کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

ضرر 70.6 میلیون پوندی چلسی در سال مالی 2016

باشگاه چلسی علی‌رغم افزایش درآمد خود در سال جاری، ضرر هنگفتی را متحمل شده است. 

 

 باشگاه چلسی اعلام کرد که در سال مالی 2016 که در تاریخ 30 ژوئن به پایان رسید، علی‌رغم افزایش درآمد، به دلیل پرداخت غرامت به آدیداس و ژوزه مورینیو، سرمربی سابق خود، ضرری 70.6 میلیون پوندی را تجربه کرده است.


به گزارش theguardian، چلسی در این سال مالی مطابق آمار اعلام شده، درآمدی 329.1 میلیون پوندی را تجربه کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، 5 درصد رشد و ثبت یک رکورد در این باشگاه را نشان می‌دهد. با این حال، اخراج ژوزه مورینیو و کادر فنی او، آن هم تنها چند ماه پس از امضای قراردادی جدید و از سویی، فسخ قرارداد با آدیداس، شش فصل زودتر از موعد مقرر و بالطبع، پرداخت غرامت سنگین به هر دو طرف، ضرری 70.6 میلیون پوندی را برای صدرنشین کنونی لیگ برتر انگلیس به همراه داشته است.


اما این روند قطعا از سال آینده تغییر خواهد کرد. هم به دلیل 60 میلیون پوند پرداختی نایک و هم به دلیل افزایش درآمد حق پخش از سوی لیگ برتر. بروس باک، مدیر عامل باشگاه چلسی در همین مورد گفت:


این که باشگاه چلسی در فصلی که عملکرد درون زمینش ناامیدکننده بود، رکورد درآمد تاریخ خود را می‌شکند، برای تلاش‌های روزمره ما، کادر سخت‌کوش باشگاه و پایه‌های تجارت باشگاه یک اعتبار به حساب می‌آید.سال‌ها هدف ما در تجارت، ثبات و عدم وابستگی درآمدهای باشگاه به نتایج درون زمین بوده است و قطعا برای هر چه بهتر کردن شرایط تلاش خواهیم کرد.


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد