کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

احتمالی در خصوص حضور پنج نماینده انگلستان در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا

وضعیت لیگ برتر انگلستان به گونه ای است که شاید انگلیسی ها در فصل آینده پنج نماینده در مسابقات لیگ قهرمانان داشته باشند یا در احتمالی بعید تر، تیم چهارم به مسابقات لیگ قهرمانان نرسد.

احتمالی در خصوص حضور پنج نماینده انگلستان در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا

در سال 2013 چلسی در شرایطی که رتبه ششم را در لیگ برتر داشت، با پیروزی مقابل بایرن مونیخ در آلیانتس آرنا به قهرمانی اروپا رسید. آن ها به طور اتوماتیک به مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فصل بعد راه یافتند اما تیم تاتنهام که سهمیه چهارم را در لیگ برتر کسب کرده بود،  

 از مسابقات کنار گذاشته شده بود. اگر کمی به عقب تر باز گردیم، لیورپول در سال 2005 در شرایطی قهرمانی اروپا را کسب کرد که تیم چهارم لیگ برتر اورتون شده بود. در حالی که آن موضوع هم بی سابقه بود، یوفا تصمیم گرفت که انگلستان پنج نماینده در مسابقات داشته باشد؛ با این حال لیورپول از مرحله نخست مقدماتی (دو مرحله پیش از مرحله ای که اورتون به مسابقات آمد و در گام نخست کنار رفت) وارد مسابقات شد.


به گزارش اسکای اسپورتس، قانون  یوفا دوباره تغییر کرده است. از این رو به مانند سویا که با قهرمانی در لیگ اروپا، سهمیه مسابقات لیگ قهرمانان را کسب کرد، لیورپول با کسب قهرمانی لیگ اروپا و عدم دستیابی به رتبه چهارم در انگلستان، راهی مسابقات لیگ قهرمانان در فصل 17-2016 می شود. این وضعیت برای من سیتی نیز وجود دارد. آن ها نیز اگر بیرون از جمع چهار تیم برتر مسابقات لیگ برتر قرار بگیرند و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند، سهمیه فصل آینده را کسب خواهند کرد. 


حالت دیگر زمانی خواهد بود که لیورپول و سیتی هر دو قهرمانی مسابقات اروپایی را کسب کنند و هر دو خارج از جمع چهار تیم برتر لیگ برتر قرار گیرند. در آن صورت تیم چهارم لیگ برتر به مسابقات لیگ اروپا در فصل آینده خواهد رفت. 


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد