کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

بازی بعدی : چلسی - آرسنال / بحث و گفتگو + نتیجه بازی را پیش بینی کنید(پست ثابت)

   

چلسی  - - - - آرسنال

زمان - - - - شنبه 6 خرداد 1396

مکان بازی - - - -  ورزشگاه ومبلی - فینال جام حذفی

پخش مستقیم از شبکه - - - - نامشخص  - شبکه ها  - لینک 

 گزارش کامل بازی قبلی چلسی + بحث گفتگو ، آمار و ترکیب بازی 

بازی بعدی چلسی  ساعت 21:00 برگزار میشود. پیش بازی قرار خواهد گرفت. 

 

دو تیم همشهری پس از پانزده سال بار دیگر در فینال جام حذفی انگلیس برابر یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

دو تیم آرسنال و چلسی، فردا شب به وقت ایران  در آخرین دیدار فصل فوتبال انگلیس، در فینال جام حذفی در ومبلی برابر یکدیگر قرار می گیرند.



تاریخزمانمکان
شنبه، 6 خرداد 139621:00ومبلی، لندن

ومبلی ومبلی

وضعیت دو تیم

فصل فوتبال انگیس به ایستگاه پایان خود رسیده است و یک بار دیگر فینال قدیمی ترین تورنمنت فوتبالی جهان، حسن ختام نه ماه پر هیجان و پر فراز و نشیب را رقم خواهد زد. فردا شب، چلسی در شرایطی پا به ومبلی می گذارد که بدون هیچ تردیدی، قوی ترین، با ثبات ترین و بهترین تیم فوتبال انگلیس در فصلی که گذشت بوده است. مردان آنتونیو در رقابت های این فصل لیگ شروع چندان جالبی نداشتند و شکست 3-0 برابر آرسنال در امارات در سپتامبر سال گذشته میلادی، کونته را مجاب کرد تا برای تغییر روند، تاکتیک تیم را تغییر دهد. سرمربی ایتالیایی پس از این شکست سنگین به خط دفاعی سه نفره روی آورد و پس از آن دیگر کسی جلودار آبی ها نبود. آنها دو هفته پیش قهرمانی در لیگ را جشن گرفتند و همانطور که از مصاحبه سرمربی و بازیکنان تیم برمی آید، انگیزه و عطش بسیار بالایی برای کسب دو گانه دارند.

آرسنال و آرسن ونگر روندی متفاوت با همشهری های آبی پوش خود داشتند. آنها با پیروزی های ابتدای فصل، امیدوارانه کار را آغاز کردند اما در آستانه کریسمس روند نزولی شان آغاز شد و تا همین چند هفته پیش دیگر کمر راست نکردند. ونگر هم پس از مدت ها، با الهام از همتای ایتالیایی اش، در ماه آوریل تصمیم گرفت به دفاع سه نفره روی بیاورد؛ تغییر تاکتیکی که برای توپچی ها هم مفید بود و آنها موفق شدند پنج دیدار پایانی فصل خود را با پیروزی پشت سر بگذارند. پیروزی هایی که البته برای رسیدن به تاپ فور و کسب سهمیه کافی نبود. قرمز های لندن پس از سپری کردن فصلی فرسایشی و آزاردهنده، فرصت این را دارند که با فتح جام حذفی، فصل تلخ و ناامید کننده خود را به شکلی مثبت به پایان ببرند.

آرسن ونگر - آنتونیو کونته - جام حذفی انگلیسدر بازی فردا شب چلسی به عنوان مدعی وارد زمین خواهد شد. کونته برای این دیدار تمامی بازیکنان خود را در اختیار دارد و با فراغ بال دست به انتخاب بهترین ترکیب ممکن برای رویایی کردن این فصل به یاد ماندنی خواهد زد. از طرفی مصدومیت گابریل، در ابهام بودن وضعیت شکودران موستافی و چمبرلین و محرومیت لورن کوشیلنی موجب شده تا آرسنال شکننده تر از همیشه به این فینال برسند. چشم امید توپچی ها طبق معمول به الکسیس سانچزی خواهد بود که گل پیروزی بخش دیدار نیمه نهایی برابر منچسترسیتی را در ومبلی به ثمر رساند.

نکته امیدوار کننده برای توپچی ها اما عملکرد چهار سال اخیر آنها در جام حذفی بوده است. قرمز ها در این چهار سال در 22 بازی تنها یک شکست خورده اند و دو قهرمانی به دست آورده اند. این سومین فینال آنها در این مدت است. آرسن ونگر در طول دوران حضورش در لندن تاکنون شش بار فاتح این جام شده است. سرمربی فرانسوی سابقه قهرمانی در جام حذفی ژاپن و فرانسه را نیز در کارنامه دارد. این در حالی است که تنها موفقیت کونته در جام های حذفی به فصل 95-1994 و دوران بازیگری اش برمی گردد.

این فینال یک بعد مهم دیگر هم دارد و آن هم خداحافظی اسطوره ابدی استمفورد بریج یعنی جان تری از چلسی است. این آخرین بازی تری به همراه آبی ها خواهد بود و آخرین شانس برای اینکه جام دیگری را برای شیر های لندن به عنوان کاپیتان بالای سر ببرد. البته این بازی می تواند آخرین دیدار الکسیس سانچز و مسوت اوزیل در پیراهن آرسنال نیز باشد اما بدون شک تنها خداحافظی مهم شب، خداحافظی تری با چلسی و شاید حتی فوتبال انگلیس خواهد بود. تری پیش از این پنج بار به همراه چلسی قهرمانی جام حذفی شده است.

مروری بر مسیر دو تیم تا فینال

چلسی در اولین بازی خود در دور سوم پیتربرو یونایتد را در دیداری که جان تری در دقیقه 67 آن اخراج شد، 4-1 شکست داد. آبی ها در دور چهارم برنتفورد را 4-0 بردند. آنها در دور پنجم  تنها بازی خارج از خانه خود در جام حذفی را برابر وولورهمپتون برگزار کردند و به پیروزی 0-2 رسیدند. شیرهای لندن در یک چهارم نهایی منچستریونایتد را با تک گل انگولو کانته شکست دادند. آنها در بازی نیمه نهایی، در دیداری تماشایی و مهیج، همشهری خود تاتنهام را 4-2 مغلوب کردند. نمانیا ماتیچ در این بازی یکی از زیباترین گل های فصل را به ثمر رساند.

چلسی - نمانیا ماتیچ - جام حذفی انگلیسآرسنال کار خود را با یک کامبک خارج از خانه در ورزشگاه کوچک پرستون نورث اند شروع کردند. در دور چهارم ساوتهمپتون را در زمین حریف 0-5 تحقیر کردند و در دور پنجم باز هم در دیداری دور از امارات، ساتن یونایتد را 0-2 شکست دادند؛ همان دیداری که دروازه بان ذخیره رقیب روی نیمکت مشغول ساندویچ خوردن بود! آنها سپس لینکلن سیتی شگفتی ساز را در مرحله یک چهارم نهایی در لندن 5-0 مغلوب کردند. توپچی ها در یکی از سخت ترین بازی های فصل خود، در نیمه نهایی و پس از 120 دقیقه تلاش موفق شدند منچسترسیتی را 2-1 شکست دهند تا به فینال برسند.

تاریخچه کوتاهی از دو تیم در جام حذفی

آرسنال در کنار منچستریونایتد با 12 قهرمانی رکورد دار تاریخ این رقابت هاست. آنها فردا شب همچنین بیستمین فینال خود در FA Cup را تجربه خواهند کرد و از این حیث به تنهایی رکورد دار هستند. توپچی آخرین قهرمانی خود را در سال 2015 به دست آوردند. چلسی یکی از تنها هفت تیم انگلیسی است که موفق به فتح دو گانه داخلی شده است؛ دوگانه پیشین آنها در سال 2010 با یک سرمربی ایتالیایی دیگر یعنی کارلو آنچلوتی به دست آمد. آبی های لندن سابقه هفت بار قهرمانی در این رقابت ها را در کارنامه دارند. این دو تیم تنها یک بار دیگر در تاریخ خود در فینال جام حذفی برابر هم قرار گرفته اند؛ جدال قبلی به سال 2002 برمی گردد، زمانی که توپچی های در اوج با تک گل ری پارلر، همشهری خود را در ومبلی قدیم شکست دادند.

ری پارلور - مارسل دسایی - چلسی - آرسنال - جام حذفی انگلیس

مصاحبه های پیش از بازی
  • آرسن ونگر: نمی دانم بازی با چلسی آخرین بازی ام در آرسنال خواهد بود یا خیر؛ باشگاه در تابستان کارهای بزرگی در پیش دارد
  • آنتونیو کونته: دو گل ملی زده ام که هر دو به خاطر توتی بوده است؛ ونگر یکی از بهترین های تاریخ است
  • الکس اکسلیده چمبرلین: دنی آلوز بازیکنی است که می توان از او یاد گرفت؛ می خواهیم قهرمانی جام حذفی را به ونگر بدهیم
  • داوید لوئیز: برای پیروزی در فینال جام حذفی، باید در بالاترین سطح خودمان قرار داشته باشیم
  • ویلیان: در فصل آینده نیز برای چلسی بازی خواهم کرد؛ از حضور در اینجا بسیار خوشحالم
  • دنی ولبک: می خواهیم در فینال جام حذفی برابر چلسی، بهترین نمایش مان را ارائه بدهیم
ترکیب احتمالی

رویارویی های اخیر

غایبین دو تیم

شش بازی اخیر و دیدار آینده دو تیم

پیش بینی WhoScored

آرسنال 1 - 3 چلسی

منبع:طرفداری

نظرات 1 + ارسال نظر
hadi جمعه 5 خرداد 1396 ساعت 19:30

سلام
این بازی با نتیجه ۴ -۱ به نفع چلسی به اتمام میرسه

گل های بازی :

هازارد ۲ گل
کاستا ۱ گل
جان تری ۱ گل

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد