کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

به قلم Jeremy Wilson از وبسایت تلگراف ؛ چلسیِ کونته، می تواند بهترین تیم تاریخ این باشگاه باشد

آنتونیو کونته، در اولین فصل حضور در چلسی به دنبال تاریخ سازی با این تیم است. 

 

وقتی جک ویلشر پس از ترک استمفورد بریج گفت چلسی شبیه " قهرمانان" است و بهترین تیم جزیره هستند، این حرف او بیشتر شبیه یک واقعیت بود تا تلنگری به باشگاه آرسنال. با 12 پیروزی پیاپی، چلسی این فرصت را دارد که هفته بعد با رکورد 14 پیروزی پیاپی آرسنالِ ونگر، برابری کند. به نظر می رسد همه چیز برای آنتونیو کونته، بیش از یک رقابت برای قهرمانی ساده باشد.


شاید خیلی ها این چلسی را به عنوان برترین تیم دوران رومن آبراموویچ بدانند، شاید بتوان گفت واقعا تنه به تنه با آرسنال 2002 که با ستارگانی نظیر تیری آنری، دنیس برکمپ، روبرت پیرس و پاتریک ویرا می درخشید، در حال رقابت است. شاید ادعای بزرگی باشد اما حداقل ترکیبی که در حال حاضر برای دومین قهرمانی در سه سال اخیر رقابت می کند، در حال تحت فشار گذاشتن رکورد آرسنال است. تنها چیزی که قطعی است، بهتر و برتر بودن این چلسی از زمان مورینیو است، فصلی که -2014/2015 - زیر نظر ژوزه مورینیو با 87 امتیاز قهرمان شدند. هازارد هم با این موضوع موافق است. وی پس از پیروزی 3 بر هیچ مقابل بورنموث، به رسانه ها گفت:


بله،چون همه بازی ها را می بریم، اعتماد به نفس زیادی داریم. نمی دانم آیا بهترین چلسی تاریخ این باشگاه است یا نه اما تیم خیلی خوبی است. می خواهیم کاری را انجام دهیم که در گذشته قادر به انجام آن نبودیم؛ گلزنی. 

بازیکنان چلسی


ستاره بلژیکی آبی ها به دنبال آزادی عمل است، خواسته ای که زیر نظر کونته به آن دست یافته است . او به دلیل محرومیت کوستا، به عنوان مهاجم وسط در مقابل بورنموث بازی کرد و با فضاسازی هایش، به خوبی برای پدرو و ویلیان موقعیت های خوبی فراهم آورد. هازارد دریبل می زند، پاس می دهد و با انجام حرکات نمایشی، لذتش از فوتبال را نشان می دهد. کونته خاطر نشان می کند چنین بازیکن با استعدادی باید تعادل را رعایت کند.


مهمترین چیز این است که استعدادش را در تیم به کار گیرد. برای من خیلی خوب است که می بینم با توپ و بدون توپ چه کارهایی می کند.

خود هازارد هم انتظار داشت باتشوایی به جای کوستا بازی کند اما به تصمیم کونته، او در نوک خط حمله به کار گرفته شد.


فکر می کردم میشی باتشوایی بازی کند اما در لحظات پایانی من در خط حمله قرار گرفتم. سعی دارم آزادی بیشتری داشته باشم. من و پدرو و ویلیان بازیکنان متفاوتی هستیم و دائم در حال حرکت هستیم. دیگو یک مهاجم است و بازی بعدی او در زمین خواهد بود و من در پست همیشگی بازی خواهم کرد. 

ادن هازارد


چلسی هفته بعد با استوک سیتی بازی خواهد کرد، این بازی را اگر با پیروزی پشت سر بگذارند، به امتیاز 49 در نیم فصل اول خواهند رسید و این می تواند آن ها را جلوتر از همه، برای به جا گذاشتن رکوردی دیگر آماده کند. هازارد در ادامه در این مورد می گوید:


به دنبال رکورد ها نیستیم اما اگر امکان شکستن رکوردی باشد، انجام خواهیم داد. لیگ بسیار سختی است، الان ما اولیم و همه می خواهند شکستمان دهند. 

به نظر ویلشر، این انطاف پذیری چلسی است که آن ها را با بقیه متمایز کرده است.


در این لحظه آن‌ها مانند تیم‌ های قهرمان هستند. به نظرم آن‌ها بهترین تیم لیگ هستند. راه طولانی پیش روست و نمی توانیم بگوییم آن ها حتماً قهرمان لیگ خواهند شد، امّا در حال حاضر، آن ها بهترین تیم لیگ هستند. آن ها سیستم 3-4-3 را که خوب با آن وفق پیدا کرده اند را پیدا کرده اند. استمفوردبریج جایی است که همیشه بازی مشکل است. با آرسنال چندین بار به اینجا آمده ام و تنها یک بار پیروز شده ام. آن‌ها هر بازی سبک بازی خاصی از خود نشان می‌دهند و برنامه بازیشان را نسبت به حریفشان تغییر می‌دهند. این نشانه های یک تیم بزرگ است. آن ها برای ما و بسیاری از تیم های لیگ امسال دردسر ساز شدند.

 عملکرد چلسی در نبود انگولو کانته و دیگو کوستا تحسین برانگیز بود. اما چیزی که باعث نگرانی است، عدم وجود ذخیره های مطمئن در چلسی است. تونی پولیس آرسنال را تیم کاملتری نسبت به چلسی می داند و این چیزی است که آبی های لندن در ژانویه می تواند به دنبال رفع آن باشد. کونته به خوبی انتظارات را برآورده کرده است و الان چیزی که مشخص است، قهرمانی هدف چلسی است. او در مورد پیروزی های این تیم عقیده دارد:


رکورد های پیروزی پیاپی فقط برای لیگ مهم است، وقتی در آخر نتوانید قهرمانی کسب کنید، رکورد های پیروزی بی اهمیت است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد