کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

چگونه در نبود دیگو کوستا، فلسفه فالس ناین به کمک آنتونیو کونته آمد؟

پس از مشکلات بوجود آمده برای دیگو کوستا، کونته به خوبی توانست معضل غیبت او در ترکیب تیمش را حل کند.  
آنتونیو کونته، سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال چلسی، پس از مشکلاتی که با کوستا داشت، او را از لیست 18 نفره تیمش خط زد، اما غیبت این مهاجم تاثیرگذار نیز باعث نشد خدشه ای به روند خوب چلسی در لیگ برتر وارد شود.

به نقل از Squawka مهاجم اسپانیایی تیم چلسی، تا به اینجای فصل، عملکردی فوق العاده در ترکیب چلسی داشته است و با به ثمر رساندن 14 گل در رقابت های لیگ جزیره، علاوه بر اینکه در صدر جدول گلزنان قرار دارد، کمک زیادی به کونته و تیمش کرده تا اختلافی قابل توجه با دیگر تیم های جدول رده بندی ایجاد کنند.

اما ناگهان پیشنهادی وسوسه کننده از باشگاه تیانجین چین برای او می رسد؛ 30 میلیون پوند در سال و 3424 پوند در ساعت! رقمی که به سختی می توان از آن چشم پوشی کرد؛ اما این پیشنهاد حسابی کوستا را هوایی کرد تا کونته با او برخورد کند و به ناگهان نام او را از لیست تیمش برای بازی حساس خارج از خانه برابر لسترسیتی خط بزند.

اما از آنجایی که این بازی نخستین دیدار آبی پوشان لندنی، پس از شکست دو بر صفر برابر تاتنهام بود، بسیاری گمان می کردند که آنتونیو کونته بدون مهاجم هدف و آماده اش، حسابی به مشکل خواهد خورد، اما نتیجه این دیدار، چیز دیگری را نشان می داد؛ قدرت و اوج چلسی و ادامه صدرنشینی با اختلاف فراوان!

اما چه چیزی باعث شد کونته خود را از این مهلکه نجات دهد؟ دیداری خارج از خانه و حساس، بدون حضور کوستا؛ قطعا تاکتیک های فراوان که البته از کمی چاشنی شانس برخوردار بوده اند!

در ابتدا همه گمان می کردند که کونته از باتشوایی، خرید 30 میلیون پوندی اش استفاده خواهد کرد، اما ترکیب اولیه چیز دیگری را نشان می داد؛ تبدیل کردن مارکوس آلونسو به هدف اول در این بازی، ارائه یک آمار خارق العاده و زدن دو گل! برای این مدافع-هافبک و البته برای مربی او کونته، شبی به یادماندنی رقم زد.

عملکرد آلونسو در دیدار برابر لستر

کونته در برد سه بر صفر تیمش برابر روباه ها بر خلاف بازی های قبل دست به تغییر تاکتیک داد و به جای بهره بردن از  یک مهاجم هدف، از سه مهاجم شناور به نام های پدرو، ویلیان و ادن هازارد در ترکیب تیمش بهره برد؛ خوبی استفاده از سیستم 3-4-2-1 یا همان 3-4-3 معروف کونته، این است که با این سیستم، نحوه جایگیری مهره های تهاجمی می تواند حسابی مدافعان را برای یارگیری دچار سردرگمی کرده و کونته نیز در این دیدار سعی کرد با گیج کردن مدافعان لسترسیتی، از مهاجمانش به عنوان طعمه استفاده کند تا فضا برای گلزنی بازیکنی مثل مارکوس آلونسو ایجاد شود.

عملکرد درخشان سه مهره تهاجمی چلسی در دیدار برابر لستر؛ 85 درصد پاس صحیح؛ 3 پاس کلیدی و یک پاس گل!

اما باهوشی کونته زمانی مشخص می شود که او در این بازی از میچی باتشوایی در ترکیب تیمش استفاده نکرد، چرا که مورگان و هوت دو مدافع مستحکم و یارکوب هستند که به خوبی توانایی مهار کردن بازیکنان قدرتی نظیر باتشوایی و کوستا را دارند، اما استفاده از سه بازیکن سرعتی و نسبتا قد کوتاه به نام های پدرو، هازارد و ویلیان باعث شد مدافعان تنومند رانیری، چندان در کارهای تدافعی موفق نباشند. این سه مهاجم بارها و بارها جایشان را با هم عوض کردند، بیرون و درون محوطه جریمه به رفت و آمد پرداختند تا یارگیری آنها بیش از پیش برای مدافعان نسبتا کُند لستر سخت شود!

هیت مپ جالب توجه از عملکرد هازارد به عنوان یک بازیکن آزاد در پست فالس ناین!

تمام این اتفاقات باعث شد بازیکنی که کمتر به او توجه می شد، یعنی مارکوس آلونسو به برگ برنده کونته در یک بازی سخت خارج از خانه تبدیل شود؛ اما این جواهر ارزشمند و بلژیکی کونته بود که با درخششی که در پست فالس ناین داشت، با کمک پدرو و ویلیان باعث شد بردی آسان تر از همیشه برای آبی های لندن به دست آید؛ پاس گل نخست این دیدار روی حرکت فوق العاده چشم نواز ادن هازارد به آلونسو رسید، حرکاتی که مختص این هافبک-مهاجم تکنیکی می باشند.

اما علاوه بر درخشش ویلیان در این بازی از نقش قابل توجه پدرو رودریگز نیز نباید گذشت، مهاجم سابق بارسلونا که پیش از این زیر نظر پپ گواردیولا، به خوبی با فلسفه، فالس ناین آشنا بود، در این سیستم شناور عملکردی چشم نواز و به یاد ماندنی انجام داد و بارها و بارها با فرارهایی به صورت اریب، در درون محوطه جریمه به فضاسازی برای هم تیمی هایش پرداخت تا در نهایت یک شب به یادماندنی برای صدرنشین کنونی لیگ جزیره رقم بخورد.

منبع:طرفداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد