کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پست ثابت:چلسی 4 - 2 ساوتهمپتون؛ یک گام نزدیک تر به کسب جام

چلسی با برتری مقابل ساوتهمپتون، اختلاف را در صدر به هفت امتیاز رساند. 

 

چلسی بعد از شکست مقابل منچستریونایتد، واکنش خوبی نشان داد و موفق شد در خانه با حساب ۴-۲ ساوتهمپتون را شکست دهد تا یک گام به جام لیگ برتر نزدیک تر شود. آبی ها در این مسابقه هم همچون بازی با تاتنهام ۴ گل زدند و ۲ گل دریافت کردند.


در تک بازی عقب افتاده سه شنبه شب از لیگ برتر انگلیس، چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج با قضاوت لی میسون میزبان ساوتهمپتون بود. دو تیم با این ترکیب به مصاف هم رفتند:

چلسی

کورتوا، موزس، کیهیل، ازپلیکئوتا، لوئیس، آلونسو، کانته، ماتیچ، فابرگاس، هازارد، کاستا

نیمکت: بگوویچ، آکه، پدرو، ویلیان، باتشوایی، تری، چالوباه

ساوتهمپتون

فارستر، یوشیدا، استیفتنس، سدریک، برترند، رومئو، دیویس، بوفال، تادیچ، واردپراوس، گابیادینی


تیم کونته که هفته قبل در لیگ برتر مقابل منچستریونایتد شکست خورد، به دنبال کسب سه امتیاز این بازی خانگی بود، روحیه آبی های لندن بعد از پیروزی در مقابل تاتنهام افزایش پیدا کرده بود و چلسی خیلی زود توانست در این بازی هم گلزنی کند. کاستا و هازارد که در بازی با تاتنهام از نیمکت کار را آغاز کردند، شب درخشانی را سپری کردند و در ثبت این پیروزی نقش مهمی داشتند.

دقیقه ۵: پاس در عمق فابرگاس به کاستا رسید، مهاجم اسپانیایی با هوشمندی توپ را نگه داشت و سپس پاس خوبی را برای هازارد ارسال کرد، ستاره بلژیکی هم با یک ضربه دقیق از فاصله ۱۵ یاردی بازی را ۱-۰ کرد.

در دقیقه ۱۸ هازارد این شانس را داشت تا گل دوم خودش را به ثمر برساند، اما این بازیکن این بار قدر پاس کاستا را ندانست و ضربه بغل پا او با اختلاف به بیرون رفت. 


اما ساوتهمپتون که نمی خواست بازنده دیدار باشد، بازی را در دست گرفت و در دقیقه ۲۴ موفق شد به گل تساوی بخش برسد.

دقیقه ۲۴: کرنر ارسالی از جناح چپ، در تیر دوم به گابیادینی رسید، او در چند قدمی دروازه پاس خوبی را برای رومئو فراهم کرد و بازیکن سابق چلسی موفق شد دروازه کورتوا را باز کند.

در ادامه دو تیم موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند ولی این میزبان بود که در استفاده از فرصت های خود بهتر عمل کرد. آبی های لندن با گلزنی در آخرین دقیقه بازی در نیمه اول، برنده به رختکن رفتند.


دقیقه ۴۶: سانتر کانته با ضربه سر آلونسو همراه شد، کیهیل از فرصت استفاده کرد و با یک ضربه تمام کننده بازی را ۲-۱ کرد تا میزبان در وقت های اضافه نیمه اول، تیم برنده میدان لقب گیرد.

با شروع نیمه دوم هر دو تیم میل خود را به گلزنی نشان دادند، اما باز هم چلسی بود که در استفاده از فرصت های خود هوشمندانه تر عمل کرد. دیگو کاستا در دقیقه ۵۲ موفق شد به ناکامی خود در گلزنی پایان دهد.


دقیقه ۵۲: پاس هازارد در نزدیکی محوطه جریمه به فابرگاس رسید، فابرگاس سانتر خوبی را روی دروازه انجام داد و کاستا با یک ضربه سر تمام کننده، اختلاف را به دو گل رساند. به این ترتیب مهاجم اسپانیایی بعد از ۵ بازی ناکامی در گلزنی در لیگ برتر، بالاخره پایش به گل باز شد.

بعد از این گل، ساوتهمپتون که چیزی برای از دست دادن نداشت، بیشتر به سمت دروازه حریف یورش برد ولی بازیکنان میهمان در خلق موقعیت و زدن ضربات آخر در یک سوم هجومی خیلی با دقت عمل نکردند. جلو کشیدن بازیکنان ساوتهمپتون، فرصت خوبی را برای ضدحملات چلسی فراهم کرد و سه فرصت خوب نصیب آلونسو، کانته و ماتیچ شد که این سه موقعیت برای چلسی به گل تبدیل نشد. واکنش های خوب فاستر روی تلاش بازیکنان چلسی برای ثبت گل های دیگر، موثر واقع شد.


اما در دقیقه ۸۸ باز هم کاستا بود که در نقش گلزن ظاهر شد، مهاجم اسپانیایی بعد از چند بازی ناکامی، آمادگی خود را به رخ همه کشید.

دقیقه ۸۸: یک و دو عالی کاستا با هازارد و سپس پدرو، او را در موقعیت خوبی قرار داد و در نهایت ضربه دقیق این بازیکن، دروازه فاستر را برای بار چهارم باز کرد. ۴-۱ به سود آبی های لندن.

در دومین دقیقه از وقت های اضافه بازی، ساوتهمپتون موفق شد یکی از گل های خورده را جبران کند ولی این گل برای بازگشت به بازی خیلی دیر هنگام بود. برتراند دیگر بازیکن سابق چلسی، زننده این گل بود.

دقیقه ۲+۹۰: سانتر خوب سدریک از جناح راست، با ضربه سر دیدنی برتراند همراه شد و بازی ۴-۲ شد.

در نهایت چلسی با این برتری قاطع، موفق شد ۷۸ امتیازی شود و اکنون دوباره اختلاف در صدر جدول به هفت امتیاز رسیده است، البته تاتنهام چهارشنبه شب به مصاف کریستال پالاس می رود و می تواند اختلاف را به چهار امتیاز برگرداند.

ساوتهمپتون هم با این باخت، چهاردهمین شکست فصل خود را پذیرفت و در همان رده نهم باقی ماند.


منبع:وبسایت رسمی برنامه نود

نظرات 4 + ارسال نظر
امیرحسین چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 ساعت 22:23

تبریک میگم این پیروزی را به همه.
داوید لوییز هم باید موهاشو کوتا کنه مشکلش حل میشه آقا سروش

Soroush چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 ساعت 18:58

یه مسئله ای که من متوجه اون شدم اینه که داوید لوییز یه کمی تو توپ های هوایی ضعف جایگیری داره که بعضی اوقات مشکل ساز میشه.درسته که دیشب برتراند تو رقابت باکیهیل گل زد ولی کیهیل پشت برتراند و داوید لوییز جلوی اون بود و وظیفه داوید لوییز بود که توپ رو دور کنه ولی به پشت سرش توجهی نداشت.بازی با تاتنهام هم که 2-1 باختیم داوید لوییز تو هر دو صحنه حواسش به محوطه جریمه نبود.این مسئله با توجه به قد و قامت کوتاه آزپلیکوئتا دردسر ساز میشه.

hadi چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 ساعت 15:48

پیروزی خوبی بود و لی حیف شد که گل دوم را دریافت کردیم تو دقایق آخر.
اگه بازی بعدی مقابل اورتون را ببریم تقریبا قهرمانی دیگه قطعی میشه.
فقط باید امشب بازی تاتنهام را بیبینم که نتیجه اون بازی چی میشه.
سام چاق باید تاتنهام را شکست بده.

Soroush چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 ساعت 12:38

تبریک به همه چلسی فن های عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد