کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

یونایتد Vs چلسی: نبرد کلیدی کانته و پوگبا

منچستر یونایتد و چلسی این فصل دو بار مقابل هم قرار گرفته‌اند، رویارویی‌هایی که هر دو با پیروزیِ آبی‌هایِ لندن به پایان رسیده و بدل به فرصتی برای درخششِ انگولو کانته مقابل پل پوگبا شده‌اند. 

 

کانته در پیروزیِ 0-4 چلسی در لیگ جدا از ایفای عالی نقش همیشگی‌اش در خراب کردنِ بازی حریف در مرکزِ زمین اولین گلش را هم برایِ تیم جدیدش زد تا شاگردانِ آنتونیو کونته شکستی سنگین به مربیِ سابقشان، ژوزه مورینیو، تحمیل کنند. اما در جدال دوم یونایتد و چلسی در این فصل، در یک چهارم نهاییِ جام حذفی، باز هم کانته بود که دروازه‌یِ شیاطین سرخ را باز کرد و با تک گلِ خودش یونایتدِ 10 نفره را از این جام کنار گذاشت.



گلی که کانته در استمفورد بریج در ماه اکتبر به یونایتد زد تنها گلِ او در این فصل از لیگ برتر به حساب می‌آید، یک گل از مجموع 26 ضربه به سویِ دروازه‌یِ حریفان. از این منظر آمار ستاره‌یِ سابقِ لستر سیتی تفاوتِ چشمگیری با هموطنِ فرانسوی‌اش در یونایتد و گران‌قیمت‌ترین بازیکنِ تاریخ فوتبال دارد. درسته که پوگبا این فصل فقط چهار گل در لیگ زده، اما 88 بار دروازه‌یِ حریفان را هدف گرفته است، آماری که تنها پایین‌تر از شش بازیکنِ دیگر در لیگ قرار می‌گیرد.

نسبت گل به تلاش برایِ زدنِ گل پوگبا در این فصل میانگینِ یک گل از هر 22 ضربه را می‌سازد، میانگینی که بدترین آمار بین تمام بازیکنانِ لیگ است که حداقل سه گل این فصل زده‌اند. با اینکه این آماری منفی برای هافبکِ سابق یوونتوس است، اما باید در نظر بگیریم که 55 تا از ضرباتِ پوگبا در این فصل شوت‌هایِ خارج از باکس بوده‌اند و در ضمن در کلِ لیگ فقط کوین دبروینه، هافبک منچستر سیتی بیشتر از او با بدشانسی برخوردِ ضرباتش به تیر دروازه مواجه شده است.

جدا از آمار گلزنی، آمار پاس‌هایِ گل پوگبا در این فصل هم بسیار کمتر از حد انتظار بوده. پوگبا این فصل فقط سه پاس گل در لیگ برتر داده، با این وجود کانته نباید در جدال امروز در اولدترافورد حتی یک لحظه هم چشم از هموطنش بر دارد.

پوگبا با وجودِ آمار پایین گل و پاسِ گلش همچنان کلیدی‌ترین مهره‌یِ یونایتد در مرکزِ زمین است و نبض بازیِ این تیم به حساب می‌آید. بین کل بازیکنانِ این فصلِ لیگ برتر تنها جیمز میلنرِ لیورپول بوده که بیش از پوگبا پایش با توپ تماس پیدا کرده و تنها دبروینه بوده که بیشتر از پوگبا پاس داده است. پوگبا در ضمن بیش از هر بازیکنی در لیگ پاس‌هایِ ارسالی به یک سوم زمینِ حریفان داشته و 52 فرصت گل هم برایِ همبازی‌هایش ساخته است. این آمار نشان از توانایی‌هایِ بالایِ او در بعد هجومی دارند.

اما در راهِ مهار پوگبا کونته خوشبخت است که یکی از بهترین هافبک‌هایِ دفاعی حال حاضر جهان را (اگر نگوییم بهترین) در اختیار دارد. کانته که فصل پیش یکی از کلیدی‌ترین مهره‌هایِ لستر در راهِ قهرمانی شگفت‌انگیزشان در لیگ برتر بود، در راهِ محافظت از خط دفاعی‌اش و پوشش دادنِ به هافبک‌هایش بیشترین تعداد تکل و قطع توپ را بینِ کل بازیکنانِ لیگ به ثبت رساند. این فصل هم با اینکه کانته برایِ تیمی بازی می‌کند که مالیکت توپ بسیار بیشتری نسبت به لستر دارد و در اکثر بازی‌ها دستِ بالا را نسبت به حریف دارد، اما همچنان دومین تکل‌زنِ برتر لیگ به حساب می‌آید و در جدول بیشترین قطع توپ‌ها هم بینِ 15 نفر اول قرار می‌گیرد.

چلسی این فصل 13 کلین شیت داشته که در 11 تا از آن‌ها هافبکِ فرانسوی‌اش را در ترکیبِ اصلیِ خودش دیده است. یک کلین شیتِ دیگر، این بار در اولدترافورد، می‌تواند قدمی بسیار بلند برایِ قهرمانیِ این فصلِ آبی‌هایِ لندن به رهبریِ مربی ایتالیایی‌شان باشد. در راه رسیدن به این هدف جدال دو هافبک فرانسوی در مرکزِ زمین می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در سرنوشتِ نهایی این بازی داشته باشد.


منبع:آی اسپورت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد