کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

دوران حرفه ای جان تری در لیگ جزیره به روایت آمار

با نظر به اینکه جان تری قرارداد یک ساله جدید خود را با چلسی به امضا رساند، skysports نگاهی به دوران حرفه ای فوتبالی او در لیگ جزیره انداخت. 

 قرارداد تری در این تابستان به اتمام می رسید و او بابت دریافت کارت قرمز مقابل ساندرلند و از دست رفتن دو بازی انتهایی فصل چلسی، آماده تحمل نمودن یک پایان خسته کننده و غمناک برای دوران حرفه ای خود در استمفوردبریج بود اما چلسی در بعدازظهر جمعه تایید کرد که به کاپیتان باشگاه خود قراردادی را جهت تمدید ارایه کرده است تا اینکه سرانجام پس از سپری شدن چند روز جهت بررسی و درنظر گرفتن جوانب، مفاد پیشنهاد جدید از سوی کاپیتان، روز گذشته به صورت رسمی اعلام شد که تری برای یک فصل دیگر در استمفوردبریج باقی خواهد ماند.

تری هم اکنون طولانی ترین دوران حضور به عنوان بازیکن چلسی در لیگ جزیره (پس از انجام اولین بازی خود، چند هفته پس از تولد 18 سالگی اش) را دارد. او برای اولین بار در جریان پیروزی 2-0 چلسی مقابل ساوتهمپتون در دسامبر 1998 به صورت بازیکنی جایگزین روانه بازی شده بود.

 

John Terry

این مدافع مرکزی جوان در طول فصل 2000/01 به بازیکنی تبدیل شد که به صورت منظم از ابتدا در ترکیب قرار می گرفت و در ادامه دوران حرفه ای خود موفق شد تا 483 بازی را در لیگ جزیره در طول دوره ای 18 ساله همراه با فتح چهار عنوان قهرمانی بین سال های 2005 تا 2015 به دست آورد. نکته عجیب درخصوص او این است که تری 467 از 483 بازی خود در جزیره را از ابتدا در ترکیب چلسی حضور داشت که در این صورت او تنها در 16 دیدار از روی نیمکت به زمین بازی فرستاده شد و سابقه انضباطی او شامل 68 کارت زرد و تنها 6 کارت قرمز است که آخرین آن در مقابل ساندرلند رقم خورد.

تری در 483 بازی دوران حرفه ای خود در لیگ جزیره موفق به کسب 303 پیروزی، 106 تساوی شد و با متحمل شدن 74 شکست، آمار فوق العاده 63 درصد پیروزی را در بازی هایش در لیگ جزیره ثبت کرده است. تری در چهار قهرمانی خود در لیگ جزیره هرگز کمتر از 36 بازی در کل 38 دیدار فصل انجام نداده، به صورتی که او در طول فصل 2004/05 سه گل را در 36 بازی، فصل 2005/06 چهار گل را در 38 بازی، فصل 2009/10 دو گل را در 37 بازی و در فصل 2014/15 پنج گل را در 38 بازی فصل به ثمر رساند.   

 

John terry and Frank Lampard

هم اکنون تنها 13 بازیکن تعداد بازی های بیشتری را در تاریخ لیگ جزیره نسبت به تری انجام داده اند اما تنها 3 بازیکن هستند که به عنوان بازیکنانی که تنها در یک باشگاه توپ زده اند، بالاتر از جان تری قرار دارند. از این نظر، رایان گیگز از منچستریونایتد با 632 بازی، جیمی کرگر از لیورپول با 508 بازی و استیون جرارد از لیورپول با 504 بازی در لیگ جزیره بالاتر از تری قرار دارند و جان هم اکنون این فرصت را دارد تا با پیشی گرفتن از جیمی در رتبه سوم قرار بگیرد. تری همچنین با 40 گل، دارای رکورد گل در لیگ جزیره به عنوان یک مدافع است. او با این 40 گل، بالاتر از دیوید آنسوورث، لن هارت و لیتون بینز قرار گرفت که به ترتیب 38، 28 و 28 گل را در جزیره به ثمر رسانده اند و این درحالی است که گل های او از روی ضربات پنالتی و ضربات آزاد به ثمر نرسیده است.

John Terry Goal To Everton

اما آخرین گل جان تری افسانه ای برای چلسی، در جریان تساوی 3-3 مقابل اورتون در ماه ژانویه فصل سپری شده به ثمر رسید که پس از به اشتباه باز کردن دروازه تیمش، موفق شد تا گل تساوی بخش را در دقیقه 98 به ثمر برساند و اشتباه خود را جبران نماید. هم اکنون تنها گیگز، فرانک لمپارد و اسکولز تعداد بردهای بیشتری نسبت به تری در لیگ جزیره به نام خود ثبت کرده اند که برای تری 303 پیروزی با درصد برد 63 درصد حاصل شده است.

تری در طول دوران حرفه ای خود در چلسی، تحت هدایت 10 سرمربی مختلف در استمفوردبریج بازی کرده است و در فصل 2014/15 نیز موفق شد تا به یکی از دو بازیکن تاریخ لیگ جزیره تبدیل گردد که حتی یک دقیقه از بازی های فصل را از دست نداده است که آخرین بار و تنها کسی که پیش از این موفق به انجام این رکورد فوق العاده شد، گری پالیستر مدافع سابق منچستریونایتد در طی دو فصل 1992/93 و 1994/95 بود.

منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد