کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آنالیز وضعیت خط دفاع تیم چلسی از نگاه مت دیکینسون و مارتین ساموئل / آیا خط دفاع تیم چلسی در بحران به سر می برد؟

در این مطلب،نگاهی داریم بر آنالیز کارشناسان فوتبال از خط دفاع تیم چلسی.  
تیم چلسی، تحت هدایت آنتنیو کونته، در چهار بازی لیگ جزیره، هواداران را امیدوارم کرد. عملکرد نسبتا خوب آبی ها در دیدار برابر تیم برنلی، واتفورد و وست هم موجب شد تا خیلی از مفسران و فوتبال دوستان، این تیم را یکی از مدعیان فتح لیگ جزیره نام ببرند. آبی ها در دیدار برابر سوانزی سیتی باز هم با اشتباه مدافعین، بازی 1-0 برده را 2-2 به پایان رساندند تا این تساوی، زنگ خطری شود برای آنتونیو کونته. پس از مصدومیت کاپیتان تری در مقابل تیم سوانزی آبی ها با داوید لوئیز، پذیرای قرمز های مرسی ساید بودند. دفاع فاجعه وار تیم چلسی در نیمه اول موجب شد تا مردان کلوپ با دو گل، آبی ها را در مقابل چشمان بیش از 35 هزار نفر تماشاگر خود، تحقیر کنند. در ادامه دیگو کوستا موفق شد اختلاف را به حداقل برساند ولی تلاش او برای به ثمر رساندن گل دوم بی نتیجه ماند و اولین شکست آنتونیو کونته در رقابت های رسمی با خطی قرمز در کارنامه او نوشته شد. در هفته ششم لیگ جزیره، آبی ها که در 9 دیدار در رقابت های لیگ جزیره از توپچی های لندن شکست نخورده بودند، باز هم با اشتباه خط دفاع، در نیمه اول سه گل دریافت کردند تا آنتونیو کونته، به مانند ژوزه مورینیو، طعم واقعی دفاع متزلزل چلسی را بچشد.

به گزارش وب سایت skysports، مت دیکینسون در مورد تیم چلسی اظهار کرد:

چیزی که حیرت آور است، دیدن همان اشتباهاتی است که تیم چلسی در بازی های گذشته خود تکرار کرده بود. شما اگر اشتباهی در مواقع ضد حملات داشته باشید، در همان پنج دقیقه اول متوجه خواهید شد، اما آنها اهمیتی به این موضوع نمی دهند و به وضوح دیده می شد که آنها فقط به دور خود می چرخند. در حال حاضر، فکر می کنم گری کیهیل هوشیاری خود را از دست داده؛ اگر چه ایوانوویچ از او بدتر بوده است. سوال اینجاست چگونه ایوانوویچ با این نمایش ضعیف هنوز در ترکیب است؟
 
نزدیک 40 بازیکن آنها به صورت قرضی در تیم های مختلف بازی می کنند. مطمئنا در میان این حجم بازیکن، یک دفاع راست وجود دارد که از او-ایوانوویچ- بهتر است، حتی کانته هم دیگر آن فروغ ابتدایی را ندارد.
من واقعا نمی دانم چرا کونته اصرار به سازماندهی تیم با سیستم 3-3-4 دارد! به نظر می رسد او به سیستم گذشته چلسی که 1-3-2-4 بوده است اعتقاد ندارد و سعی در تغییر آن دارد. خیلی ها از من سوال می کنند چرا او به دنبال تغییر این سیستم است؟ به چه دلیل می خواهد آن را تغییر دهد؟
این اواخر عملکرد گری کیهیل مورد انتقاد قرار گرفته است. مارتین ساموئل، در گفت و گویی با دیلی میل، عنوان کرده که او-کیهیل- در کنار جان تری عملکرد بهتری دارد. وی ادامه داد:

کیهیل و چلسی، نیاز به تری دارند. فصل گذشته، آنها-مسئولان باشگاه چلسی- تلاش کردند پروژه تری با باشگاه چلسی را به اتمام برسانند، اما با ورود کونته این روند متوقف شد. یکی از تصمیمات کاملا عاقلانه که می توانم  بگویم هیچ گاه این موضوع را فراموش نخواهم کرد. او با اختلاف بهترین مدافع آنها-چلسی- است.

بازگشت بازیکنانی مانند هازارد در فاز دفاعی، کمکی به تیم نخواهد کرد. شما بار دیگر تماشا کنید، او در گل دوم آرسنال، تنها یک تماشاگر بوده ویکی از دلایل دریافت گل دوم تیم چلسی،هازارد بوده است. شما نمی توانید از او توقع داشته باشید. ادن بازیکن بسیار توانایی است و شما نباید خارج از توانایی های هیچ فردی از او کار بگیرید. امروز در فوتبال مدرن این مسائل کاملا حل شده است. و یکی از بزرگ ترین مشکل تیم چلسی همین مسئله خواهد بود.

منبع:طرفداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد