کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

به قلم Miguel Delaney از وبسایت Independent/ چلسی در حال سنت شکنی؛ آیا حق با فرگوسن است؟

هجوم باعث پیروزی می شود اما دفاع خوب، قهرمانی به همراه می آورد.  
جدال سه شنبه شب میان لیورپول و چلسی، نبردی میان بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع بود اما برخلاف قواعد که همیشه بهترین خط حمله در لیگ جزیره موفق عمل می کند، این چلسی است که امتیازات را جمع و در لیگ پیشتازی می کند. در مورد ترکیب الان لیورپول دو حس متضاد ایجاد شده است، میزان نگرانی ها از شدت افت لیورپول رو به افزایش است چون مصاف با آبی های لندن فرصت خوبی برای بازگشت مقتدرانه به لیگ بود اما چیزی جز ناکامی، عاید قرمز ها نشد.

الان لیورپول باید به فکر نجات این فصل و رهایی از افت فرمش باشد. هرچه سریعتر باید به روند روزهای خوب بازگردند تا از کورس رقابت عقب نمانند. قرمز های بندر لیورپول با 51 گل زده در 22 بازی، صاحب بهترین خط حمله در جزیره هستند اما مشکل بزرگتری برای لیورپول ایجاد شده، آن ها کنترل کشتی را در حساس ترین لحظات از دست دادند چون نتوانستند عملکرد خیره کننده را در بازی مقابل چلسی تکرار کنند و احتمالا دیگر فرصتی برای جبران به دست نخواهند آورد.



اگر بخواهیم این بازی را بررسی بیشتری کنیم، تقابل بهترین خط حمله با بهترین خط دفاع، که به سود چلسی (حداقل از لحاظ جدول مسابقات) پایان یافت. سرالکس فرگوسن در این برتری خط دفاعی بر حمله گفته است:

هجوم باعث پیروزی می شود اما دفاع خوب، قهرمانی به همراه می آورد.
اما جالب است که نتایج فرگوسن خلاف صحبت هایش است. سه قهرمانی با منچستریونایتد در حالی به دست آمد که بالای 40 گل دریافت کرد، 43 گل در فصل 2013-2012، 44 گل در فصل 1997-1996 وقتی که در دوبازی پشت سر هم مقابل نیوکاسل و ساوتهمپون 11 گل دریافت کردند و 45 گل در فصل 2000-1999 که گواه این مطلب است که فرگوسن چندان علاقه ای به نظریه ای که ارائه داده، نداشته است. 


بسیار واضح است برای قهرمانی نیاز دارید گاهی گره بازی ها را بگشایید نه اینکه دفاع کنید، شاید بگویید نظر فرگوسن وقتی برعکس شود کاملا درست است؛ دفاع باعث می شود برنده شوید اما حمله باعث قهرمانی می شود. دلیل این حرف واضح است، به خصوص در لیگی که هر روز آمار گلزنی بیشتر و بیشتر می شود، میانگین گل در پنج فصل گذشته 2.73 در هر بازی و این فصل تا به اینجا 2.83 بوده است. عملکرد چلسی در فصلی پرگل قابل تحسین است، اما یک نکته را نیز هشدار می دهد، اگر نقشه این تیم برای دفاع کردن خراب شود و تیم ها راهکاری پیدا کنند، پلن بی این تیم چه خواهد بود؟


ایجاد تعادل در حمله یا دفاع امری مهم است و این کاری است که کونته در تمام طول فصل سعی در تزریق به تیم داشته است. وی در این مورد گفته است:

خیلی دفاعی بازی کردن و یا خیلی هجومی بازی کردن خیلی هم خوب نیست، باید تعادل خوبی داشته باشید اما بر زبان آوردن این جمله از اجرای آن در زمین ساده تر است.
فصل کم کم به حساس ترین و مهم ترین بخش خود نزدیک می شود و همه چیز تعیین کننده خواهد بود. تقابل دفاع در مقابل حمله یکی از جذاب ترینِ تقابل ها خواهد بود و همه منتظر هستند تا ببینند آیا چلسی خواهد توانست در جزیره سنت شکنی کند؟

منبع:طرفداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد