کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

رانیری: افتخار می کنم که مشعل لیگ برتر انگلیس را به یک ایتالیایی دیگر سپرده ام

رانیری از قهرمانی کونته در لیگ برتر بسیار خوشحال است.کلودیو رانیری سرمربی شگفتی ساز پیشین لسترسیتی خوشحال است که عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس بار دیگر به یک مربی ایتالیایی رسیده است.  
به گزارش ESPN، رانیری که خود چندی پیش به دنبال قهرمانی به یادماندنی اش با لسترسیتی از روی نیمکت روباه ها اخراج شد، افتخار می کند که آنتونیو کونته به عنوان چهارمین سرمربی ایتالیایی پس از روبرتو مانچینی، کارلو آنچلوتی و خودش جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر می برد. این قهرمانی با تک گل پیروزی بخش شب گذشته میچی باتشوایی برابر وست برومویچ حاصل شد و همین موجب شد تا تینکرمن در مصاحبه ای در وصف قهرمانی تیم کونته بگوید:

افتخار می کنم که مشعل لیگ برتر را به دست آنتونیو کونته سپرده ام. از یک ایتالیایی به یک ایتالیایی دیگر؛ یک باز تایید دوباره بر مکتب مربیگری ما. پس از داستان افسانه ای لستر من، شاهد این ماجراجویی با شکوه چلسی هستیم. کسب این عنوان در نخستین دوره حضور در فوتبال انگلیس آسان نبود ولی کونته نمره قبولی را بسیار پر رنگ گرفت. آنتونیو در تمامی زمینه ها عالی کار کرد؛ از سازگاری اش با تیم، تا رابطه اش با دنیای بیرونی و رسانه ها. همان گونه که پیشتر گفته شده، بزرگترین مسئله کار مربی است.
وی همچنین افزود:

نخستین چیزی که باید بابت آن به کونته آفرین گفت، این است که تیم دهم سال قبل را احیا کرد. بازیکنانی همچون ادن هازارد و دیگو کوستا مشخصا نسبت به فصل گذشته همانند یک گل شکوفا شده اند. وقتی یک مربی این قابلیت را دارد که انگیزه را به بازیکنانش برکرداند، این یعنی وی از روش صحیحی برای متقاعد کردن آن ها بهره می برد. 
رانیری در تشریح علل قهرمانی چلسی ادامه داد:

دومین گام مهم، پیدا کردن یک چینش درست بود. کونته در نخستین نشست خبری اش گفت که باید همچون یک خیاط باشد؛ (به واقع) وی لباس مناسب تیمش را دوخت. او کارش را با یک چینش آغاز کرد و سپس شکست برابر لیورپول و آرسنال، عقیده وی را عوض کرد. سومین نقطه عطف کونته درست همین جاست: او از آن دو شکست یاد گرفت. 
تینکرمن در پایان با تاکید بر نقش موزس و کانته در این قهرمانی عنوان کرد:

چهارمین عنصر، نگاهش به برخی از بازیکنان بود. پدرو، ماریو مانژوکیچ چلسی است چون همچون او خیلی می دود. موزس توانایی های خود را آشکار کرده و کونته چیزی را در این بازیکنان دید، که سایر مربیان آن ها را ندیدند. کونته نهایت توان موزس را و توانایی وی برای احاطه بر وجب به وجب کناره زمین را به کار گرفت و به همین خاطر موزس نقشی کلیدی در موفقیت تیمش ایفا کرد. پنجمین عامل قهرمانی تیم کونته، بازیکنی بود که در لسترسیتی کنار ما حضور داشت: انگولو کانته. من به او لقب جارو را داده ام؛ کانته فصل گذشت موتور لسترسیتی بود و حال موتور چلسی است. فکر نمی کنم قهرمانی وی در دو فصل متوالی، تصادفی بوده باشد. 

منبع:طرفداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد