کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

کونته: اگر فکر کنیم قهرمانی مان مسجل است، سخت در اشتباهیم؛ در انگلیس بازی آسانی وجود ندارد

دون آنتونیو یکبار دیگر با فروتنی تمام سعی در حفظ تمرکز تیمش دارد.
آنتونیو کونته سرمربی ایتالیایی چلسی در نشست خبری خود پیش از دیدار با برنلی گفت که آمار خانگی برنلی آنقدری خوب است که به بازیکنانش اجازه ندهد حریف خود را دست کم بگیرند. کونته در مورد پیکار روز یکشنبه با شاگردان شان دایچ گفته است:   

بازی واقعا دشواری خواهد بود چون من به دقت آمار برنلی را بررسی کرده ام و دریافتم که آن ها در خانه 28 امتیاز کسب کرده اند و در خارج از آن یک امتیاز؛ این یعنی از 29 امتیاز فعلی این تیم، 28 تای آن ها در خانه به دست آمده است. آن ها در پنج بازی اخیر خانگی خود با تعداد گل های زیادی برنده شده اند.

آمار نشان می دهد که برنلی در خانه تیم به واقع قدرتمندی است. آن ها در جدول دیدارهای خانگی سوم هستند و ما با 33 امتیاز در جایگاه نخست جای داریم. تاتنهام هم با 32 امتیاز دوم است. باید خیلی هوشیار باشیم چرا که آن ها روی روال خوبی هستند و چون ما صدرنشین هستیم، خواهان شکست دادن ما هستند. ما به خوبی برای این بازی آماده شده ایم و بازیکنانم نیز از آنچه که در پیش دارند، آگاه هستند.

به گزارش تارنمای رسمی باشگاه چلسی، کونته ادامه داد: 

این دومین بازی است که ما برابر آن ها بازی می کنیم؛ فکر می کنم آندره گری واقعا بازیکن خوبی است، او خیلی باهوش است و برای استفاده از توپ های دوم و زدن به دفاع حریف، به خوبی جایگیری می کند.

آن ها واقعا تیم خوبی هستند و خیلی روی توپ های هوایی حساب باز می کنند و وقتی که توپ در اختیار حریف باشد، آن ها را زیر فشار می گذارند. دانستن نقاط قوت و ضعف حریف مهم است و ما به خوبی حریف را مطالعه کرده ایم. وقتی از بازی لیورپول و آرسنال بدین بازی گام می نهید، مهم است که به راه تان ادامه دهید و پیروز شوید اما من می دانم که کار آسانی در پیش نیست.

کونته همچنین گفت که به کاهش احتمالی اختلاف رقبا با تیمش نمی اندیشد و تمرکزش روی کار تیم خودش است.

فکر می کنم که تا پایان فصل باید با چنین فشارهایی کنار بیاییم. چه قبل و چه بعد از رقبا بازی داشته باشیم، فشارها به همین میزان هستند. اگر رقبای مان پیروز شوند، اختلاف را کاهش خواهند داد و اگر نه، ما می توانیم فاصله را بیشتر کنیم. مهم این است که به خودمان فکر کنیم. اینک ما در صدر جدول هستیم پس می توانیم تنها به بازی خودمان بیاندیشیم. اگر خبر خوشی از دیگر رقبا برسد، خوشحال خواهیم شد اما تمرکزمان باید روی کار خودمان باشد.

در حقیقت معتقدم که شش تیم بسیار قدرتمند وجود دارند که می توانند برای قهرمانی بجنگند. منچستریونایتد؟ بله آن ها ترکیب خیلی خوبی دارند. اگر فکر کنیم که با تیم دوم 9 امتیاز فاصله داریم، پس به قهرمانی نزدیک هستیم، سخت در اشتباهیم. هنوز 14 بازی دیگر در پیش است و پنج تیم دیگر هستند که می توانند همراه ما برای قهرمانی بجنگند. مهم این است که در این کورس اشتباه نکنیم.

به غیر از تیم های صدرنشین، تنها سوانزی است که در ماه سپتامبر توانست چلسی را به دور از خانه از کسب هر سه امتیاز بازی ناکام گذارد. کونته همچنین از چگونگی سازمان یافتگی تیمش در بازی های خارج از خانه گفت.

شکست دادن اورتون خیلی خوب بود چون آن ها هم تیمی قدرتمند هستند. شاید اینک آن ها در جمع شش تیم برتر جای نداشته باشند ولی بسیار به این جمع نزدیک هستند. ما برابر وست بروم هم بازی سخت دیگری داشتیم ولی اگر راستش را بخواهید، در انگلستان اگر قبل از یک بازی از من بپرسید که آیا بازی آسانی خواهد بود، پاسخ من همیشه یکسان است: هیچ بازی آسانی در کار نیست و ما در این باره مثال های بسیاری می توانیم بزنیم.

تیم هایی در قعر جدول هستند که به پیروزی و تساوی دست پیدا می کنند پس همیشه برابر این تیم ها باید تمرکز داشت. اگر تمایل دارید در جمع چهار یا شش تیم برتر لیگ باشید، باید بدانید که کارتان بالا و پایین خواهد داشت. اگر می خواهید قهرمان لیگ برتر شوید، باید تمرکز داشته باشید و بدانید که در هر بازی امکان از دست دادن امتیازات وجود دارد.

پس از بازی برابر آرسنال، به بازیکنان چلسی این اجازه داده شد تا برای سه روز به مرخصی بروند و در این میان برخی همچون تیبو کورتوا که برای دیدن مسابقات بولینگ راهی امریکا شد، راه خارج را در پیش گرفتند و برخی نیز در انگلستان باقی ماندند. دون آنتونیو در پایان از این گفت که نگران این نیست که بازیکنانش چگونه وقت آزادشان را می گذرانند.

پس از بازی برابر آرسنال می خواستم به بازیکنانم مرخصی بیشتری بدهم چون آن ها سزاوار چنین چیزی بودند؛ ما هفته فشرده ای را پشت سر گذاشتیم و طی هفت روز سه بازی انجام دادیم.لحظات مختلفی در کار است؛ گاهی لازم است به سختی کار کنید و گاهی هم مهم است یک، دو یا سه روزی را به مرخصی بگذرانید، با خانواده تان باشید و شاداب تر به کارتان بازگردید و از نو شروع کنید. می دانیم که نتایج مان به کارمان وابسته است. خوب است که آن ها می خواهند در کشوری دیگر استراحت کنند؛ برای من مهم ترین چیز این است که آن ها با نگرشی صحیح به جمع تیم بازگردند.

منبع:طرفداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد