کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

گری کیهیل: توضیح دادن فصل 16-2015، عجیب و سخت است

گری کیهیل معتقد است فصلی که منجر به اخراج ژوزه مورینیو از چلسی شد، یکی از عجایب است.  
گری کیهیل، مدافع انگلیسی و ملی پوش تیم چلسی از انگیزه های این تیم برای فتح عنوان قهرمانی در لیگ جزیره صحبت کرده است.

پس از فتح لیگ جزیره در فصل 15-2014، چلسی در فصل بعد شرایط خوبی را سپری نکرد و در رده دهم قرار گرفت. با آمدن آنتونیو کونته به این تیم، شرایط چلسی بهتر شد و این تیم هم اکنون در آستانه فتح دوباره لیگ برتر انگلیس قرار گرفته است. پیش از سفر به وست بروم، گری کیهیل در مصاحبه ای اختصاصی با اسکای اسپورتس، در مورد شرایط این تیم صحبت کرده است. کیهیل می گوید:

[تجربه بدی که در فصل قبل داشتیم،] یک انگیزه برای ما محسوب می شود. ما مزه ناامیدی را چشیدیم و نمی خواهیم که دوباره حتی نزدیک به آن باشیم. همه ما، از انگیزه مضاعف برای فتح لیگ برخوردار هستیم. تا حدود زیادی، ما همان بازیکنان را در اختیار داریم و در مورد خواسته هایمان در این فصل، عزم جدی ای داریم. ما می خواهیم به همان سطحی که بودیم، باز گردیم. ما معتقد هستیم که فصل پیش، یکی از عجایب بود. توضیح دادن آن، سخت و عجیب است. ما همان بازیکنانی را در اختیار داشتیم که با آن ها در فصل گذشته قهرمان لیگ شده بودیم. ما اکنون هم همان بازیکنان را در اختیار داریم و البته، چند خرید خوب نیز به ما اضافه شدند. 
کیفیت، همواره در آنجا وجود داشت. تنها با نگرشی درست و سخت تلاش کردن در تمرینات، ما توانستیم این فصل را تولید کنیم. ما نمی خواستیم که احساس فصل پیش مان را باز هم تجربه کنیم. ما می خواستیم احساسی داشته باشیم که من در اکثر زمان حضورم در چلسی، آن را تجربه کرده ام. 
چلسی شروعی موفق در لیگ نداشت و پس از شکست برابر لیورپول و آرسنال، آنتونیو کونته سیستم 3-4-3 خودش را در این تیم پیاده کرد. پس از تغییر سیستم، چلسی نتایج درخشانی کسب کرد. کیهیل در این خصوص می گوید:

آن بازی ها، یک نقطه عطف بزرگ بودند. آن بازی ها یک نشانه از این بودند که ما به عنوان یک تیم، از کاراکتر خودمان برخوردار هستیم و می توانیم در آن جایی که می خواهیم، حضور داشته باشیم. با یک لغزش، ما می توانستیم به شرایط مان در فصل گذشته بازگردیم و دوران خطرناکی را سپری می کردیم. بنابراین، ما پاسخ بسیار خوبی به این موضوع دادیم. به یاد می آوردم که پس از آن دو بازی مردم از «فاجعه» بودن ما صحبت می کردند و می گفتند که ما شرایطی مشابه با پارسال را تجربه خواهیم کرد. اما ما در درون باشگاه و در رختکن، چنین احساسی نداشتیم. 
این نتایج، دلخواه ما نبود اما ما به سمتی می رفتیم که می دانستیم می توانیم در آن به موفقیت دست یابیم. مردم می توانستند نظر خودشان را بگویند. اما مهم بود که ما خونسرد و با آرامش باشیم و در کنار بازیکنانی که هم شرایط سخت و هم شرایط خوب را تجربه کرده اند، قرار بگیریم. بار ها و بار ها ما دچار شکست و عقب نشینی شده ایم اما هر بار، پاسخ دادیم. این نشانه ای از عزم و شخصیت واقعی ماست. وقتی همانند ما کمی دچار نوسان شوید، همه آماده هستند تا به سرعت بر روی کمر شما بپرند. اما همیشه خوب است که شما دهنتان را ببندید و فوتبالی که شایسته و لایق آن هستید را به نمایش بگذارید. به کار خودتان توجه کنید. 
با نیمکت نشینی جان تری در این فصل، گری کیهیل در اکثر مواقع به عنوان کاپیتان اصلی چلسی شناخته می شد. کاپیتان تیم چلسی می گوید آن ها از عزم جدی ای برای قهرمانی در لیگ جزیره برخوردار هستند.

بدون شک ما اکنون می توانیم واضح تر به شرایط نگاه کنیم. اکنون، همه چیز تنها به یک بازی بستگی دارد. ما می خواهیم هر چه زودتر به عنوان قهرمانی برسیم. ما آرام هستیم اما در همان زمان، هیجان زده ایم. در هفته های اخیر، تحت فشار بوده ایم. نحوه پیش رفتن بازی ها و تلاش های تاتنهام تا لحظه آخر، باعث شد تا ما تحت فشار قرار بگیریم. دست یابی به نتیجه هایی که کسب کرده ایم، لذت بخش بود. فکر می کنم برابر میدلزبرو، ما خیلی ریلکس و آرام بازی کردیم. ما بدون فشار و با لذت، بازی کردیم. از این موضوع، تعجب زده نشدم چون هفته قبل و در تمرینات ما آن را تمرین کرده بودیم. امیدوارم این نمایش ها ادامه داشته باشد و ما بتوانیم در روز جمعه آن را تکرار کنیم. ما خودمان را در جایگاهی فوق العاده قرار داده ایم و باید از این لحظات لذت ببریم. همچنین باید بر روی یک بازی دیگر تمرکز کنیم تا قهرمانی مان مسجل شود.
اگر چلسی در دیدار روز جمعه قهرمانی اش را قطعی نکند، آن ها هنوز هم باید در دیدار های خانگی برابر واتفورد و ساندرلند از پیش سقوط کرده به میدان بروند. 

ما از اعتماد به نفس، خودباوری، تجربه و بازیکنانی که این شرایط را تجربه کرده اند، برخورداریم. ما تنها نیاز داریم که مانند سایر بازی هایمان با آن ها برخورد کنیم.

منبع:طرفداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد