کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پست ثابت : چلسی 0 - 2 اورتون / پایان ناخوش برای هواداران چلسی

در مرحله ششم جام حذفی انگلستان امشب اورتون میزبان چلسی بود که در نهایت میزبان موفق شد با دو گل، به مرحله بعد صعود نماید. 

نیمه اول:

در نیمه اول بازی دو تیم کار را با احتیاط آغاز کردند و در دقایق اولیه حساسیت بازی موجب شد تا هیچ کدام برای تسلط بر حریف ریسک نکنند تا نیمه اول آرامی را شاهد باشیم. درگیری دیگو کوستا با گرت بری در دقیقه 11 موجب شد که مهاجم چلسی با کارت زرد داور جریمه شود. رفته رفته چلسی مالکیت توپ را در اختیار گرفت و حملاتی را ترتیب داد و اورتون نیز تصمیم گرفت تا به ضد حملات روی آورد. اما حملات چلسی با دفاع پرتعداد اورتون راه به جایی نمی برد و در مجموع در نیمه اول دو تیم موفق به خلق موقعیت های جدی چندانی بر روی دروازه یکدیگر نشدند.

از مهمترین اتفاقات این نیمه می توان به ضربه آزاد ویلیان در دقیقه 43 اشاره کرد که با مهار خوب جوئل همراه شد. همچنین شوت کلورلی در ثانیه های پایانی این نیمه نیز با مهار کورتوا همراه بود تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

نیمه دوم:

دو تیم این نیمه را هجومی تر آغاز کردند و اورتون در دقایق اولیه نیمه دوم تلاش داشت تا فشار را بر روی دروازه چلسی نگه دارد و همین امر موجب شد تا چلسی پس از باز شدن دفاع اورتون حملات موثرتری ترتیب دهد و بازی سرعت بیشتری به خود گرفت.

در دقیقه 50 روی ارسال جاگیلکا از روی ضربه شروع مجدد، ضربه سر موری با اختلاف کمی از بالای دروازه چلسی به بیرون رفت.

در دقیقه 59 دیگو کوستا توانست با عبور از سد مدافعان حریف در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار گیرد اما شوت این بازیکن از زاویه ای کاملاً بسته و با اختلافی اندک از سمت دیگر دروازه اورتون به بیرون رفت.

سرانجام با پاس بارکلی در دقیقه 77 روملو لوکاکو با نفوذ از سمت راست در محوطه چلسی جریمه صاحب توپ شد و با حرکات انفرادی مدافعین پیش رویش را از میان برداشت و با شوتی دقیق به زاویه مخالف، دروازه کورتوا را باز کرد تا گودیسون پارک غرق در شادی شود.

گاس هیدینک در دقیقه 81  لویک رمی را به جای نمانیا ماتیچ به میدان آورد تا ترکیب تیمش را هجومی تر کند.

بلافاصله پس این تعویض، باز هم با پاس بارکلی این بار لوکاکو با نفوذ از سمت چپ محوطه چلسی جریمه با شوتی دقیق به زاویه موافق گل دوم خود و تیمش را در دقیقه 82 به ثمر رساند تا خیال هواداران را آسوده کند و ستاره این دیدار شود.

در دقیقه  84 بار دیگر دیگو کوستا با گرت بری درگیر شد تا داور بهانه کافی برای اخراج کوستا را داشته باشد و با نشان دادن کارت زرد دوم، مهاجم چلسی ناچار به ترک زمین شد. در سوی دیگر نیز گرت بری پس از دو کارت زرد متوالی در جریان درگیری با کوستا و خطا روی فابرگاس نیز دوکارته شد و او نیز از زمین بازی اخراج گردید.

با این دو اخراج، سرمربیان دو تیم ناچار به تعویض شدند و ابتدا گاس هیدینک، جان تری را جایگزین کندی نمود و سپس روبرتو مارتینز، جان استونز را به جای آرون لنون به میدان آورد.

در دقایق پایانی باقیمانده نیز اتفاق مهمی رخ نداد تا چلسی با آخرین امید کسب جام خداحافظی کند و اورتون با حضور مالک جدید، شروعی تازه داشته باشد.

 

ترکیب دو تیم و آمار بازی

منبع:طرفداری 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد