کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

به قلم نیک رایت برای اسکای اسپورتس بهترین لحظات فرانک لمپارد در چلسی و انگلیس؛ شما انتخاب کنید

اسطوره چلسی از فوتبال خداحافظی کرد. به بررسی لیستی از بهترین لحظات او با پیراهن شیرها و سه شیرها می پردازیم. 
فرانک لمپارد، اسطوره چلسی، ساعاتی پیش از فوتبال خداحافظی کرد. هافبک انگلیسی، افتخارات زیادی را کسب کرده است اما به راستی کدام لحظه او در چلسی و تیم ملی انگلیس، به یاد ماندنی تر است؟  

بلند کردن اولین جام لیگ جزیره اش یا رسیدن به رکورد 100 بازی در تیم ملی؟ در این لیست به بررسی لحظات به یاد ماندنی فرانکی در دوران بازی اش در چلسی و انگلیس می پردازیم. همچنین می توانید در نظرسنجی ما برای انتخاب بهترین گزینه این لیست، شرکت کنید.

اولین قهرمانی در لیگ جزیره - آوریل 2005

نیم قرن از آخرین قهرمانی چلسی در لیگ جزیره می گذشت و فرانکی جوان نیز تا به حال قهرمانی را تجربه نکرده بود. او دو گل تیمش در بازی برابر بولتون را به ثمر رساند و تیم را به پیروزی، بهتر بگویم به قهرمانی رساند.

گل اول را در دقیقه 60، با ضربه ای قدرتمند به ثمر رساند و با تسلیم کردن یوسی یاسکلاینن برای دومین بار، پیروزی را کادو پیچ شده به شیرهای لندن تقدیم کرد. لمپارد در آن فصل 19 گل زد و نامش را در تاریخ چلسی ماندگار کرد.

فرانک لمپارد - Frank Lampard

نامزد کسب توپ طلا شدن - نوامبر 2005

لمپارد در پایان فصل 2004-05 به عنوان بازیکن برتر از نگاه نویسندگان و بازیکنان حرفه ای لیگ جزیره انتخاب شد اما مسئله مهم تر، این بود که او در نظرسنجی توپ طلا، بعد از رونالدینیو دوم شد. وی بالاتر از ستارگانی چون ساموئل اتوئو، تیری آنری و یا حتی استیون جرارد قرار گرفت و خودش را به عنوان بهترین هافبک دنیا ثابت کرد.

قهرمانی در لیگ قهرمانان - می 2012

چلسی در فینال لیگ قهرمانان سال 2012، در برابر بایرن مونیخ قرار گرفت. بازی در آلیانز آرنا بود و چلسی لشکری از مصدومان و محرومان داشت و همین موضوع باعث شده بود تا خیلی ها منتظر شکست تحقیر آمیز چلسی در برابر آلمانی ها باشند.

کاپیتان 33 ساله شیرها اما آن ها را به قهرمانی‌ای به یاد ماندنی رساند. باوجود برتری بایرن، ضربه سر دیدیه دروگبا، بازی را به وقت های اضافه برد. در نهایت آبی ها بودند که در ضربات پنالتی بازی را به سود خود تمام کردند.

فرانک لمپارد - Frank Lampard

شکستن رکورد بابی تامبلینگ - می 2013

با زدن گل های دویست و دوم و دویست و سومش برای چلسی، لمپارد تبدیل به بهترین گلزن تاریخ چلسی شد. او این گل ها را در بازی فصل 2012-13 در برابر استون ویلا به ثمر رساند.

گل اولش ضربه ای چرخشی از روی پاس ادن هازارد بود و از روی همکاری با مرد بلژیکی، بار دیگر به گل رسید؛ این بار در دقیقه 88. لمپارد به رکوردی رسید که حدود نیم قرن، در اختیار بابی تامبلینگ بود.

فرانک لمپارد - Frank Lampard

پیوستن به باشگاه صدتایی های انگلیس - سپتامبر 2013

او در بازی مقدماتی جام جهانی در سال 2013، برابر اوکراین قرار گرفت و این صدمین بازی ملی لمپارد بود. وی بازی را در کنار استیون جرارد آغاز کرد و این بازی، ما را به یاد روزهای رویایی این دو ستاره انداخت.

فرانک لمپارد و استیون جرارد - Gerrard n Lampard

او به جمع پیتر شیلتون، وین رونی، دیوید بکام، جرارد، بابی مور، اشلی کول، بابی چارلتون و بیلی رایت، در باشگاه صدتایی های تیم ملی انگلیس پیوست.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد