کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

بررسی آماری حضور اسپانیایی‌ها در لیگ برتر جزیره

 پدرو جدیدترین اسپانیایی‌ لیگ برتر انگلیس است. حضور این بازیکن در فوتبال جزیره ادامه روندی است که در سال‌های گذشته شتاب بیشتری گرفته است.


ورود بازیکنان اسپانیایی به لیگ برتر نسبت به سالیان گذشته بیشتر شده است. در فصل ۱۹۹۳ - ۱۹۹۲ تنها یک اسپانیایی در این لیگ بازی می‌کرد اما در فصل ۲۰۱۴ - ۲۰۱۳ تعداد ماتادورها در فوتبال جزیره به ۳۴ بازیکن رسید.
  
از سال ۲۰۱۰، بیش از ۲۰ فوتبالیست اسپانیایی در لیگ جزیره حضور یافتند که مشهورترین آنها در فصل ۲۰۱۱ - ۲۰۱۰ فرناندو تورس، داوید سیلوا، میکل آرتتا، پپه رینا، سسک فابرگاس، آلمونیا، خوسه انریکه و سالگادو، ۲۰۱۲ - ۲۰۱۱ خوآن ماتا و دخیا، ۲۰۱۳ - ۲۰۱۲ سانتی کاسورلا، آسپیلیکوئتا، خاوی گارسیا، استبان گرانرو و پابلو هرناندس، ۲۰۱۴ - ۲۰۱۳ آلوارو نگردو، روبرتو سولدادو و خسوس ناواس، ۲۰۱۵ - ۲۰۱۴ دیگو کاستا، بویان کرکیچ، آندر هره‌را و ویکتور والدس نام دارند.

بیشترین بازی در لیگ برتر

پپه رینا، دروازه‌بان سابق لیورپول ۲۸۴ بازی برای این تیم در لیگ برتر داشت که بیشتر از بازیکنان اسپانیایی دیگر در این لیگ حضور داشته است. پس از او مایکل آرتتا برای دو تیم تاتنهام و آرسنال ۲۷۵ بازی کرد و به دلیل این که در حال حاضر در جزیره بازی می‌کند، می تواند از رینا پیشی بگیرد. رتبه سوم به فابرگاس با ۲۴۶ بازی اختصاص دارد.

برترین گلزنان اسپانیایی

فرناندو تورس که در تیم‌های چلسی و لیورپول بازی کرده است، با ۸۵ گل در صدر برترین گلزنان اسپانیایی در لیگ برتر انگلیس قرار دارد. پس از او با فاصله زیادی آرتتا، هافبک آرسنال قرار دارد که ۳۹ گل به ثمر رسانده است و فابرگاس با اختلاف یک گل در رتبه سوم جای دارد. ماتا، سیلوا، کاسورلا و دیگو کاستا رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

گران‌ترین جابه‌جایی‌ها

رتبه نخست از آن فرناندو تورس است. لیورپول در سال ۲۰۰۷ این بازیکن را با ۳۸ میلیون یورو از آتلتیکو مادرید خرید و او در سال ۲۰۱۱ با قراردادی به ارزش ۵۸،۵ میلیون یورو به چلسی پیوست. خوآن ماتا بازیکن دیگری است که دو بار با تیم‌های انگلیسی قرارداد امضا کرده است. ابتدا از والنسیا با قراردادی ۲۶،۷ میلیونی به چلسی انتقال یافت و سپس سه سال بعد منچستر یونایتد برای خرید این هافبک ۴۴،۷ میلیون یورو هزینه کرد. سال ۲۰۱۴ سه بازیکن به نام‌های دیگو کاستا، آندر هره‌را و فابرگاس به لیگ جزیره آمدند و قراردادهای هر یک به ارزش ۳۸، ۳۶ و ۳۳ میلیون یورو بوده است. روبرتو سولدادو که به تازگی به ویا رئال پیوست، در سال ۲۰۱۳ از والنسیا با ۳۰ میلیون یورو به تاتنهام رفت. والنسیا سه سال قبل از آن داوید سیلوا را با قراردادی به ارزش ۲۸،۸ به منچسترسیتی فروخته بود. دهمین بازیکن گران اسپانیایی که به این لیگ وارد شد آلوارو نگردو است. منچسترسیتی برای خرید مهاجم سویا ۲۵ میلیون یورو هزینه کرد.

تیم‌هایی با بازیکنان اسپانیایی

لیورپول تاکنون ۱۷ فوتبالیست اسپانیایی را جذب کرده و نسبت به سایر تیم‌های جزیره از بازیکنان اسپانیایی بیشتری برخوردار بوده است. آرسنال و چلسی ۹ فوتبالیست اسپانیایی و سوآنسی، بولتون، منچسترسیتی و ویگان ۸ بازیکن اسپانیایی داشته‌اند. منچستریونایتد ۶، نیوکاسل ۵، تاتنهام، آستون‌ویلا، بلکبرن و وستهام ۴، بیرمنگام، استوک‌سیتی، اورتون و ساندرلند ۳، نوریچ و وست‌بروم‌ویچ ۲ بازیکن اسپانیایی در تیم خود داشتند.




90

نظرات 1 + ارسال نظر
Ebi شنبه 31 مرداد 1394 ساعت 12:11

اوتامندی بازیکن ارژانتینیه که تو لالیگا توپ میزنه نه یه اسپانیایی

Saeed m.h: درسته... اصلاح میکنم خبر رو.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد