کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

هازارد در مسیر مسی و رونالدینیو؟

فوق ستاره بلژیکی چلسی در یکی از بزرگ ترین مسابقات فصل لیگ برتر درخشید و به یاران مسوت اوزیل نشان داد که چرا آرسنال ۱۲ امتیاز از چلسی عقب است. ادن هازارد ستاره بی بدیل چلسی در این بازی و البته در این فصل محسوب می شود. 

تنها یک ساعت پس از سوت پایان مسابقه تیم های چلسی و آرسنال در ورزشگاه استمفورد بریج و هنگامی که ادن هازارد لنگ لنگان در حال خروج از زمین اختصاصی باشگاهش بود، به طور رسمی اعلام شد که او در این بازی آسیب دیده است.  وقتی که آدرنالین خون او کاهش یافت و ماهیچه هایش در حال سفت شدن بود، درد ناشی از یک ضربه را در مچ پای خود احساس کرد. این درد و کبودی همچون یک نشان افتخار و یک میراث بر جای مانده از ضربه ای به پاشنه پای این مرد بلژیکی بود.

فرانسوا کوکلین هافبک دفاعی فرانسوی آرسنال تنها دقایقی پس از آغاز نیمه دوم، برای متوقف کردن وی که در حال پیشروی به سوی زمین آرسنال بود، به سوی ادن هازارد حمله ور شد اما هرگز قادر به توقف این مرد کوچک اندام بلژیکی نشد. هازارد از نیمه زمین خودی گذشت و پا به توپ رفت، هیچ کس را یارای ایستادگی در برابر وی نبود، آن قدر پا به توپ رفت تا جایی که فقط یک ضربه دقیق برای گشودن دروازه پیتر چک و بر باد دادن رؤیای قهرمانی توپچی ها پس از ۱۳ سال، کافی به نظر می رسید.



ادن هازارد با شمردن تعداد زخم ها و خراش هایی که در طول این فصل در بدن وی بر جای مانده، به خوبی می تواند درک کند که چه نقش مهمی در قدرت نمایی چلسی ایفا کرده است. به همین دلیل است که می گوییم زخم ها و کبودی های بدن ادن هازارد یک نوع نشان افتخار برایش محسوب می شود!

شکودران موستافی در نیمه اول همین بازی یک ضربه شدید به ادن هازارد وارد کرد و کارت زرد هم گرفت تا موجب توقف او شود اما فرانسوا کوکلین در صحنه گل دوم چلسی، حتی موفق به چنین کاری هم نشد. هازارد می گوید:

درست است! وقتی که ضربات زیادی در جریان بازی متحمل می شوم، این احساس به من دست می دهد که بازیکن واقعاً در جریان بازی [مؤثر] هستم. وقتی که بازیکنی به من برخورد نمی کند، حس می کنم که چندان خوب نبوده ام. نمی گویم که دوست دارم مرا بزنند اما این حس خوب را پیدا می کنم که نقش مثبتی در جریان بازی داشته ام که این طور مرا می زنند و قطعاً این ضربات، انگیزه مرا افزایش می دهد!


هازارد در ادامه گفت:

می خواهم بازیکنی باشم که هر جای زمین صاحب توپ شد، هر کاری را که خواست، با آن انجام بدهد. در برخی از بازی های گذشته، من حدود ۲۰ یا ۳۰ دقیقه موفق به لمس توپ نشده ام. این روزها تلاش می کنم که بیش از پیش، لمس توپ داشته و تأثیر بیشتری در ۹۰ دقیقه بازی بر جای بگذارم. مربی چیزهای زیادی از من می خواهد، وقتی که توپ را در اختیار نداریم، او از من می خواهد که در کارهای دفاعی شرکت کنم، به داخل بروم و پاس های قطری را تعقیب کنم. وقتی که توپ را داشته باشیم، من باید ضد حملات را تدارک دیده و فرار کنم و کارهای جادویی را انجام بدهم که در همین بازی [مقابل آرسنال] دیدید. تجربه باعث می شود تا بازیکن بهتری شوید. من هم اکنون بازیکن بهتری در مقایسه با زمانی هستم که جایزه بازیکن برتر سال را به دست آوردم. همگی از بازی با آرسنال لذت بردیم. خیلی خوب است که در چنین بازی بزرگی، بتوان گلزنی کرد.
ادن هازارد به دو فصل پیش اشاره می کند که به عنوان بازیساز (playmaker) آبی ها به قهرمانی لیگ برتر رسید و ۱۴ گل به ثمر رساند. هازارد در فصل جاری لیگ توانسته ۱۰ گل بزند که دهمین گل وی تبدیل به یک گل خاطره ساز شد. گل او با دو بار دریبل لورن کوشیلنی، یک بار دریبل فرانسوا کوکلین و فرار از بین ۶ بازیکن آرسنال رقم خورد. اکنون مجموع امتیازات چلسی در فصل جاری لیگ برتر، ۳۰ امتیاز بیشتر از همین موعد در فصل گذشته است.



البته هنوز قهرمانی چلسی در لیگ قطعی نشده ولی با توجه به فاصله ۱۲ امتیازی آنها با آرسنال، به نظر نمی رسد که توپچی ها مزاحم و رقیب جدی آبی ها در مسیر کسب قهرمانی باشند. در روزی که مسوت اوزیل کاملاً مهجور و ایزوله بود، ادن هازارد هر کاری که دلش می خواست، انجام داد. حضور یک بازیکن دونده و خستگی ناپذیر همچون انگولو کانته در پشت سر ادن هازارد بسیار تأثیر گذار بود.

جیمی ردنپ کارشناس فوتبال بریتانیا معتقد است که ادن هازارد در کنار دیگو کاستا و پدرو رودیگز می توانند در تاریخ لیگ برتر به عنوان یک مثلث قدرتمند، جاودانه شوند. روبرتو مارتینز سرمربی تیم ملی بلژیک نیز توانایی فنی هازارد را با لیونل مسی مقایسه کرده و داوید لوئیز می گوید که گل هازارد به آرسنال، وی را به یاد رونالدینیو انداخته است اگر چه که گل هازارد بیشتر به گل های خاص مسی شباهت داشت. آیا ادن هازارد می تواند پا در جای پای لیونل مسی و رونالدینیو بگذارد؟

دومینیک فیفیلد، گاردین (با اندکی دخل و تصرف و به روز رسانی)

منبع:وبسایت نود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد