کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

گزارش ویژه / همه نقل و انتقالات مهم تابستانی اروپا

فصل نقل و انتقالات فوتبال اروپا، اول سپتامبر به طور رسمی پایان یافت.
به گزارش کلوپ هواداران چلسی، فصل نقل و انتقالات فوتبال اروپا، سه شنبه شب به پایان رسید و وضعیت ستاره های بزرگ دنیای فوتبال مشخص شد،
  
 تابستان ۲۰۱۵، پر از شایعات بود که میتوان گفت خیلی از آنها به واقعیت نپیوست، در این گزارش نگاهی می اندازیم به سرنوشت برخی از ستاره های بزرگ فوتبال اروپا و البته وضعیت تیم های قاره سبز بعد از چند ماه پر سر و صدا:

گرت بیل ؛

ستاره ولزی رئال چندبار به باشگاه های بزرگ انگلیس لینک شد، مهمترین مشتری بیل، منچستریونایتد بود که در نهایت شیاطین سرخ نتوانستند این بازیکن را جذب کنند، تمایل شخصی بیل برای ماندن در رئال، و علاقه پرز به این ستاره، از مهمترین دلایل ماندن وی در برنابئو بود تا منچستریونایتد یک بار دیگر در خرید بیل ناکام ماند.

پل پوگبا؛

یکی از پر سر و صداترین بازیکنان در فصل تابستان بود که در نهایت در یووه ماندنی شد، در اوایل تابستان برخی منابع مدعی شدند بارسلونا با یوونتوس بر سر انتقال وی برای تابستان سال بعد به توافق رسیده است، تیم انریکه در این تابستان از نقل و انتقال محروم بود، ولی توانست بازیکنانی را جذب کند، که البته نمی تواند از بازیکنان جدیدش تا ژانویه استفاده کند. البته موضوع پیوستن پوگبا به بارسا هرگز تایید نشد. 
بارسا تنها تیمی نبود که برای جذب پوگبا علاقه خود را نشان داده بود، منچسترسیتی، چلسی، رئال و پاریسن ژرمن نیز در کورس برای خرید این ستاره بودند و البته در تابستان سال بعد احتمالاً این رقابت باز هم ادامه خواهد داشت.

یوونتوس روی این بازیکن قیمتی ۱۰۰ میلیون یورو گذاشته و البته بیانکونری با خروج ویدال و پیرلو تلاش زیادی کرد تا این ستاره جوان فرانسوی را حفظ کند.

کریم بنزما؛

مهاجم فرانسوی رئال نیز بارها به درهای خروجی برنابئو لینک شد، منچستریونایتد و آرسنال تیم هایی بودند که به نظر میرسید بنزما مورد توجه آنها است، اما یونایتد از خرید وی عقب رفت و آرسن ونگر نیز علیرغم تلاش فراوانش برای خرید یک مهاجم، نتوانست رئال را متقاعد به فروش بنزما کند. بنیتز نیز طی تابستان تلاش کرد تا مهاجم شماره ۹ تیمش را برای فصل پیش رو حفظ کند.

دیوید ده خیا؛

یکی از پرماجراترین و پرخبرترین بازیکنان تابستان بدون شک دروازه بان اسپانیایی یونایتد بود، دیوید ده خیا در طول تابستان بارها به رئال لینک شد، و هیچگاه این موضوع جدی نشد تا اینکه در آخرین روز نقل و انتقالات در اسپانیا، دوشنبه ۳۱ آگوست دو باشگاه بر سر انتقال وی به توافق رسیدند و قرار شد ناواس نیز به عنوان بخشی از انتقال ده خیا راهی الدترافورد شود، ولی داستان طور دیگری پیش رفت، کارهای اداری، یا به عبارتی بهتر کاغذبازی، که این روزها شکل الکترونیکی گرفته، مانع از انتقال وی شود، داستانی که در نهایت نیز مشخص نشد تعلل از سوی رئال رقم خورده است یا منچستریونایتد در تحقق این انتقال، سنگ اندازی کرده است، به هر شکل ده خیا به شکلی دراماتیک در فاصله چند دقیقه به مادرید پیوست و باز به منچستر بازگشت ! او فصل جدید را باید در الدترافورد سپری کند و با فن خال کنار بیاید!

رحیم استرلینگ؛

او بر عکس بقیه بازیکنان هر کاری کرد تا لیورپول را ترک کند، ستاره جوان آنفیلد در همان روزهای اول آگوست، به مسئولین لیورپول اعلام کرد نه قراردادش را تمدید خواهد کرد نه تمایلی برای ادامه کار با راجرز دارد، به این ترتیب شرایط برای لیورپول سخت شد و چند روز بعد پیش از سفر لیورپول به خاور دور، انتقال استرلینگ به منچسترسیتی نهایی شد، ۵۰ میلیون پوند توسط سیتی پرداخت شد تا رکوردی جدید ثبت شود. استرلینگ و فشار این هزینه، در فصل پیش رو برای وی دردسرساز می شود؟

کوین دی بروین؛

ستاره بلژیکی وولفسبورگ مشخصاً یکی از اهداف اصلی منچسترسیتی در فصل نقل و انتقالات بود، البته موضوع انتقال بارها به تعویق افتاد و در نهایت به روزهای پایانی کشیده شد، ولی منچسترسیتی توانست با پرداخت هزینه ای گزاف، انتقال دی بروین را نهایی کند، تا ستاره بلژیکی تبدیل به یکی از صیدهای بزرگ تیم پیگرینی شود، دی بروین باز هم فرصت حضور در لیگ برتر را خواهد داشت، عملکرد او در بوندسلیگا در طی فصل گذشته استثنایی بود.

جدای از بازیکنان، در تیم های بزرگ اروپایی نیز اتفاقات ریز و درشت فراوانی رخ داد.

در اسپانیا، بارسلونا با وجود محروم بودن توانست توران و ویدال را به عنوان دو خرید مهم جذب کند، رئال مادرید نیز احتمالاً یکی از ناکام ترین تیم ها در فصل تابستان بود، این تیم ورودی هایی همچون کاسیمیرو و دنیلو و کواچیچ داشت، ولی آنها نتوانستند در نهایت ده خیا را به خدمت بگیرند، رئال کاسیاس را از دست داد و ده خیا را هدف اول خود قرار داده بود، اما اتفاقات عجیب و غریب ، مانع از انتقال وی شد.

در انگلستان، چلسی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در تابستان خوب عمل نکرد، پدرو، فالکائو و بگوویچ مهمترین ورودی های تیم آقای خاص بودند، ولی چلسی به عنوان تیم مدعی لیگ جزیره، نتوانست آن طور که باید و شاید خودش را تقویت کند، آنها چک را از دست دادند، و به شدت به دنبال خرید مدافع بودند اما در سه بار اقدام برای خرید استونز ناکام ماندند و اورتون شجاعانه مدافع جوانش را حفظ کرد، چلسی در خرید پوگبا نیز ناکام ماند.

منچستریونایتد نیز باز هم سونامی دیگری در ترکیب تیمش ایجاد کرد، خروجی های زیادی برای شیاطین سرخ شاهد بودیم، و این تیم ۶ ورودی مهم داشت، آنها در خط هافبک به شدت تقویت شدند و البته در خط حمله اکنون فقط رونی و مارتیال تازه وارد را دارند. ده خیا نیز در نهایت در یونایتد ماندنی شد و اگرچه داستان وی قدری طولانی و خسته کننده شد ولی به نظر میرسد حداقل برای یونایتد اتفاق مثبتی رخ داد.

آرسنال موفق شد چک را از رقیب همشهری خود خریداری کند ولی ونگر در خرید مهاجم ناکام ماند، او به شدت در پی جذب بنزما و یا کاوانی بود که در خرید هر دو آنها ناکام ماند.

منچسترسیتی نیز برای جبران ناکامی فصل گذشته، ۱۵۰ میلیون پوند خرج کرد و توانست سه صید بزرگ داشته باشد، اتامندی، استرلینگ و دی بروین، مطمئناً تیم پیگرینی را قوی تر خواهند کرد. لیورپول هم بعد از جدایی جرارد و استرلینگ، دو خرید مهم داشت، بنتکه برای تقویت خط حمله و فرمینیو برای جبران خروج استرلینگ.

بایرن مونیخ علیرغم لینک شدن به بازیکنان مختلف، توانست ویدال و داگلاس کاستا را جذب کند، خروج شواین اشتایگر نیز با حاشیه های فراوانی همراه شد، اما به هر حال بایرن توانست مولر را از دستان یونایتد حفظ کند.

یوونتوس در ایتالیا، روزهای پر اتفاقی را تجربه کرد، آنها خروجی های بزرگی همچون توز، پیرلو و ویدال داشتند و در سمت مقابل موفق شدند خدیرا را در خط هافبک اضافه کنند، آنها به شدت در پی خرید درکسلر بودند که انتقال وی به این تیم منتفی شد و وولفسبورگ در روز آخر او را از دستان یووه ربود. با این حال یوونتوس توانست کوادرادو را به طور قرضی از چلسی به خدمت بگیرد و هرنانس نیز از اینتر به این تیم پیوست، خط حمله بیانکونری نیز با حضور مانژوکیچ و دیبالا جان تازه ای گرفت، یورنته نیز بعد از دو فصل یووه را ترک کرد و به اسپانیا بازگشت، یوونتوس نیز موفق شد موراتا را از دستان رئال حفظ کند.

پاریسن ژرمن نیز اگرچه به بازیکنان زیادی لینک نشد، ولی با برداشته شدن محدودیت قوانین فیرپلی مالی ، توانست دی ماریا را با مبلغ ۶۳ میلیون یورو جذب کند تا یکی از مهمترین نقل و انتقالات اروپا به نام پی اس جی ثبت شود، تیم بلان با حضور دی ماریا عنصر خلاقیت و سرعت را به خط هافبک خود اضافه کرد و احتمالاً این فصل هم مدعی بزرگی در اروپا خواهد بود.

بازیکنان بزرگی نظیر فن پرسی، نانی و پودولسکی نیز در این تابستان راهی لیگ ترکیه شدند.


ردیفتیمبازیکن ورودیبازیکن خروجی
۱آرسنال پیتر چک، رین آدلاید، فورچون، دراگومیر، اوسی توتو، دونیل مالن دیابی ، پودولسکی ، سانوگو ( قرضی)، میایچی، آجایی، یب، لیپمن، اتویل، ویکرز، نایلز( قرضی)، ینکینسون ( قرضی) شزنی (قرضی)- آکپوم (قرضی)- زلالم(قرضی)
۲چلسی فالکائو (قرضی)، بگوویچ، پانتیچ، ناتان- عبدالرحمان بابا-پدرو- کندی-جیلوبوجی- مایکل هکتور پیتر چک - کاکوتا، دروگبا، تورگان آزار، بردی، مک اکرن، کالاش (قرضی)، فن خینکل ( قرضی)، کریستنسن ( قرضی)، بیکر (قرضی)، آتسو (قرضی)، پریکا (قرضی)، براون (قرضی)، ناتان(قرضی)، پاسالیچ ( قرضی)، فلیپه لوئیز (قرضی)، بمفورد (قرضی)، سولانکه (قرضی)، صلاح (قرضی)- رومئو - کوادرادو (قرضی)-چالوباه(قرضی)-موزس(قرضی)-فیروز(قرضی)- هکتور(قرضی)
۳اورتون تام کلورلی، دلوفئو، لنن، رامیرو فونز موری آلکاراز، دیستین، گرین، لنگتون، لاندسترم، مک لافلین، برچ، اج، نیول
۴لیورپول میلنر ، اینگز، بوگدان ، جو گومز، فیرمینو، کلاین، بنتکه- آلان-آوونییی گلن جانسون، مانکیو ( پایان مهلت قرض) ، استرلینگ، جرارد، برد جونز، کوتس، آسپاس، آلبرتو (قرضی)، وارد (قرضی)، ویلیامز(قرضی)- ریکی لمبرت- بالوتلی (قرضی)-بورینی
۵منچسترسیتی انس اونال - رحیم استرلینگ - فابین دلف - پاتریک رابرتز - اتامندی- کوین دی بروین میلنر - ریچاردز - اسکات سینکلر - لمپارد ( پایان مهلت قرض)-  بویاتا- رکیک - ناستاسیچ - نگردو - یووتیچ(قرضی)- اونال (قرضی)- ژکو(قرضی)- مارکوس لوپز- دنایر(قرضی)
۶منچستریونایتد ممفیس دیپای - دارمیان - شواین اشتایگر - اشنایدرلین - سرخیو رومرو- آنتونی مارتیال- رگان پوله تام کلورلی - آموس - نانی - فالکائو ( پایان مهلت قرض) - آنخلو هنریکز - فن پرسی - کالوم ایوانز - یانکو - مک کانل - تورپ - ویل کین (قرضی) - ریس جیمز - دی ماریا - رافائل داسیلوا - بلاکت (قرضی) - جانی ایوانز - لیندگارد- هرناندز-یانوزای(قرضی)- اندی کلت
۷نیوکاسل وینالدوم - میتروویچ سانتون - استریت - آدام کمپل  - آمئوبی ( قرضی) - کمن
۸تاتنهام تریپیر - کوین ویمر - آلدرویرلد - کلینتون انجیه- هیونگ مین سون هولتبی - پائولینیو - آرچر - مک کوئین - کابول - گوملت - کاپوئه - فریدل - راس - مایلز - وارد (قرضی) - استامبولی - سولدادو- عزاوی - لنن
۹رئال مادرید دنیلو - لوکاس وازکز - کیکو کاسیا - چریشف (پایان مهلت قرض) - کاسیمیرو- آسنسیو (پایان مهلت قرض) - وایخو- کواچیچ خدیرا - کاسیاس - هرناندز (پایان مهلت قرض)- وایخو (قرضی)- سرجیو مولینا- آسنسیو(قرضی)- ایارامندی- کوئنترائو (قرضی)- لوکاس سیلوا(قرضی)
۱۰بارسلونا الیکس ویدال- آردا توران  ژاوی - دلوفئو - مونتویا - آفلای - آداما ترائوره- پدرو- هالیلوویچ(قرضی)- سانگ (قرضی)
۱۱اتلتیکو مادرید لوسیانو ویتو - جکسون مارتینز -آنخل کوریا - فریرا کاراسکو - مانکیو ( پایان مهلت قرض) - فلیپه لوئیز ( قرضی) - ساویچ- برنارد منسا مانژوکیچ -آردا توران - میراندا - آلدرویرلد - انسالدی ( پایان مهلت قرض) - اینشوا- باپتیستائو (قرضی) - سیلویو (قرضی) - ولاسکوئز (قرضی)- موریرا (قرضی) - ماریو سوارز - منسا (قرضی) - مانکیو (قرضی)-گارسیا
۱۲یوونتوس دیبالا - خدیرا - مانژوکیچ - نتو - زازا - روگانی ( پایان مهلت قرض ) - وادالا ( قرضی ) - آلکس ساندرو- کوادرادو (قرضی)- لمینا- هرنانس پیرلو - توز - براردی - استوراری - اوگبونا - ماتری (پایان مهلت قرض) - مارونه (قرضی) - ویدال- یورنته
۱۳میلان وردی - کارلوس باکا - برتولاچی - لوئیز آدریانو - خوزه مائوری - رودریگو الی - پسینا  رومانیولی- بالوتلی (قرضی)- کوچکا اسین - الشعراوی ( قرضی) - روبینیو - ساپونارا - مونتاری - بونرا - پاتزینی - عادی رمی - گابریل ( قرضی )- ماستالی ( قرضی )- آلبرتاتزی- ماتری(قرضی)-هاشم مستور(قرضی)
۱۴آ.اس رم فالکه - ایباربو (قرضی) - شزنی (قرضی)- ژکو (قرضی)- محمد صلاح (قرضی)- رودیگر(قرضی)- دینیه (قرضی)- گیومبر-واینکوئر(قرضی)- پونس-پالمیری(قرضی) هولباس - برتولاچی - ویویانی - پیگرینی - اسکوروپسکی (قرضی)، دومبیا (قرضی) - دومبیا ( قرضی ) - رومانیولی- سانابریا (قرضی)- ام بیوا- دسترو-پاردس(قرضی)
۱۵بایرن مونیخ اولریش - داگلاس کاستا - کیمیش - ویدال وایزر - پپه رینا - شواین اشتایگر - پیزارو - اشتریدر- هویبرگ (قرضی)- دانته
۱۶دورتموند رومن برکی - کاسترو - وایگل -یانوزای(قرضی) لانگرک - کوین کمپل- کیرش-بلاژیکوفسکی
۱۷پاریسن ژرمن کوین تراپ - استامبولی - آنخل دی ماریا- کورزاوا کابایه - آرئولا (قرضی) - موری دیاو - کامارا - دینیه (قرضی)
۱۸موناکو الشعراوی ( قرضی) - فابینیو - باهلولی - پالی - لمار - تیزراند ( پایان مهلت قرض ) - فالکائو ( پایان مهلت قرض ) - ناردی - ( پایان مهلت قرض ) - پاسالیس ( قرضی ) - جسی پی ( پایان مهلت قرض ) - کاستا ( قرضی ) - کاوالیرو - کوئنترائو ( قرضی)- مارکوس لوپز کوندوگبیا - کاراسکو - برباتوف - فالکائو ( قرضی ) - کایلارد - میرین - اوکامپوس - اوبادی - استکلنبرگ ( پایان مهلت قرض ) - دوس سانتوس ( پایان مهلت قرض ) - کاروالیو ( پایان مهلت قرض )- کورزاوا- عبدنور- مارتیال
۱۹والنسیا ژائو کنسلو - آندره گومز - ماچادو - باکالی - نگردو - رودریگو مورنو - سانتی مینا - دنیلو - کانسلو- عبدنور اوگوستو - ویکتور روئیز - سالوا روئیز - ایبانز - آرائخو - اتامندی
۲۰بایرلورکوزن مهمدی - پاپادوپولوس - آرانگویز - کوین کمپل - هرناندز  درمیچ - کاسترو - هیونگ مین سون
۲۱شالکه ۰۴ یوهانس گیس- کایکارا - گسپورنینگ - ناستاسیچ - پلاته - سانه - سانتانا - پاپادوپولوس ( پایان مهلت قرض )- هویبرگ(قرضی) فوکس - وتکو - اوبازی - بارنتا - ولنریوتر - کرشهورف - پاپادوپولوس - دراکسلر
۲۲آژاکس سانوگو ( قرضی)- میلیک - آنتونوچی - نمانیا گودلج - دیکس - یونس - دراگیسا گودلج - هیتینگا - دولبرگ  نیکلاس مویساندر- سیگپورسون - نوردهوف - کوئیپرس - ویسرز - هونر - کسکین - گریم - افمورفیدیس - مانل
۲۳گالاتاسرای کیسا، پودولسکی - کاراچای- کاروله- دنایر(قرضی) پاندف - ابوئه - زان - ایلماز - امروبات - بروما ( قرضی ) - آدیلی ( قرضی ) - وتنسور ( قرضی ) - تلس
۲۴سلتیک ارمسترانگ  - گری ماکای استیون - بویاتا - یانکو - بیلی - سیفتسی- بلاکت (قرضی) پوکی - تواردزیک - چلمرز - زالوسکا - هرون - بالده - متیوس - مایکل دافی( قرضی ) - مک مولان ( قرضی ) - مک مانوس ( قرضی ) - واترز ( قرضی ) - فیندلای ( قرضی ) - ویرجیل ون دیک
۲۵اینترمیلان کوندوگبیا - بیانکتی- میراندا - مونتویا (قرضی) - موریلو- بیابیانی - تایدر ( پایان مهلت قرض )- لونگو ( پایان مهلت قرض ) - یووتیچ (قرضی)- پریسیچ- لیاییچ-فلیپه ملو- الکس تلس کوزمانوویچ - کامپانیارو - فلیپه - جاناتان - دونکور (قرضی) - اوبی - بوتا - پودولسکی ( پایان مهلت قرض ) - بوناتزولی ( پایان مهلت قرض ) - بناسی - بیانکتی ( قرضی ) - دونکور ( قرضی ) - کرایستیگ ( قرضی )- شقیری- کواچیچ- فلیپه- هرنانس
۲۶ناپولیپپه رینا- چالوباه (قرضی) ده گوزمان

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد