کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

یادداشت های حمید رضا صدر / هفته پنجم لیگ برتر

http://www.tarafdari.com/sites/default/files/users/user6983/sadr-epl5-hg-3.jpg

سایه روشن های هفته پنجم لیگ برتر کدام ها بودند؟ 

 
بحران در یونایتد

هوای آفتابی منچستر یونایتد طی هشت روز ابری و سیاه شده: سه بازی، سه شکست متوالی. آنها پس از سقوط برابر منچستر سیتی در لیگ اروپا برابر فاینورد زانو زدند و سرانجام برابر واتفورد در لیگ هم شکست خوردند تا مورینیو پس از چهارده سال –زمانی که در پورتو به سر می برد – طعم سه شکست متوالی را بچشد. اکنون یونایتد با دو شکست متوالی در لیگ در فاصله 6 امتیازی منچستر سیتی – آن هم پس از سپری شدن فقط پنج دیدار – در رده هفتم قرار گرفته است. مورینیو پس از پایان دیدار اعتراف کرد برخی از بازیکنانش تاب مقاومت برابر فشار بازی برای یونایتد را ندارند. ولی کدام بازیکن ها؟

آیا وین رونی که متوسط فاصله اش از دروازه واتفورد طی دیدار 44 متر بود یکی از آنها نیست؟ یا اریک بیلی که نیمی از 19 پاسش در نیمه دوم به مقصد نرسیدند؟ آیا پل پوگبا گران ترین بازیکن جهان که قرار بود در اولدترافورد بدل به زیدان این عصر شود یکی از آنها نیست؟ قرار بود پوگبا و فلینی در سیستم 1-3-2-4 دو مرد میانی برابر مدافعان باشند، ولی پسر فرانسوی نمایش ضعیفی ارائه داد و رفتنش به جناح چپ و راست فلینی را بارها برابر مردان واتفورد مستاصل کرد و زمینه ساز ضدحمله های خطر ساز زردپوش ها شد. درک کوئیت مدافع فاینورد فاش کرده پوگبا طی دیدار دو تیم و پس از پایان بازی سر هم تیمی هایش فریاد می کشید و مورینیو نمی توانست او را آرام کند.

اما بر مورینیو چه می گذرد؟ آیا مدیران و طرفداران باشگاه – پس از آن چه بر مویس و فن خال گذشته - آن قدر شکیبا خواهند ماند تا ژوزه تیمش را سامان بخشد؟ حیف که قواعد روزگار عوض شده است. آلکس فرگوسن در هفتمین فصل حضورش در یونایتد قهرمان لیگ شد. در کارنامه فرگی یک رتبه سیزدهمی، دو رتبه یازدهمی، یک رتبه ششمی و دو رتبه دومی پیش از اولین قهرمانی یونایتد در لیگ برتر خودنمایی می کرد، ولی حالا همه بی قرار شده اند. خیلی زیاد.

پیروزی تاریخی واتفورد

آنها پس از سه دهه یونایتد را شکست دادند. آنها برخلاف تصور پس از گل تساوی بخش راشفورد نزول نکردند و زونیگا پس از 53 ثانیه از ورودش گل دوم را وارد دروازه کرد و زردپوش ها در واپسین لحظات گل سوم را هم زدند تا 1-3 یونایتد را شکست دهند. این اولین پیروزی والتر ماتزاری برابر مورینیو – که در سری آ با هم روبرو شده بودند – به شمار می رفت. ماتزاری ایتالیایی تاکنون از 27 بازیکن از 23 ملیت بهره برده و گل دوم واتفورد برگرفته از حضور دو بازیکن تعویضی اش – زونیگا و آمرابات - بود.

اولین شکست کونته

نمایش چلسی طی شکست 2-1 برابر لیورپول در خانه یادآور آخرین روزهای مورینیو در استمفورد بریج بود: بی روح، بی قریحه، شکننده. اوایل فصل به نظر می رسید بازیکنان چلسی به مسیر اصلی شان بازگشته اند ولی اکنون همه چیز یادآور "سه قدم رفتن به جلو و یک قدم برگشتن به عقب" شده است. کورتوا نزول کرده. گری کیهیل شکننده شده، ایوانوویچ برای نفوذ تقلا می کند، ماتیچ و کانته یکدیگر را پیدا نمی کنند. شکست چلسی یعنی آنتونیو کونته سرانجام در سری آ و لیگ برتر پس از سی دیدار به زانو درآمد.

گل هفته: جوردن هندرسون

ضربه او به توپ بدل به یکی از آن لحظات خاطره انگیز دوران یورگن کلوپ شد. یادآور بهترین گل های استیون جرارد. هندرسون از آغاز فصل 15-2014 تا دیدار برابر چلسی 50 شوت از بیرون محوطه جریمه راهی دروازه حریفان کرده بود و توپ فقط 20 بار درون قاب دروازه قرار گرفته بود و فقط سه تای شان منجر به گل شده بودند. لیورپول پس از ورود کلوپ 15 گل با ضربه های خارج از محوطه جریمه به ثمر رسانده که یعنی پنج گل فاصله از همه حریفان.

در ستایش دیگو کوستا

او دروازه لیورپول را گشود تا در همه بازی هایش در لیگ طی این فصل یا گل زده (5 گل) و یا پاس گل داده (یک پاس) باشد. او از آغاز سال 2016 تعداد 12 گل زده و 6 پاس گل داده و فقط سرخیو آگرو (جمعا 21 گل و پاس گل) بالاتر از او قرار می گیرد.


ادامه پرواز سیتی

شاید جمله جرمین جناس در توصیف پیروزی 0-4 منچستر سیتی برابر بورنموث که گفت "... بازی سیتی با رهبری گواردیولا یادآور بهترین بازی های بارسلونا با پپ در نیوکمپ شده" اغراق آمیز باشد، ولی هشت پیروزی طی هشت دیدار در همه رقابت ها نشان از توفیق پپ گواردیولا در آغاز راهش در انگلیس دارد. گل ایلکای گوندوعان گل 25 سیتی در این فصل بود و آبی آسمانی پوش ها بیست و چهار دقیقه دیگر برای باز کردن دروازه پیش رو داشتند.

ستایش هفته: پپ از دی بروین

پپ گواردیولا در پایان دیدار سیتی و بورنموث گفت طی دوران مربیگری اش تاکنون فقط لیونل مسی بهتر از کوین دی بروین بوده است. یادمان باشد پپ ستاره هایی شامل اینیستا، ژاوی، روبن و مولر را هم کنار خود داشته و دی بروین فقط هفت بار برای او راهی میدان شده است. دی بروین دروازه بورنموث را پس از سپری شدن فقط پانزده دقیقه گشود تا طی 48 بازی برای سیتی 18 گل زده و 16 پاس گل ارسال کرده باشد.
 

روزی روزگاری جک ویلشر

او که روزگاری امید آرسنال و تیم ملی انگلیس خوانده می شد با پیراهن بورنموث برابر سیتی به میدان رفت. گل اول سیتی برگرفته از اهمال او به ثمر رسید. ویلشر در نیمه دوم تعویض شد تا در 18 بازی آخرش در لیگ برتر برای آرسنال و بورنموث هرگز نود دقیقه در میدان بازی نکرده باشد. آخرین بازی کامل ویلشر در لیگ برابر سیتی در سپتامبر 2014 انجام شده، یعنی دو سال پیش.
 

پیروزی چهار گله توپچی ها

الکسیس سانچز دو گل زد و یک ضربه پنالتی را نزد و تئو ولکات و آلکس ایووبی بیست ساله نمایش خوبی ارائه دادند و موستافی فوق العاده بود. آرسن ونگر پس از برد چهار گله مردانش برابر هال سیتی گفت "... در ابتدای فصل از نظر جسمی آماده نبودیم و اکنون آماده هستیم".

درخشش اسلام سلیمانی

او گران ترین بازیکن لستر سیتی با 29 میلیون پوند است و در اولین بازی اش در لیگ برتر طی پیروزی سه گله لستر سیتی برابر برنلی دو گل زد. هر دو گل سلیمانی با ضربه سر به ثمر رسید که یعنی در سال 2016 هفت گل با ضربه سر برای اسپورتینگ لیسبون و لستر سیتی زده است.
 

اورتون: طعم نشستن در رده دوم

پیروزی 1-3 برابر میدلزبورو به مفهوم پیروزی مردان رونالد کومان طی چهار دیدار متوالی بود و آنها را در رده دوم جدول پشت سر سیتی قرار داد.

گرت بری: بازی 600 با گل

او در  فصل 98-1997 با پیراهن آستون ویلا برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفت و این هفته پس از بیست سال طی پیروزی 1-3 برابر میدلزبورو اولین گل خود با پیراهن اورتون را در بازی 600 خود در لیگ برتر به ثمر رساند. او طی چهار بازی آخرش در لیگ دو گل زده و پیش از ان طی 95 دیدار دو گل زده بود. گرت بری اکنون تاریخ ساز شده و می تواند در این فصل رکورد 632 بازی رایان گیگز و 609 بازی فرانک لمپارد در لیگ برتر را بشکند.

میدلزبورو: گل بدون حتی یک شلیک

یگانه گل بورو برابر اورتون طی شکست 1-3 با گل به خودی استکلنبرگ بازیکن اورتون به ثمر رسید، در حالی که بازیکنان بورو در این دیدارحتی یک بار هم توپ را درون قاب دروازه اورتون شلیک نکردند. رکوردی که از فصل 2004-2003 در لیگ برتر ثبت نشده بود.

تاتنهام در رتبه سوم

هری کین در دومین هفته متوالی باز هم گل زد تا روند بی شکست مردان پوچتینو ادامه پیدا کند و آنها را در رده سوم جدول جای دهد.


وستهم و استوک: 8 گل خورده در دو دیدار

وستهم که هفته پیش 4-2 از واتفورد شکست خورده بود این هفته 2-4 مقابل وست بروم خرد شد. استوک هم که هفته پیش 4-0 برابر تاتنهام له شده بود این هفته 1-4 مقابل کریستال پالاس زانو زد. حالا وستهم با 13 گل خورده کنار استوک با 14 گل خورده در صف سه قعرنشین جدول قرار گرفته و اسلاون بیلیچ و مارک هیوز  اولین نامزدهای اخراج این فصل شده اند.


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد