کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

یادی از بهترین لحظات تری با چلسی

جان تری در پایان این فصل از چلسی جدا خواهد شد. کاپیتان افسانه‌ای آبی‌های لندن در بهترین دوران تاریخ این باشگاه رهبر تیمی بود که تمام افتخارات ممکن در انگلیس و اروپا را فتح کرد.   

  نیک رایت نگاهی می‌اندازد به برخی از این افتخارات و لحظات جاودانه:

 

اولین قهرمانی در لیگ برتر (2004-2005)

در اولین فصل حضور ژوزه مورینیو در جزیره تری کاپیتان چلسی‌ای بود که برای اولین بار قهرمان لیگ برتر شد، اولین قهرمانیِ آبی‌های لندن در بالاترین سطح فوتبال انگلیس بعد از 50 سال. تری در این فصل در قلب خط دفاعیِ چلسی زوجی فوق‌العاده مستحکم با ریکاردو کاروالیو ساخت و بهترین آمار دفاعی و کلین شیت را در راه قهرمانیِ تیمش، در فصلی که فقط دو بازیِ آن را از دست داد، ساخت.

 

بهترین بازیکن سال انگلیس (آوریل 2005)

نمایش تری در این فصل به قدری چشمگیر بود که از سوی دیگر بازیکنان لیگ برتر به عنوان بازیکن سال انگلیس انتخاب شد. این تنها پنجمین باری بود که یک مدافع در تاریخ لیگ چنین افتخاری را به دست می‌آورد. تری در این فصل جدا از انجام وظایف دفاعی‌اش هشت گل هم برای تیمش زد که به یادماندنی‌ترینِ آن‌ها گلی بود که در چمپیونز لیگ، در جریانِ پیروزیِ 2-4 چلسی مقابلِ بارسلونا، با ضربه‌یِ سر زد، گلی که منجر به صعود آن‌ها به دور بعد شد.

 

پنجمین قهرمانی در جام حذفی (می 2012)

تری رکورددار قهرمانی در اف‌ای کاپ است. کاپیتان چلسی در می 2012 نقشی حیاتی در پیروزیِ 1-2 تیمش مقابلِ لیورپول در ومبلی داشت: «این پیروزی بهمون کمک میکنه آمادگی و ریتمِ خوبی برای فینال چمپیونز لیگ و بردنش داشته باشیم.»

 

قهرمانی در چمپیونز لیگ (می 2012)

تری فینال چمپیونز لیگ را به دلیل محرومیت از دست داد، اما چلسی در شبی به یاد ماندنی بدونِ کاپیتانش در ضرباتِ پنالتی بایرن مونیخ را شکست داد تا برای اولین بار قهرمانیِ چمپیونز لیگ را جشن بگیرد. با اینکه تری در این بازی حضور نداشت اما سالِ 2015 در مصاحبه‌ای با جیمی کرگر از آن به عنوان ببه یاد ماندنی‌ترین بازیِ تاریخ فوتبالش یاد کرد.

تری در راه رسیدن چلسی به فینال، طبق معمول، نقشی حیاتی داشت و بعد از پایان این بازی در جشن قهرمانیِ تیمش شرکت کرد تا کابوس فینالِ مسکو و پنالتی‌ای که سال 2008 مقابلِ منچستر یونایتد از دست داد را به دست فراموشی بسپارد.

 

بازگشت با مورینیو و یک قهرمانی دیگر (2015-2014)

یک فصل بعد از قهرمانی در چمپیونز لیگ و بعد از اخراج روبرتو دی متئو در میانه‌هایِ فصل، رافا بنیتز رهبریِ چلسی را به صورت مقطعی به عهده گرفت. اما بنیتز دیگر اعتقادی به تری نداشت و او را نیمکت نشین کرد. با این وجود یک فصل بعد با بازگشتِ مورینیو به استمفورد بریج تری یک بار دیگر به ترکیبِ اصلی چلسی بازگشت و در فصلِ 2015-2014، فصلی که یک قهرمانیِ دیگر برایِ چلسی و مورینیو به همراه داشت در تمام بازی‌هایِ لیگ بازی کرد. این بازگشت بزرگ از کاپیتانِ آبی‌های لندن باعث شد تا او در تیم منتخب سال انگلیس قرار بگیرد، برایِ اولین بار از فصلِ 2006-2005 به بعد.

آی اسپورت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد