کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

فالکائو، قماری کم خطر برای چلسی

تیم چلسی در گذشته از خرید مهاجمان نامدار زخم های زیادی را متحمل شده. بازیکنانی چون فرناندو تورس و آندری شوچنکو که با هزینه های هنگفت به چلسی آمدند مثال های خوبی برای این مسئله هستند که با کمبود اعتماد به نفس و مصدومیت های پیاپی در دوران اوج خود دچار یک افول کلی شدند.



با قطعی شدن انتقال مهاجم گلزن کلمبیایی تیم موناکو به چلسی احساس می شود که یک تکرار تاریخ رقم خورده است و یک اشتباه پر هزینه دیگر به بار خواهد آورد ولی مدافع عنوان قهرمانی انگلستان این را انکار خواهد کرد.

 

 

برای ژوزه مورینیو، رادامل فالکائو یک پروژه و نام پروژه وی "زنده کردن یک استعداد" است. انتقال قرضی رادامل فالکائو به چلسی پس از رقابت های کوپا آمریکا رسمی خواهد شد و او می خواهد فصل بد خود در منچستر یونایتد را به دست فراموشی بسپارد. البته او در ناحیه رباط صلیبی در بازی موناکو مقابل مونت دو آزرگوس در رقابت های کوپ دو فرانس دچار پارگی شد و نیاز به ریکاوری های متداوم دارد. وی بعد از به ثمر رساندن 9 گل در 17 بازی ادامه فصل را با موناکو از دست داد. جراح وی، خوزه کارلوس نورونها در تابستان گفت که این بازیکن برای کلمبیا می تواند در جام جهانی به میدان برود و حتی خوزه پکرمن او را در لیست 30 نفری اعزامی برای این رقابت ها قرار داد. با این حال او در موندیال بازی نکرد. در شروع فصل گذشته او در رقابت های لوشامپیونه در 3 مسابقه 2 گل به ثمر رساند تا منچستر یونایتد دستمزد 265 هزار پوند در هفته ای وی را بپذیرد و همچنین 6 میلیون پوند به باشگاه موناکو پرداخت کرده و بندی در در قراردادش اضافه نمودند مبنی بر اینکه در صورت راضی بودن طرفین در انتهای فصل فالکائو با 43.5 میلیون پوند به طور دائمی به شیاطین سرخ بپیوندد. البته این مبالغ برای بازیکنی که در کشورهای مختلف اروپایی موفق بوده بسیار عجیب نیست. چلسی نیز به خاطر دارد چگونه در سوپرکاپ اروپا درسال 2012 این بازیکن با هت تریک خود آن ها را از پا درآورد و البته مورینیو نیز فراموش نخواهد کرد که چگونه در فینال کوپا دل ری با گلزنی این بازیکن با رئال مادرید مغلوب شد. او شاید مهاجمی باشد که در سطح اروپا همه خواهان وی هستند. بخش جالب و شیرین در مورد فالکائو جنگجو این است که با پیراهن حریف منچستر یونایتد که به او زیاد بها نداد به میدان خواهد رفت.





4 گل در 29 مسابقه یک شوت در چهارچوب در 12 مسابقه آخر خود و 71 دقیقه برای انجام یک حرکت امتیاز آور. او هنوز آن تلاش و حرکت های هوشمندانه را در خود داشت ولی از لحاظ ذهنی به هیچ وجه آماده نبود و سرعت خوبی در حرکات خود درون محوطه جریمه نداشت. نگاه کردن او در حالی که تلاش می کند بر روی بازی تاثیر گذار باشد و موفق نیست بسیار زجرآور است. بازیکنی که می خواست اسطوره منچستر یونایتد شود، حال احساس ناتوانی می کرد. 

با این حال پرداخت مبلغی منصفانه و البته با کاهش دستمزد به این مهاجم 29 ساله می تواند ریسک بسیار کمتری از پرداخت این مبلغ به یک مهاجم جوان را برای چلسی داشته باشد. در این مقطع باید از رابطه ایجنت مورینیو و فالکائو، خورخه مندس نیز آگاه باشیم. او چلسی را برای فالکائو انتخاب کرده و راه این توافق طرفین را با کاستن رقم قرارداد برای چلسی و نشان دادن راه موفقیت به فالکائو باز کرده است. 

ژوزه مورینیو نیز نمی خواهد انتقادی را بشنود. او می خواهد همه قضاوت او را قبول داشته باشند چرا که او خواسته بازیکنی را که زمانی بهترین مهاجم اروپا بوده را به دوران اوج خود بازگرداند. سرمربی تیم مدافع عنوان قهرمانی می تواند این فصل از بازیکنی بهره بگیرد که با وجود گذراندن فصلی بد، در تمام نقاط زمین حضور داشت و در طول 90 دقیق تلاش می کرد مالکیت را به تیم خود بازگرداند و در این امر از امثال رابین فن پرسی نیز موفق  تر بوده است. این عملکردی است که بسیار برای تیمی چون چلسی مناسب است. او در تست پزشکی قطعا مشکلاتی جزئی خواهد داشت ولی چلسی از آن چشم پوشی خواهد کرد و مورینیو نیز باید تلاش کند آثار روانی مصدومیت و فصل نا امید کننده در منچستر را از ذهن وی پاک نماید.

او موقعیت های بیشتری را از لوئیک رمی و دیدیر دروگبا فصل گذشته داشت ولی از لحاظ روانی به هیچ وجه آماده به پایان رساندن ماموریت و به ثمر رساندن گل نبود. او پس از هدر رفتن موقعیت ها صورتش غرق در تعجب می شد، مهاجمی که قدرت تمام کنندگی در طبیعتش وجود داشت احساس می کرد که دیگر خودش نیست. شاید او نتوانسته بود با ریتم منچستر یونایتد وفق پیدا کند، ولی حال که به چلسی می رود باید انتظار داشت که در کنار دیگو کوستا و رقابت با وی و حضور در تیمی که شباهت هایی در سبک با اتلتیکو مادرید دارد استرس را کنار بگذارد و همان مهاجم خونسرد و گلزن در محوطه جریمه خواهد شود. حضور همزمان وی با کوستا در زمین می تواند باعث شود تیم هایی که روی دفاع منطقه ای و گرفتن فضای مهاجم اسپانیایی تلاش می کنند با تهدیدی جدی تر رو به رو شوند. 

فالکائو فرض نخواهد کردکه به این دلیل بازیکن چلسی  شده که فصل بدی در اولدترافورد گذرانده است ولی مورینیو دوست دارد بازیکنانش تشنه موفقیت باشند و بخواهند چیزی را به دیگران ثابت کنند. مورینیو در شبکه DirecTV آمریکای لاتین گفت:

برای بازیکنی مانند او شرم آور است که مردم انگلستان فکر کنند توان فالکائو همان اندازه است که در منچستر یونایتد از خود نشان داده است.  

پیغام مشخص است: شروع کن و می توانی نشان دهی که هنوز تواناییش را داری. این مسئله بارها با مورینیو در چلسی اتفاق افتاده و بازیکنانی چون هرنان کرسپو و ساموئل اتوئو در این تیم زیر دست سرمربی پرتغالی احیا شده اند. آندری شوچنکو نتوانست موفق باشد ولی در آن زمان گفته می شد که این بازیکن توسط باشگاه خریداری شده و به کادر مربیگری تحمیل شده است.

حضور کوستا و کورتوا که زمانی با فالکائو در اتلتیکو مادرید هم بازی بودند می تواند بسیار از لحاظ جا افتادن در تیم به وی کمک کند. دیگو کوستا و رادامل فالکائو در اتلتیکو مادرید توانسته بودند روی هم رفته 31 گل به ثمر برسانند با اینکه امسال بر عکس آن فصل فالکائو ذخیره مهاجم اسپانیایی خواهد بود. همچنین دیگو کوستا می تواند از این انتقال سودمند شود، چرا که گفته می شد او از زندگی در لندن راضی نیست و احساس تنهایی می کند. شاید اضافه شدن یک چهره آشنا دیگر برای وی بسیار عالی باشد. البته احتمال بازگشت فلیپه لوئیز به مادرید بسیار قوی است.





فالکائو بازیکن گران قیمتی است که برای چلسی هزینه 4 میلیون پوندی پرداختی به موناکو و دستمزد هفتگی 170 هزار پوند را در پی خواهد داشت ولی این مبلغ برای چلسی بسیار ناچیز است. آن ها بندی در قرارداد فالکائو خواهند گذاشت که در صورت رضایت از بازی های وی با مبلغ 35 میلیون پوند او را به خدمت بگیرند. تیم چلسی با درآمدی که از فروش لباس ها فالکائو خواهد داشت می تواند مسئولان فیرپلی مالی فیفا را راضی کند که به آن ها اجازه 3 خرید بزرگ دیگر را بدهند. تیم چلسی یک بازیکن تفرقه انداز را نخواهد آورد و این را می توان از رفتارش در منچستر یونایتد فهمید. هم تیمی های او در منچستر یونایتد از فروتنی او متعجب شده بودند و او به سادگی می تواند در کوبهم(کمپ تمرینی چلسی)  سازگار با تیم باشد.




طرفداری

نظرات 1 + ارسال نظر
نیلوفر جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 00:20 http://efco300.mihanblog.com/

در جهان تنها کسی پیروز می شود که به امید دیگران ننشیند و همه چیز را از خود بخواهد.((فریدریش شیلر))
9188

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد