کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

مصاحبه مفصل با کورتوا: در کودکی نقش مدافع را داشتم؛ مهارت های هازارد و ویلیان تحسین برانگیز است

دروازه بان بلژیکی باشگاه چلسی در مصاحبه ای با سایت رسمی این باشگاه از داستان دروازه بانی خود می گوید.  
سایت رسمی باشگاه چلسی اخیراً در مصاحبه مفصلی با تیبو کورتوا، سنگربان اول این باشگاه، چگونگی ورود وی در عرصه فوتبال و دروازه بانی را جویا شده که آن را با هم می خوانیم:

در چه سنی برای اولین بار به ورزش روی آوردی و به واسطه چه کسی بود؟

چهار سالم بود. یکی از بهترین دوستانم در مدرسه،  برادری داشت که دو یا سه سال از ما بزرگتر بود. زمانی که او می خواست تمرین کند ما می توانستیم برای بازی به او ملحق شویم. هنگامی که پنج ساله شدیم با کودکانی از سنین مختلف بازی می کردیم. به یاد دارم ما می توانستیم با کودکان بزرگتر از خود بازی کنیم حتی اگر گروهی ورزشی در رده سنی ما وجود نداشت.

در چند سالگی برای اولین بار در چارچوب دروازه ایستادی؟

در سال های ابتدایی من در نقش مدافع چپ بازی می کردم و دروازه بانی را در سن 11 سالگی شروع کردم. به یاد دارم در برخی رقابت ها ما از سیستم چرخشی بازیکنان برای قرار گرفتن در پست دروازه بان استفاده می کردیم و حتی بازیکنانی که سن بیشتری نسبت به بقیه داشتند نیز در درون چارچوب ایستاده بودند. طبیعتاً  آن ها کیفیت عملکرد من در درون چارچوب را دیدند و از آن به بعد پست من به دروازه بانی تغییر کرد.

در زمان جوانی روی کدام مهارت خود بیشتر کار می کردی؟

زمانی که من در خنت بلژیک بودم، ما دروازه بانان به میزان زیادی روی تکنیک فوتبال کار می کردیم. البته تعادل و بازی با توپ نیز بسیار مهم بود به علاوه مهارت در اختیار گرفتن توپ در موقعیت های مختلف و نزدیک شدن و رسیدن به توپ در شرایط گوناگون بازی.

چه مهارت یا تکنیکی قابل توجهی از سوی یک بازیکن شما را به تحسین وا می دارد؟

من فکر می کنم ویلیان و ادن (هازارد) برخی مهارت های باورنکردنی را در طول بازی و همچنین در جریان تمرینات از خود نشان می دهند که تحسین برانگیز است.

خارج از باشگاه چلسی چه بازیکنی ماهر ترین بازیکنی بوده که شما در کنار و یا در مقابل او بازی کرده اید؟

من در مقابل رونالدو، مسی و نیمار بازی کرده ام و همه آن ها بسیار ماهر و توانا می باشند. در تیم ملی بلژیک نیز ادن هازارد و کوین ده بروین ماهر ترین بازیکنان بوده اند.

به نظر شما کدامیک از مهارت ها دست کم گرفته می شود؟

برای یک دروازه بان باید گفت زمانی که او از دروازه بیرون می آید تا در انتهای محوطه جریمه قبل از رسیدن بازیکن حریف توپ را در اختیار گیرد. ممکن است به نظر برسد او یک مهار توپ آسان را انجام داده، اما در واقع او می توانست ریسک کمتری به خرج دهد و روی خط دروازه بماند و در آستانه دروازه یک مهار کلاسیک داشته باشد. اما او با پذیرفتن این ریسک، قبل از آنکه شوتی به سمت دروازه زده شود خطر را رفع می کند. این نکته ای است که معمولاً توسط مردم مورد تقدیر قرار نمی گیرد.

چه احساسی دارید زمانی که روی مهارت خاصی در تمرینات به سختی کار می کنید و در جریان بازی همان مهارت به کار می آید؟

احساس خوبیست. زمانی که شما به سختی روی کاری تمرکز کنید و نتیجه بگیرید نه تنها برای من بلکه برای سایر بازیکنانی که برای تقویت مهارت هایی نظیر شوت زنی و زدن ضربه آزاد تلاش می کنند و سپس نتیجه آن را می بینند نیز همین احساس را دارند. بدیهی است که برایشان بسیار مهم و موجب افتخارشان باشد.

بهترین مهار توپی که تا کنون داشته ای را برایمان بگو؟

بسیاری از مهارها هستند که می توانم به عنوان مهاری خوب از آن ها یاد کنم، برخی از لحاظ زیبایی در واکنش و بعضی از لحاظ اهمیت مهار توپ. اما واقعاً نمی توانم یکی از آن ها را به طور خاص بهترین واکنشم بدانم.

برای بچه هایی که بخواهند دروازه بانی را در پیش گیرند چه توصیه ای دارید؟ مهمترین کار برای آنان چیست؟

آنان باید به شدت کار کنند و به کار و تلاش روزانه و مداوم ادامه دهند. آن ها نباید از رسیدن به چیزهای کوچک خوشحال باشند، بلکه باید سعی کنند که چیزهای دشوارتری برای کار کردن و پیشرفت پیدا کنند. مهمترین نکته برای یک دروازه بان این است که همزمان روی مهارت های دست و پای خود کار کند و همچنین به سخنان و توصیه های مربی خود گوش فرا دهد.


منبع:طرفداری
نظرات 1 + ارسال نظر
محمد رضا جمعه 31 اردیبهشت 1395 ساعت 19:24

سلام به مدیر سایت
سایتتون فوق العاده است امیدوارم همینو طوری به کارتون ادامه بدید

admin: مرسی دوست عزیز.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد