کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

زمستانِ تغییرات در جزیره؛ حذف بازی های تکراری از جام حذفی و تغییراتی دیگر

مسئله بازی های لیگ کاپ و بازی های تکراری در جام حذفی، از مدت ها پیش باعث اعتراض مربیان خارجی حاضر در این لیگ شده و از سوی دیگر، به دلیلی دیگر در زمینه افت تیم های باشگاهی در مسابقات اروپایی تبدیل شده است. 

  لغو بازی های جام حذفی در آخر هفته (شنبه و یک شنبه)، بازی های تکراری و رفت و برگشت بودن مرحله نیمه نهایی لیگ کاپ به موضوعاتی تبدیل شده که باشگاه های لیگ برتری و اتحادیه فوتبال انگلستان در حال توافق برای حذف آن هستند. 

به گزارش ESPN، این تغییرات قرار است با شعار کمک به باشگاه های  حاضر در مسابقات اروپایی عملی شود. هنوز راهی طولانی تا تصویب این قانون و اعمال آن به صورت آرام و در دراز مدت باقیست اما از آن جهت حائز اهمیت است که برای اولین طرفین به این تجمع آرا رسیدند که برنامه مسابقات در انگلستان بیش از اندازه شلوغ است. 

مسابقات تکراری در جام حذفی انگلستان به عنوان  یکی از تنها نمونه های زنده مانده در گذر سال ها از قانونی قدیمی، به این معنی است که تیم های انگلیسی بیش از باشگاه های سایر کشورها بازی می کنند. این باور در نزد روسای اتحادیه فوتبال انگلستان افزایش یافته که شلوغی برنامه باعث افت تیم های انگلیسی شده است. 

افزایش روز افزون میزان بازیکنان مصدوم در لیگ برتر هم روی نظر آن ها تاثیر گذاشته است. باشگاه ها متوجه شده اند که برنامه شلوغ روی نقل و انتقالات آن ها نیز تاثیر گذاشته است. به این ترتیب که جمعی از بزرگترین بازیکنان فوتبال جهان، تن به برنامه شلوغ و پر فشار لیگ برتر نمی دهند و از همین رو بارسلونا یا رئال مادرید را ترجیح می دهند. 

پیش تر اتحادیه با رویکردی سنتی به ندرت در مسائلی مانند این با باشگاه ها توافق داشت. حالا کار به جایی رسیده که دولت انگلستان هم نسبت به شلوغی برنامه تیم های لیگ برتری هشدار داده است. آن ها درخواست کرده اند که این "مشکل" باید در راه کمک به تیم ملی در تورنمنت های تابستانی به نحوی حل شود. توافق در این زمینه تنها منوط به اتحادیه و باشگاه ها نیست. شبکه های تلویزیونی پخش مسابقات و اسپانسرها هم در این زمینه صاحب نظر هستند. از سمت دیگر این موضوع روی تیم هایی از لیگ های پایین تر که بخشی از درآمد آن ها از بازی هایی نظیر این است، تاثیر مخبری خواهد داشت. به عنوان نمونه اکستر سیتی با بازی تکراری در آنفیلد در ماه گذشته، مبلغی نزدیک به دستمزد یک سال بازیکنان خود را به دست آورد! 

اگر تیم های حاضر در مسابقات اروپایی به فینال هر دو جام داخلی برسند و در 4 مسابقه تکلیفشان به بازی تکراری رسیده باشد، 16 بازی در این مسابقات انجام داده اند. حذف بازی تکراری از جام حذفی و بازی برگشت در نیمه نهایی لیگ کاپ، پنج بازی را از این بین حذف می کند. در فرانسه دو جام داخلی وجود دارد اما اگر تیم ها به فینال هر دو جام برسند، ده بازی انجام داده اند. تیم های اسپانیایی با 9 بازی به فینال کوپا دل ری، آلمانی ها با 6 بازی به فینال دی اف بی پوکال و تیم های ایتالیایی با پنج بازی به فینال کوپا ایتالیا می رسند. 

صحبت ها در این زمینه و زمینه هایی مانند کاهش مالیات برای باشگاه ها و اضافه شدن تکنولوژی تصاویر ویدئویی برای کمک به داوران در جریان است. 

منبع:طرفداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد