کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

مائوریسیو پوچتینو: چلسی شانس اول قهرمانی در جام حذفی است؛ باید تکانش مان را حفظ کنیم

سرمربی موفق سفیدها از انتظاراتش می گوید؛ در ادامه فصل و در بازی با چلسی. 

 

دو تیم تاتنهام و چلسی در ورزشگاه ومبلی لندن برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت تا فینالیست جام حذفی انگلیس مشخص شود.


به گزارش تارنمای رسمی باشگاه تاتنهام، سرمربی سفیدها، مائوریسیو پوچتینو در کنفرانس خبری خود قبل از این بازی مهم به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


انتظار چگونه نبردی را در روز شنبه می کشید؟


بازی سختی خواهد بود. برابر یکی از بهترین تیم های اروپا بازی می کنیم، آن ها سرمربی بزرگ و بازیکنان بزرگی نیز دارند. بازیکنانی که سابقه قهرمانی در رقابت های اروپایی و جام جهانی را دارند. به نظرم قرار است برابر یکی از برترین تیم های اروپا بازی کنیم.

به نظرتان باید قهرمانی به دست بیاورید تا پیشرفت تان را منعکس کنید؟ به نظرتان برد برابر چلسی در رقابت شما برای قهرمانی لیگ برتر نیز تاثیر خواهد گذاشت؟


فصل خوبی را در لیگ برتر و جام حذفی گذرانده ایم و از عملکردمان در لیگ قهرمانان اروپا ناراحت هستیم. در آن برهه، فرم خوبی نداشتیم. برابر موناکو بازی کردیم و حالا می توانید ببینید که موناکو کجا است، در نیمه نهایی. برابر چنین تیم های بزرگی بازی کردیم. در آن رقابت ها ناامید شدیم اما حالا شانس رقابت برای لیگ برتر و جام حذفی را داریم. برای مان بیشتر مهم است که از بازی لذت ببریم و متمرکز بمانیم؛ می خواهیم با فلسفه خودمان بازی کنیم، یاد بگیریم و رشد کنیم. وضعیت و پروسه تیم ما با چلسی فرق دارد.

دنی رز می تواند برابر آرسنال بازی کند؟


برابر آرسنال شاید اما در بازی روز شنبه، خیر. حالش خوب است، عملکرد مناسبی دارد اما هنوز نمی تواند بازی کند.

انتظارات تان از تیم چگونه است؛ آیا به قهرمانی نیاز دارید؟


آماده ایم و می خواهیم افتخارات کسب کنیم اما این، مسئولیت ساده ای نیست. کسب افتخارات بسیار سخت است. یادم می آید سه سال پیش که تازه به تیم آمده بودم شما از من درباره راهکارهایم برای کم کردن فاصله تیم با چهار تیم برتر لیگ صحبت می کردید. حالا نه تنها فاصله مان با تاپ فور را از بین برده ایم بلکه برای قهرمانی در لیگ برتر می جنگیم. این جایگاهی بود که دنبالش بودیم و به نظرم به آن رسیدیم. حالا برای کسب افتخارات کارمان سخت تر است؛ زیرا باید با تیم های بزرگی بجنگیم. وقتی با تیمی برابر چلسی قرار می گیریم، آن ها بازیکنانی دارند که قهرمان جام های جهانی شده اند و بازیکنان ما هنوز هیچ افتخاری را به دست نیاورده اند. شاید برخی از بازیکنان مان چند جام به دست آورده باشند اما کار ما پیشرفت است و پیشرفت زیادی داشته ایم. اول از همه باید به سطح چنین تیم هایی برسیم و با آن ها رقابت کنیم. امروز می توانیم با این تیم ها به رقابت بپردازیم. بعد از آن به خودمان بستگی دارد که پیشرفت کنیم و رویاهای مان را به حقیقت تبدیل کنیم.

روحیه فعلی تیم تان؟


وضعیت روحی بسیار خوبی داریم. به نظرم باور و ایمان، کلمات مهمی هستند اما مهم ترین موضوع، داشتن این دو احساس است. وقتی ایمان را احساس کنی، ایمان وارد بدنت می شود، در رگ هایت به جریان می افتد و این، مهم ترین مسئله است. این فوتبال است؛ بازی‌ای که در آن باید بهترین عملکردت را داشته باشی و بهتر از حریفت بازی کنی و خواهیم دید که می توانیم چلسی را برریم و شایسته رسیدن به فینال هستیم یا خیر.

بازی روز شنبه چه تاثیری در رقابت قهرمانی لیگ برتر دارد؟


چه کسی سرنوشت ما را می داند؟ حدس نتیجه فردا غیرممکن است. مهم ترین مسئله این است که کاملا متمرکز بمانیم و بهتر از آن ها باشیم. قطعا بازی سختی خواهد بود، آن ها بازیکنان بزرگ و سرمربی بزرگی دارند و خواهیم دید که در بازی چه اتفاقاتی خواهد افتاد. بازی شنبه یک فینال است. نیمه نهایی است اما مانند فینال می ماند؛ زیرا اگر برنده نشوی باید به خانه ات بروی و رقابت را فراموش کنی. از نظر ما این یک فینال است. باید این را از دقیقه اول نشان دهیم که بازی برای مان مانند فینال می ماند؛ باید هجومی باشیم، باید با فلسفه خودمان بازی کنیم و از بازی لذت ببریم. انجام نیمه نهایی برابر یکی از بهترین تیم های اروپا، فرصتی نیست که هر روز در خانه آدم را بزند و رقابت هیجان انگیزی را شاهد خواهیم بود. به نظرتان تاتنهام چقدر پیشرفت داشته است؟

ثابت کردیم که از فصل پیش درس گرفته ایم. اطلاعات و آمار را دیدیم و پیشرفت زیادی داشتیم. حالا شش بازی در لیگ برتر پیش روی ما است و 71 امتیاز به دست آورده ایم. فصل پیش تنها 70 امتیاز به دست آوردیم. پیشرفت زیادی داشتیم. این یک حقیقت است. تیم زیبا و هیجان انگیز بازی می کند و گل می زند و گل های زیادی نیز نمی خورد. در وضعیت خوبی هستیم و باید این تکانش را حفظ کنیم. در مهم ترین لحظات قرار داریم؛ زیرا در فوتبال هر چیزی ممکن است ناگهان تغییر کند. در پایان فصل می توانیم بگوییم که پیشرفت داشته ایم یا خیر، اگر جامی برده باشیم یا به بردن آن بسیار نزدیک شویم.

بعد از رقابت های اخیر برابر چلسی، به نظرتان رقابت تان با آن ها به اندازه رقابت تان با آرسنال بزرگ شده است؟


به نظرم همه می خواهند ما را به چالش بکشند و همه احساس می کنند که رقیب ما هستند. بردن تاتنهام امروزی برای هر تیمی، چالش بسیار بسیار بزرگی است. این خبر خوبی برای ما محسوب می شود. معنی اش آن است که اتفاقی بزرگ در تیم در حال رخ دادن است و حس خوبی از این موضوع داریم. تمام اتفاقات فصول گذشته ما را قوی تر کرده است و همانطور که به شما گفتم، باید نشان دهیم که باهوش هستیم. باید از دروسی که در گذشته آموختیم استفاده کنیم و بهتر شویم. برای مان خیلی مهم است که مردم تاتنهام را در کنار تیم هایی مانند چلسی، منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول و آرسنال قرار می دهند؛ زیرا ما در پروژه کاملا متفاوتی قرار داریم. به نظرم این موضوع، باعث افتخار ما است.

باز ی در ومبلی یک برتری برای شما است؟


این را بعد از بازی به شما خواهم گفت! به نظرم نتایجی که در ومبلی گرفته ایم کمی ناعادلانه بوده اما فوتبال همین است. حقیقت دارد که نتوانسته ایم نتایج خوبی به دست آوریم اما باید ومبلی را تبدیل به خانه مان کنیم و از بازی در اینجا احساس بازی در خانه را به دست آوریم.

شما بهترین فرم را میان تیم هایی که به نیمه نهایی رسیده اند دارید. به نظرتان شانس اصلی قهرمانی در جام حذفی هستید؟ آیا از این موضوع، احساس فشار می کنید؟


همیشه احساس فشار می کنم؛ زیرا در بازی ها نگاه نمی کنم که تیم حریف چقدر به ما ایمان دارد یا از ما می ترسد. مسئله این نیست که شانس های قهرمانی چه کسانی هستند. اگر قرار باشد تیمی شانس اول قهرمانی باشد آن چلسی است؛ زیرا آن ها در صدر جدول لیگ برتر هستند و بازیکنان مجرب و سرمربی بزرگی را در اختیار دارند. آن ها تیم مجرب تری هستند اما ما تکانش بهتری داریم. تیم حریصی هستیم و به چالش کشیدن تیم های بزرگ برای مان بسیار مهم است. به بازی برابر چلسی می رویم تا به سبک خودمان بازی کنیم، برای برد بجنگیم و به فینال برویم. بعد از آن باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد اما مهم است که از بازی نیمه نهایی برابر چلسی لذت ببریم. باید شادی را احساس کنیم. رقابت بسیار مهمی است و برابر بهترین تیم انگلیس می جنگیم و این موضوع ما را سرافراز و خوشحال می کند.


طرفداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد