کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پیش بازی پاریسن ژرمن- چلسی؛ ملاقات تکراری با شرایطی متفاوت

تیم های پاریسن ژرمن و چلسی در چارچوب رقابت های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.  
تاریخزمانمکان
سه شنبه 27 بهمن ماهساعت 23:15 به وقت تهرانورزشگاه پارک دو پرنس

 

پیش بازی

دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که سال گذشته نیز در همین مرحله با یکدیگر رو به رو شده بودند و در آن زمان هر دو تیم به عنوان تیمهای صدر نشین و قوی ترین تیم های لیگ خود شناخته می شدند. امسال اما شرایط دو تیم متفاوت است. پاریسی ها با تقویت هرچه بیشتر خود در نقل و انتقالات تابستان، به مراتب قدرتمند تر از گذشته در لیگ فرانسه یکه تازی میکنند و تا دور دست ها رقیبی به خود نمی بینند. از سوی دیگر آبی های لندن در شرایطی کاملاً برعکس، فصل کابوس واری را در لیگ انگلستان سپری می کنند. مدافع عنوان قهرمانی لیگ جزیره پیش از رسیدن به نیمه های فصل، شانس قهرمانی را از دست داد و اکنون حتی برای رسیدن به سهمیه اروپایی لیگ نیز امید اندکی دارد.

پاریسن ژرمن در دور گروهی این رقابت ها در گروه A به عنوان تیم دوم پس از رئال مادرید به مرحله بعد راه یافت. آن ها برای چهارمین سال متوالی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان راه یافتند که از این لحاظ بهترین عملکرد را در تاریخ باشگاهشان ثبت کرده اند. پاریسی ها در سه فصل اخیر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان از دور رقابتها کنار رفته اند.

این تیم در 22 دیدار اخیر خود شکست ناپذیر بوده است و در بیست تای آن ها پیروز دیدار بوده است. آن ها در حال حاضر تمرکز و تلاش خود را بر روی این گذاشته اند که تا جای ممکن در لیگ قهرمانان پیشرفت نمایند چرا که در لیگ یک فرانسه آن ها فاصله ای بسیار زیاد با سایر رقبا ایجاد کرده و خطری را احساس نمی کنند.

لوران بلان به هفت بازیکن اصلی خود در دیدار شنبه مقابل لیل استراحت داده بود و انتظار می رود آن ها را در دیدار در مقابل چلسی به میدان آورد. زلاتان ابراهیمووچ، لوکاس مورا، آنخل دیماریا، مارکو وراتی و تیاگو سیلوا از جمله  بازیکنانی هستند که انتظار حضور آن ها را در ترکیب تیم در روز سه شنبه باید داشت.

در چند روز اخیر ویدئویی از سرگی اوریر در رسانه های دنیا متنشر شده است که محتوای آن برای سرمربی و چندی از بازیکنان پاریسن ژرمن توهین آمیز بوده است. در پی انتشار این ویدئو، حضور اوریر تا اطلاع ثانوی در باشگاه به حالت تعلیق در آمده است و بنابرین این بازیکن در دیدار مقابل چلسی حضور نخواهد داشت. به جز اوریر، پاریسن ژرمن تمامی بازیکنان خود را برای دیدار مقابل چلسی در اختیار خواهد داشت.

 

چلسی که به عنوان تیم اول گروه G  و بالاتر از دیناموکیف به این مرحله صعود کرده، دوازدهمین حضور خود طی سیزده سال اخیر را در مرحله حذفی این رقابت ها تجربه می کند.

روند نتیجه گیری چلسی پس از ورود گاس هیدینک طی 12 دیدار اخیر جالب به نظر می رسد، به صورتی که این تیم در دو بازی ابتدایی مقابل واتفورد و یونایتد به تساوی دست یافت و دو بازی بعدی خود را پیروز شد و به همین صورت روند دو تساوی و دو پیروزی ادامه یافت و هم اکنون پس از دو تساوی متوالی مقابل واتفورد و یونایتد و پیروزی مقابل نیوکاسل، به نظر می رسد که نوبت به پیروزی مقابل پاریسن ژرمن در پاریس رسیده باشد که این مسئله نیز می تواند در افزایش روحیه و ذهنیت بازیکنان موثر واقع گردد.

حضور کورت زوما به دلیل مصدومیت از قبل منتفی بود و همچنین نمانیا ماتیج نیز به دلیل محرومیت این دیدار را از دست خواهد داد. مصدومیت جان تری در دیدار مقابل نیوکاسل، کار را برای گاس هیدینک سخت کرد چرا که او اکنون باید از کیهیل نیمکت نشین به جای زوما استفاده کند و همچنین ایوانوویچ را پس از مدتی طولانی به پست تخصصی وی که مدافع مرکزی می باشد بازگرداند تا جای تری را پر کند.

فالکائو نیز در نیم فصل دوم از لیست اروپایی چلسی خط خورده است.

 

نکات آماری بازی

پاریسن ژرمن و چلسی برای سومین سال متوالی در مراحل حذفی این رقابت ها با یکدیگر روبه رو می شوند. در فصل 2013-2014 چلسی و در فصل 2014-2015 پاریسن ژرمن موفق به صعود شدند.

دو تیم تا کنون 6 بار در لیگ قهرمانان با یکدیگر رو به رو شدند که سهم پاریسی ها یک پیروزی، سه تساوی و دو شکست بود.

پاریسن ژرمن  3 دیدار اخیر خود در مقابل چلسی را با تساوی پشت سر گذاشته است.

پاریسن ژرمن موفق به ثبت 5 کلین شیت طی 6 دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان شده است.

چلسی 3 دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان را با پیروزی در نیمه اول و دوم پشت سر گذاشته است.

پاریسن ژرمن در 6 دیدار از 7 دیدار اخیر خود در مقابل چلسی به طور میانگین کمتر از 2.5 گل در هر بازی دریافت کرده است.

پاریسن ژرمن در 37 بازی خانگی اخیر خود در لیگ قهرمانان تنها یک بار طعم شکست را چشیده که مربوط به دیدار سال گذشته در مقابل بارسلونا بود.

پاریسن ژرمن در 5 دیدار اخیر خود در مراحل حذفی لیگ قهرمانان تنها یک پیروزی، دو تساوی و سه شکست داشته است.

چلسی طی 3 دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان حداقل 2 گل در هر بازی به ثمر رسانده است.

چلسی در 5 دیدار اخیر خود در مراحل حذفی لیگ قهرمانان، چهار تساوی و یک شکست داشته است.

 

غایبان دو تیم

ترکیب احتمالی دو تیم

پیش بینی whoscored
منبع:طرفداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد