کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

به قلم جیمز بنگ از وب سایت Standard چرا فصل اول کونته در یوونتوس هشداری برای رقیبان چلسی است؟

نگاهی به فصل اول حضور کونته در یووه شاید هشداری جدی برای رقیبان چلسی باشد  
مرور فصل اول مربیگری آنتونیو کونته در یوونتوس شاید هشداری جدی باشد برای رقیبان این فصل چلسی در لیگ برتر، زیرا در صورت تکرار عملکرد یوونتوس 2011 در سال جاری باید چلسی را شانس اول قهرمانی در لیگ برتر دانست.

زمانی که کونته در سال 2011 به یووه بازگشت اولین اقدام او ساختن تیم جدیدی در قامت یک قهرمان بود. یوونتوسی که با رانیری ابتدا به رتبه های بالای لیگ رسید اما هرگز در حد یک تیم مدعی نبود و بعد ها با افرادی مانند چیرو فرارا و جی جی دلنری نیز روزهای تاریکی را سپری کرد.

در آن زمان بود که نوبت به وررود آنتونیو کونته رسید. مردی که سیه نا را به سری آ سانده بود و اکنون ماموریت داشت تا تیم سابقش را که در فصل قبل به رتبه هفتم رسید بود سر و سامان دهد. اولین جملات کونته پس از قبول هدایت یووه نشان از اهداف او داشت:

دو فصل گذشته با رتبه هفتم به پایان رسیده است. قطعا این اتفاقی وحشتناک است. من برای چنین چیزی به ایجا نیامده ام. باید این اتفاقات تلخ را پایان دهیم.
با وجود به خدمت گرفتن آندره آ پیرلو که نقش مهمی در قهرمانی های سریالی یووه داشت، کونته در سال 2011 نیز مانند سال جاری در چلسی نقل و انتقالات پر سر وصدایی نداشت. شاید افراد زیادی امید به درخشش پیرلو در یووه نداشتند. بازیکنی که در فصل قبل فقط 17 بازی برای میلان انجام داده بود و وجود پرنس بواتنگ و مارک فن بومل باعث شده بود تا معمار کهنه کار دیگر جایی در روسونری نداشته باشد. 

آندره آ پیرلو - آنتونیو کونته

کونته در چلسی نیز کاری مشابه انجام داد. او داوید لوییزی را که منتقدین زیادی داشت از پاریس به لندن بازگرداند. بازیکنی که بر خلاف تصور تا کنون عملکردی ایده آل در قلب خط دفاعی تیم کونته داشته است.

کونته و یوونتوس بازی اول را پیروز شدند اما لزوما همه چیز خوب پیش نمی رفت. کونته در ابتدا تاکید بر بازی با سیستم 4-2-4 داشت. سیستمی که در سیه نا با آن موفق شده بود اما یووه نیاز به سیستمی جدید داشت تا دو هافبک خود یعنی ویدال و پیرلو در کنار هم بازی کنند. در بازی با ناپولی تحت هدایت ماتزاری در سن پائولو هنگامی که یووه با دو گل از حریف عقب افتاد کونته تصمیم به تغییر سیستم به 3-4-3 گرفت و نتیجه آن تبدیل شکست به تساوی 3-3 بود.

کونته پس از آن بازی این چنین صحبت کرد:

بازیکنان من با جانفشانی بازی کردند. این تغییری الهام بخش بود. تغییری که ما به آن نیاز داشتیم.
سخنانی آشنا که سال ها بعد و پس  از دو باخت متوالی به لیورپول و آرسنال این بار از زبان کونته ای شنیده شد که در لندن تیمش را به سیزدهمین برد متوالی در لیگ رسانده است.

سیستم 3-4-3 کونته در یووه بعد ها تکامل یافت و به 2-5-3 تبدیل شد و یووه در 27 بازی بعدی خود با آن سیستم فقط 10 گل دریافت کرد. البته که کونته از نبود یووه در اروپا به بهترین شکل استفاده کرد در حالی که میلان درگیر رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بود. ویژگی که کونته در چلسی نیز آن را در اختیار دارد و تا کنون به خوبی نیز توانسته از آن استفاده کند. یووه در زمانی که در اروپا حضور نداشت موفق شد بردهای بزرگ و مهمی کسب کند که راه این تیم را برای قهرمانی هموار کرد. برد 5-0 مقابل فیرونتینا، 3-0 مقابل ناپولی و 4-0 در برابر رم از جمله این بردها بودند.

اکنون باید صبر کرد و دید که آیا کونته می تواند شاهکار فصل اول خود در یووه را این بار در چلسی تکرار کند یا خیر.

 منبع:طرفداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد