کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

امیدهای چلسی در فصل ناامیدی / با بازیکن فصل آکادمی چلسی و قهرمان اروپا بیشتر آشنا شوید

باتوجه به پایان رسیدن فصل تعجب برانگیز 2015/16 بابت بسیاری از جهات برای چلسی، قصد پیدا کردن نکات باارزشی از کالبد شکافی پیکره زخم خورده شیرآبی لندن را داریم که ظاهرا فصل موفقی را سپری نکرده است! 

چلسی در فصل سپری شده بابت عملکرد دور از انتظار تیم اصلی، هواداران خود را بسیار ناامید کرد اما در فصل ناموفق آبی های لندن که با هدایت مورینیو آغاز شد و پس از برکناری او و روی کار آمدن گاس هیدینک، با قرار گرفتن در رتبه 10 لیگ جزیره به پایان رسید، تیم آکادمی چلسی با قهرمانی مجدد در اروپا، باز هم جوانان ارزشمندی را برای آینده خود پرورش داد و به دنیای فوتبال معرفی کرد که در ادامه به بررسی بهترین بازیکن فصل آکادمی باشگاه چلسی و قهرمان لیگ قهرمانان جوانان اروپا خواهیم پرداخت.

فصل 2015/16 یک فصل به یاد ماندنی برای مدافع 18 ساله باشگاه چلسی بود به صورتی که علاوه بر انجام اولین بازی خود برای تیم اصلی، موفق به فتح دو عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان جوانان اروپا و جام حذفی انگلستان شد، که این دو عنوان در کنار نامیده شدن به عنوان بازیکن فصل آکادمی باشگاه و سپس دعوت شدن برای اولین بار به اردوی تیم ملی زیر 20 ساله های انگلستان، (توموری پیش از این برای تیم زیر 20 ساله های کانادا بازی کرده بود) قطعا فصل هیجان انگیزی را برای او رقم زد.

توموری در آخرین بازی فصل چلسی در استمفوردبریج مقابل لسترسیتی، موفق شد تا به جمع جیک کلارک سالتر و تامی آبراهامی بپیوندد که در فصل سپری شده به مانند او توانستند به عنوان محصول آکادمی باشگاه، برای اولین بار در تیم اصلی حضور یابند که در تصویر زیر، توموری نفر سمت چپ و در کنار تامی آبراهام قرار دارد و نفر سمت راست پالمر می باشد.

Fikayo Tomori

آشنایی با توموری

طبق گزارش وب سایت رسمی باشگاه چلسی، فیکایو توموری متولد 19 دسامبر سال 1997 در کانادا، به عنوان بازیکنی از رده سنی زیر 8 سال به باشگاه چلسی پیوست و عمدتا در سمت راست خط دفاعی یا سمت راست در پست مدافع میانی بازی می کند. او اولین بازی خود را قبل از اینکه به صورت منظم در تیم جو ادواردز در تیم جوانان چلسی حضور یابد، در حالی که هنوز بازیکنی زیر 16 سال بود انجام داد.

سرانجام او بازی های منظم خود را در تیم زیر 18 ساله های چلسی آغاز کرد و اولین فصل را با موفقیت در دفاع از عنوان قهرمانی چلسی در جام حذفی جوانان به پایان رساند. او همچنین موفق شد تا در 8 بازی از 10 دیدار چلسی در راه فتح لیگ قهرمانان جوانان اروپا در فصل 2014/15 بازی کند. او با عملکرد مستحکم و خوب خود در دفاع، سرانجام توانست اولین بازی خود را در تیم ادی ویوش (سرمربی تیم زیر 21 ساله ها) قبل از به اتمام رسیدن فصل 2014/15 انجام دهد.

درنهایت، این مسیر موفق برای او به عقد اولین قرارداد حرفه ای منجر گشت به صورتی که در جولای 2015 قراردادی را تا انتهای فصل 2017/18 با باشگاه چلسی منعقد نمود. او در فصل سپری شده نیز عضوی کلیدی از آکادمی باشگاه در راه دومین قهرمانی پیاپی زیر 19 ساله های چلسی در لیگ قهرمانان جوانان اروپا بود که موفق شد تا گل اول تیمش را در جریان پیروزی 2-1 مقابل پاریسن ژرمن در بازی فینال به ثمر برساند. اما درخشش او به عنوان یک مدافع متوقف نگشت و او در بازی برگشت فینال جام حذفی جوانان انگلستان نیز گلزنی کرد تا به همراه تیمش، مجددا قهرمان این جام باارزش را به دست آورد.
به همین منظور توموری با تلویزیون باشگاه چلسی، درخصوص فصل سپری شده و اتفاقات آن به گفت و گو پرداخت:
"اگر در آغاز فصل کسی به من می گفت که این اتفاق رخ خواهد داد، من می گفتم: "محکم باش و ادامه بده....!"

اما خدا را شاکر هستم که این اتفاق رخ داد و من در هر بازی حضور یافتم و مطمئن باشید که در جلسه های تمرینی در حال پیشرفت هستم و کارهایی را که برای پیشرفت لازم است را انجام می دهم که این کار، من را در روند بهتر شدن حفظ می کند. اولین بازی من برای تیم اصلی چلسی اتفاقی درخشان و یک گام در مسیری صحیح بود."

Fikayo Tomori

توموری که در نیمه دوم دیدار چلسی مقابل لسترسیتی در هفته 38 لیگ جزیره توسط گاس هیدینک به میدان فرستاده شد و در پست دفاع راست بازی کرد، در دیدار مقابل لیورپول نیز روی نیمکت آبی های لندن حضور داشت اما فرصت بازی کردن را به دست نیاورد. او در ادامه در این خصوص بیان کرد:

"قبل از آغاز بازی، صحبت هایی درخصوص بازی کردن من وجود داشت، زمزمه های کوتاهی که مطمئن شوند من آماده بازی کردن هستم و من نیز خودم را با کشش پاهایم گرم می کردم. در بین دو نیمه، استیو هالند به من گفت که خودم را گرم کنم و گرم بمانم تا پس از گذشت حدودا 15 دقیقه از نیمه دوم، من را فرابخواند. این برای من اتفاقی دیوانه کننده بود. مدافع میانی پستی است که من در بیشتر بازی های فصل (در آکادمی) در آن بازی کرده ام ولی دو یا سه بازی را نیز در سمت راست خط دفاعی بازی کردم. از لحاظ جسمانی بازی کردن در این پست متفاوت است اما من سعی کردم که با انجام تمرین های ساده مطمئن شوم که می توانم بازی مستحکمی را مقابل لستر ارائه دهم که فکر می کنم این کار را نیز انجام دادم."

توموری از رده سنی زیر 8 سال در چلسی عضویت داشت و بازی در چمن استمفوردبریج مقابل لسترسیتی یادآور خاطرات دوران مدرسه او بود که در ادامه در مورد بازی کردن در استمفوردبریج در دیدار مقابل لسترسیتی بیان کرد:

"در آن زمان فوتبال بازی کردن در استمفوردبریج، برای من بیشتر به مانند یک سرگرمی بابت بازی کردن با دوستان و بازی کردن در کنار خانواده ام و خانواده های سایر بچه ها در استمفوردبریج بود. ما چند بازی را در جام حذفی جوانان در حضور تعداد کمی از هواداران در استمفوردبریج انجام داده بودیم اما رسیدن به چنین مرحله ای بابت بازی کردن در استادیومی مملو از تماشاگر در مقابل تیم قهرمان در انتهای فصل، آن هم در کنار خانواده، فراتر از خیال است و من از این بابت سپاسگزارم."

منبع:طرفداری 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد