کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

تحریریه DailyMail: تیمی توان رقابت با چلسی را دارد؟

لیورپول دوشنبه شب توانست در دربی مرسی ساید اورتون را شکست دهد. اما این برد فقط به آن ها کمک کرد تا فاصله شان با چلسی صدرنشین را کوتاه تر کنند.   حالا آن ها با چلسی 6 امتیاز فاصله دارند. آبی های لندن 11 بازی پشت سر هم است که نباخته اند و توفانی در لیگ برتر به راه انداخته اند. به روزهای حساس برای حضور در کورس قهرمانی نزدیک می شویم و به نظر شاگردان کونته برنامه ای برای ترک جدول ندارند. اما آیا تیمی می تواند آن ها را پایین بکشد؟ اعضای تحریره ورزشی DailyMail نظرات‌شان را نوشته‌اند.

راب دریپر: بله، البته چلسی تیم مطمئنی به نظر می رسد، هنوز خیلی زود است که برای مثال بگوییم منچسترسیتی یا لیورپول می توانند این تیم را کنار بزنند. این ها اما به چلسی نزدیک هستند. آرسنال هم همین طور. بیشتر البته تا زمانی که از آن شکست های عجیب و افت های معمولش نداشت. اگر از حالا بخواهیم شانس اصلی را انتخاب کنیم مطمئنا باید چلسی را انتخاب کنیم. اما ممکن است 3 بازیکن خط دفاعی مصدوم شوند و بازیکن دیگری نتواند مثل آن ها خوب کار کند، شاید هم دیگو کاستا مصدوم شود. حدس من این است در پایان رقابت نزدیک خواهد بود و سیتی و لیورپول هم دست بردار نیستند.

کریس ویلر: بله، لیورپول تنها 6 امتیاز با چلسی فاصله دارد و دربی مرسی ساید را هم برده، منچسترسیتی هم یکی دیگر از شانس ها است، پس خیلی زود است که درباره چلسی و قهرمانی اش صحبت کنیم. در مسیر باقی مانده پیچیدگی های زیادی است و مثل همیشه کار آسان نخواهد بود، اما من هنوز فکر می کنم قهرمانی تیم کونته در ماه می مسجل می شود.

سم کانینگهام: هم بله و هم نه. اگر به 24 فصلی که لیگ برتر از زمان تاسیسش تجربه کرده نگاه کنید متوجه می شوید 12 بار صدرنشین در کریسمس، در نهایت قهرمان شده است. پس از نظر آمار و ارقام چلسی 50 درصد شانس قهرمان شدن دارد. اما تیم هایی که در کریسمس صدرنشین بوده اند و قهرمان نشدند به این شرح است: 3 بار لیورپول، 2 بار منچستریونایتد، آرسنال و نیوکاسل. در کریسمس 98 استون ویلا صدر نشین بود و در نهایت ششم شد.

مایک کیگان: من نمی دانم. بازی های خانگی مقابل استوک و بورنموث مانده و البته بازی نکردن در بازی های اروپایی برای این تیم مزیتی بزرگ است. اما هنوز بازی خارج از خانه آن ها مقابل تاتنهام، لیورپول و یونایتد مانده است و این که بازیکنان این تیم مصدوم نشوند هم یک موضوع جداگانه است.

سمی موکبل: بله. چلسی شرایط ایده آلی دارد، مخصوصا با این شرایط خوب به استقابل کریسمس رفته و این عالی است. منچسترسیتی مشکلات دفاعی اشت را دارد و منچستریونایتد هم هنوز نتوانسته به اوج بازگردد. اما هیچ چیز مشخص نیست.

لوری ویتول: نه، من بعید می دانم هیچ یک از این تیم ها توانایی رقابت با چلسی را داشته باشند. لیورپول، منچسترسیتی و آرسنال همه سخت تر از چلسی امتیاز می گیرند. در واقع چلسی طوری دیگر برنده می شود و در قسمت های مختلف زمین هم اگر پست به پست مقایسه کنیم این تیم برنده است. ترکیب تیم کونته می دانند چطور باید قهرمانی بیاورند. مربیشان هم در جام آوردن تجربه خوبی دارد.

جک کاگان: بله، یک تیم می تواند زمانی چلسی را کنار بزند. تنها 6 امتیاز فاصله بین چلسی و لیورپول است. با من سیتی هم فاصله 7 امتیاز است. پس اگر تیمی نتواند این کار را کند هیجان ادامه لیگ در چیست؟ مطمئنا این که چلسی دیگر امتیاز از دست ندهد شدنی نیست و فقط باید مراقب باشد هرچه کمتر امتیاز از دست دهد.

کرگ هوپ: نه. چلسی فاصله اش با رقیبان را بیشتر هم می کند، اما موضوع نگران کننده این است که این تیم در قسمت های کلیدی به بازیکنانی مانند کانته و کاستا خیلی وابسته است. شانسی که دارند این است که در بازی های اروپایی نیستند و می توانند آن ها را از مصدومیت حفظ کنند. البته احتمالش هم هست که لیورپول فاصله را کمتر کند و تاتنهام هم به نظر من خطرناک است. البته سیتی، یونایتد و آرسنال را فراموش کنید چون همه شان همان مشکلات گذشته را دارند.

آدام کرافتون: نه. کونته سیستمی دارد که از آن جواب گرفته و بازیکنان هم خوب فهمیده اند که چطور باید در سیستم او بازی کنند. انقدر خوب کارشان را انجام می دهند که تیمی توان رقابت با آن ها را ندارد.

آدام شرگولد: نه. چلسی با هویت ترین تیم حال حاضر است و صدرنشین هم هست. مطمئنا آن ها اصلی ترین شانس قهرمانی هستند، تاثیرگذارترین تاکتیک ها را دارند، ترکیبشان قوی است و از همه رقیبانشان برترند. آنتونیو کونته یک برنده سریالی است، در یوونتوس این را ثابت کرده و می داند باید دقیقا به بازیکنانش چه بگوید. با وجود این که این اولین فصل حضورش در انگلیس است عالی کار می کند. با 6 امتیاز اختلاف به استقبال کریسمس می روند و این عالی است.

اولیور تود: بله. قبل از سردرگمی های اخیر پپ، سیتی 10 بازی اولش را پشت سر هم برده بود، این عملکرد آن ها نشان می دهد که می توانند این کار را تکرار کنند. اما تیم های دیگر به نظر برای چلسی رقیبی جدی نیستند. چلسی تداوم و تعادل خوبی دارد. تیم دیگری هم نیست که برای قهرمانی ایده آل به نظر برسد. اما هنوز بازی های زیادی پیش رو است و باید دید می توانند در آن ها امتیاز از دست ندهند؟

 منبع:آی اسپورت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد