجام می داد، در رابطه با این بازی نیز، گفت:


من از اینکه در رای گیری کاور کاندید شدم، بسیار خوشحالم. زمانی که من جوانتر بودم، فیفا را هر سال می خریدم و همچنان هم این بازی فوق العاده را انجام می دهم


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد