کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پست ثابت:وستهم ۱ - ۲ چلسی؛ تخت گاز به سوی قهرمانی

چلسی در دربی لندن پیروز شد و باز هم گامی دیگر به سوی قهرمانی برداشت.

چلسی با ارائه یک بازی حساب شده، در مقابل وستهم به پیروزی رسید تا با کسب این برد ۶۶ امتیازی شود و یک گام دیگر به قهرمانی در لیگ برتر نزدیک تر شود. حالا در فاصله یازده هفته مانده به پایان لیگ جزیره، چلسی از تیم دوم جدول ده امتیاز بیشتر دارد.  

 

 در اخرین بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس، وستهم یونایتد دوشنبه شب در ورزشگاه لندن میزبان چلسی بود. قضاوت این مسابقه برعهده آندره مارینه بود. دو تیم با این ترکیب وارد زمین مسابقه شدند:


وستهم


رندولف، کویاته، فونته، رید، کرسول، نوبل، اوبیانگ، فقولی، اسنودگراس، لانزینی، کارول

نیمکت: آدریان، کالینز، آیو، بایرام، کالری، ماسوئاکو، فرناندس


چلسی


کورتوا، آزپیلیکوئتا، لوئیز، کیهیل، موزس، کانته، فابرگاس، آلونسو، پدرو، کاستا، هازارد

نیمکت: بگوویچ، زوما، لوفتوس چیک، ویلیان، ماتیچ، باتشوایی، تری


تیم کونته بعد از برد در هفته قبل مقابل سوانزی به دنبال کسب پیروزی در خارج از خانه بود تا باز هم اختلاف را در صدر جدول حفظ کند. اما وستهم که بعد از گذر از بحران ابتدای فصل، در هفته های اخیر عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته بود، در تلاش برای کسب امتیاز در خانه مقابل چلسی بود.


وستهم که از امتیاز میزبانی برخوردار بود، بازی را بهتر شروع کرد، یاران بیلیچ با انگیزه بیشتری نسبت به حریف در دقایق ابتدایی مسابقه برای گلزنی به سمت دروازه چلسی پیش می رفتند. اما چلسی که در این فصل از خط دفاعی قوی ای بهره می برد، نگذاشت که وستهم خطر جدی ای روی دروازه کورتوا ایجاد کند. به این ترتیب وستهم که تا دقیقه ۲۵، حتی یک فرصت گلزنی هم به چلسی نداده بود، از مالکیت روی توپ بهره ای نبرد.


اما چلسی هوشمند، روی یک توپ گیری و ضدحمله ای دیدنی، به سخت ترین شکل ممکن وستهم را تنبیه کرد و به گل اول رسید تا بازی شکل متفاوتی را به خود بگیرد.


دقیقه ۲۵: توپگیری عالی کانته در کنار زمین، با فرار هازارد همراه شد، او توپ را با همکاری پدرو به سرعت به سمت دروازه حریف پیش برد و در نهایت با عبور از رندولف، با یک ضربه زمینی گل اول را وارد دروازه وستهم کرد.


بعد از این گل جریان بازی کاملاً دچار تغییر شد، وستهم که در شوک خوردن گل اول بود، منفعل بود و نتوانست همچون دقایق ابتدایی با انگیزه به سمت دروازه چلسی حمله ور شد. یاران کونته هم که در حفظ گل زده، تخصص بالایی از خود نشان داده اند، دقایق باقیمانده نیمه اول را به خوبی مدیریت کردند و نیمه نخست بدون آن که اتفاق خاص دیگری روی دروازه ها بیفتد، با یک گل به سود چلسی پایان یافت.


هنوز مدت زمان زیادی از نیمه دوم نگذشته بود که چلسی به گل دوم خود هم رسید تا عملاً امیدهای وستهم برای کسب امتیاز در این بازی، به حداقل ممکن برسد. گل کشنده کاستا دقیقه ۵۰ به ثمر رسید.


دقیقه ۵۰: سانتر کرنر از جناح چپ توسط فابرگاس، با اثرگذاری اوبیانگ همراه شد، در دهانه دروازه، کاستا کار آسانی برای باز کردن دروازه حریف داشت و مهاجم اسپانیایی هم اشتباه نکرد تا بازی ۲-۰ شود.


چلسی که به آن چه می خواست رسیده بود، در ادامه با کنترل کردن بازی، به خوبی توانست وستهم را مدیریت کند و یاران میزبان به جز یکی دو ضربه سر توسط کارول و فونته، موقعیت های زیادی به دست نیاوردند. چلسی هم در آن سمت به فرصت هایی رسید که رندولف یک بار روی شوت دیدنی کاستا، واکنش خوبی نشان داد و مانع از گلزنی دوباره مهاجم اسپانیایی شد.


در نهایت در حالی که همه منتظر شنیدن سوت پایان مسابقه بودند، وستهم توانست در وقت های اضافه، یکی از گل های خورده را جبران کند، اما دیگر زمانی برای کسب امتیاز نمانده بود.



دقیقه ۲+۹۰: توپگیری در میانه میدان، وستهم را در موقعیت خوبی قرار داد، آیو توپ را به لانزینی داد و او هم با یک ضربه تمام کننده، گوشه دروازه کورتوا را هدف گرفت.


در نهایت این مسابقه با پیروزی ۲-۱ چلسی پایان یافت. آبی های لندن اکنون ۶۶ امتیاز دارند و صدرنشین مقتدر لیگ به حساب می آیند.

منبع:وبسایت نود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد