کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

به قلم دنیل استوری از football365 /داوید لوئیز؛ دلقکی که به خندیدن پایان داد

بر خلاف نظر بسیرای از کارشناسان، داوید لوییز عملکردی فراتر از انتظار در چلسی داشته است.
در ابتدای فصل زمانی که خبر بازگشت داوید لوئیز به چلسی منتشر شد واکنش های زیادی در سراسر انگلستان در خصوص این انتقال شکل گرفت. در خصوص بازگشت بازیکنی که پیش از این همه اشتباهات او در چلسی را به یاد داشتند.  
واکنش ها در خصوص بازگشت لوئیز به چلسی گاهی بسیار شدید بود. استن کالیمور، کارشناس فوتبال انگلستان لوئیز را بدترین مدافع تاریخ لیگ برتر خواند.  آلن مکنالی در اسکای اسپورت خرید داوید لوئیز را بهترین خرید برای 19 تیم دیگر در لیگ برتر انگلستان دانست. اما چیزی که شاید فراموش شده بود این موضوع بود که لوئیز طی دو سال گذشته در تیم منتخب فصل لیگ قرانسه قرار گرفته بود. همچنین او لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را هم با چلسی فتح کرده بود.

داوید لوئیز هرگز گزینه اول آنتونیو کونته نبود. چلسی برای مدت طولانی کالیدو کولیبالی، مدافع ناپولی را زیر نظر داشت که به دلیل درخواست مبلغ بالا از سوی باشگاه ناپلی این انتقال هرگز انجام نشد و چلسی با 30 میلیون پوند مدافع برزیلی سابق خود را به لندن بازگرداند. اما در اصل خرید لوئیز یک حرکت منطقی بود. چلسی همواره رابطه خوبی با کیا جورابچیان، مدیر برنامه های لوئیز داشته است . از سوی دیگر این مدافع از یکی رقبای چلسی در اروپا یعنی پاری سن ژرمن خریداری شد. آن هم در فصلی که رقبای چلسی در لیگ برتر برای خرید مدافعانی مانند موستافی، استونز و اریک بایی در مجموع 110 میلیون پوند هزینه کردند.

لوئیز پس از پیوستن به چلسی گفت:

این فرصتی عالی برای من است که بار دیگر در این باشگاه بازی کنم. فرصتی دیگر که به هواداران نشان دهم که چقدر به چلسی علاقه دارم.
بدون شک این فصل کانته، هازارد و کوستا بازیکنانی بودند که بیش از سایرین مورد ستایش و توجه قرار گرفته اند اما لوئیز در تغییر سیستم چلسی به 3-4-3 نقشی مهم داشت و بدون او شاید کونته قادر به انجام چنین کاری نبود. با وجود کورت زوما مصدوم و جان تری و ایوانوویچ که از روزهای خوب به دور بودند، کونته از داوید لوئیز در مرکز خط دفاعی سه نفره خود استفاده کرد. در بازگشت به انگلستان خونسردی و اعتماد به نفس جای شور و هیجان لوئیز را گرفته است. در بین بازیکنان چلسی تنها روی ادن هازارد بیش از لئیز در این فصل لیگ برتر خطا صورت گرفته است. همچنین نباید از ضربات آزاد لوئیز هم به سادگی عبور کرد. چیزی که او در آنفیلد و در مقابل لیورپول به خوبی قدرتش را نشان داد. در حقیقت هر چند لوئیز مدافع ایده آل کونته نیست اما در حال سپری کردن بهترین دوارن خود است.

اکنون پس از سپری کردن روزهای ابتدیی فصل جیمی ردنپ و استورات پیرس، داوید لوئیز را بهترین مدافع فصل می دانند. منتقدین او نیز به صورت آشکار سکوت کرده اند. به طور قطع بخشی از شهرت لوئیز به خاطر ظاهر او است. برخی هنوز او را با موهای فر، لبخند های شیطنت آمیز و شور و هیجانی ناشی از بقایای جوگا بونیتو به یاد می آورند.

صحبت های لوئیز نیز نشان از همه این تغییر ها دارد. او چندی پیش به اسکای گفت:

وِیژگی های یک رهبر در شخصیت من وجود دارد. دوست دارم کارها را سازماندهی کنم و در رختکن تیم مانند یک رهبر باشم. می خواهم به تیم و هم تیمی هایم کمک کنم. به همین خاطر من به چلسی بازگشتم.
هفته به هفته میزان خنده و بازیگوشی های لوئیز  کاهش می یابد و مردی که در فرانسه چهار بار متوالی لیگ را فتح کرد اکنون در حال تبدیل شدن به مردی جدی در چلسی است. عضوی از تیمی که می تواند در پایان فصل قهرمان لیگ برتر بشود.

منبع:طرفداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد