کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

کنفرانس مطبوعاتی کونته پیش از فینال جام حذفی

کونته در کنفرانس مطبوعاتی درباره مسائل مختلفی صحبت کرد. سرمربی ایتالیا نسبت به فینال فردا از خود و شاگردانش مطمئن به نظر می آید.  

 


آنتونیو کونته که در اولین فصل حضور خود در انگلیس موفق شد همراه چلسی به قهرمانی در لیگ برتر برسد، فردا در فینال جام حذفی برابر آرسنال و آرسن ونگر قرار خواهد گرفت. سرمربی ایتالیایی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

به گزارش سان، کونته قبل از اینکه به سوالی پاسخ دهد، صحبت های خود را به اشاره به تراژدی منچستر آغاز کرد:

فردا دیدار مهمی پیش رو داریم اما نمی خواهم آنچه در منچستر اتفاق افتاد را فراموش کنم. خودمان را به خانواده کسانی که در منچستر کشته شدند نزدیک می دانیم.

وضعیت تیم:

همه بازیکنان در دسترس هستند. فردا باید بهترین تصمیم را بگیرم اما همه بازیکنان آماده اند و این خبر خوبی برای ماست.

 آینده شما در چلسی:

باید این فصل را به پایان ببریم اما کار برای فصل آتی را آغاز کرده ایم. همان نقطه نظر قبل را داریم. مطمئناً سعی می کنم تیم را بهبود ببخشم چون باید در لیگ قهرمانان نیز به میدان برویم. من و باشگاه نگاه یکسانی داریم. خیلی خوب می شود اگر کسی بتواند به اندازه سر الکس فرگوسن در یک تیم بماند اما به خوبی می دانید که در فوتبال مدرن چنین چیزی چقدر دشوار است. برای یک سرمربی خیلی خوب است که مدتی طولانی در تیم بماند و چیزی مهم خلق کند. اما می دانیم که فوتبال مدرن خطرناک است و شغل هایمان به نتایج بستگی دارند. تنها کاری که می شود کرد رقابت کردن و تلاش برای حضوری طولانی است. این امید من است.

در حال حاضر وضعیت من روشن است. قراردادی دو ساله با باشگاه دارم. اگر آنها گزینه حضوری طولانی تر در باشگاه را در اختیار من بگذارند و بخواهند قراردادم را تمدید کنند، می توانم چنین کاری بکنم. ایده های یکسانی برای آینده داریم؛ ایده یکسانی برای کار با یکدیگر به منظور پیشرفت تیم و بازیکنان. از این فصل خشنود هستم و امیدوارم تا هر زمان که می شود اینجا بمانم.

آرسن ونگر، قهرمانی های او در FA Cup و آینده وی در آرسنال:

می دانم که او در جام حذفی بسیار خوب کار کرده و جام های متعددی برده است. من هیچوقت این جام را نبرده ام و فردا فرصت مناسبی برای من و تیمم است تا آن را فتح کنیم. فکر نمی کنم فردا آخرین بازی او برای آرسنال باشد. او لیاقت این را دارد که در آرسنال بماند. او فوق العاده کار کرده است و تنها امسال نتوانستند به لیگ قهرمانان اروپا برسند. گاهی احساس می کنم در انگلیس ارزش صعود به لیگ قهرمانان را دست کم می گیرید؛ این هدف خوبی است. وقتی برای مدتی طولانی در تیمی می مانید، یعنی مربی خوبی هستید. باید او را یکی از بهترین سرمربیان تاریخ بدانیم.

تراژدی منچستر:

وقتی سرمربی تیم ملی بودم، در وضعیت دشوار دیگری قرار گرفته بودیم. برابر بلژیک بازی داشتیم و سعی داشتند در ورزشگاه بمب کار بگذارند. چنین وضعیتی مطمئناً ذهنتان را به خود مشغول می کند.  اگر مدام فکر کنید که در خطرید پیش از هر اتفاقی مرده اید. باید با این وضعیت جنگید. یک بازی فوتبال یا یک کنسرت زمانی است که باید آن را با شور و حرارت زندگی کرد. مطمئناً وقتی چنین حوادثی رخ می دهند کمی می ترسید اما باید به زندگی ادامه داد.

آب و هوا:

فردا ساعت پنج و سی دقیقه به زمین خواهیم رفت. هوا خنک تر از حالا خواهد بود. دو روز گذشته گرم بوده است اما این هوا را دوست دارم.

فرانچسکو توتی و جدایی او از رم:

امکان ندارد فراموش کنم؛ دو گل برای تیم ملی زدم و هر دو به این خاطر بود که او توپ را درست فرستاد روی کله ام. توتی یک بازیکن فوق العاده است. می دانم که می خواهد به بازی ادامه دهد. پیام من به او این است که کاری که باید را انجام دهد. شور و حرارت او مثل همیشه است. او یکی از بهترین بازیکنان نه فقط ایتالیا، که تمام دنیاست.

 بازی فردا:

برای چلسی مهم است که  تمرکز خود را حفظ کند. از این نظر ممکن است ما به عنوان تیم دارای شانس کمتر وارد زمین شویم چون قهرمان لیگ شده ایم و آن را جشن گرفتیم. باید در آن لحظه شادی می کردیم اما از طرفی برابر تیمی به میدان می رویم که به لیگ قهرمانان نرسیده است. آنها برای نجات فصلشان فقط همین بازی را دارند و باید تمرکز و میل بالایی داشته باشیم. از این نظر به بازیکنانم اعتماد دارم. آنها نشان داده اند که می توانند به هدف بزرگ قهرمانی لیگ برسند. بازی فردا برای هر دو تیم سخت خواهد بود اما ما آماده مبارزه هستیم.

تمرکز و توجه بسیاری از طرف بازیکنانم دیده ام. با وجود گرما در این هفته خوب تمرین کردیم. آرام هستم و به بازیکنانم اعتماد دارم. پس از چنین فصلی نمی شود به آنها اعتماد نکرد. باید فراموش کنیم که لیگ را برده ایم و تنها روی این بازی تمرکز کنیم. نمی دانیم که آیا دیگر هیچوقت فرصت فتح این جام را خواهیم داشت یا نه.

آخرین بازی جان تری برای چلسی:

اگر او به میدان برود برایش بسیار سخت خواهد بود. او با ما خواهد بود و روی نیمکت خواهد نشست و باید ببینیم بازی به چه چیزی نیاز خواهد داشت. هدف ما کسب یک قهرمانی دیگر است و اینکه او جام را بالای سر ببرد. این رویای من و بازیکنانم است.

 مصدومان آرسنال:

مهم نیست که برابر چه بازیکنانی قرار بگیریم. مهم این است که کارمان را انجام دهیم. نمی توانیم فکر کنیم که فلان بازیکن حاضر خواهد بود یا نخواهد بود؛ مهم نیست. آنها بازیکنان بزرگ بسیاری دارند و باید به آنها توجه کنیم.

ومبلی:

در نیمه نهایی برابر تاتنهام احساسات بسیار زیادی دیدم. بازی در ومبلی تجربه فوق العاده ای برای من و بازیکنانم بود. فردا فرصت دیگری داریم که در چنین جوی بازی کنیم. این برای ما عالی است و باید سعی کنیم تا بهترین نمایش را برای هوادرانمان ارائه دهیم.

شکست 3-0 به آرسنال در سپتامبر 2016:

در آن مقطع، پس از شکست برابر لیورپول و آرسنال تصور پیدا کردن راه حلی فوری دشوار بود. ریسک کردم. به ایده هایم اعتماد کردم و در این لحظات سخت است که می توان یک سرمربی بزرگ را شناخت. وقتی همه چیز خوب پیش می رود، شناخت یک سرمربی سخت است. وقتی شرایط سخت می شود، آن موقع می توان توانایی های یک سرمربی را دید.

 صحبت های پایانی:

فردا خواهیم دید که آیا می توانیم از این فرصت برابر آرسنال بهره ببریم یا نه. این یک فینال است و از دست دادن یکی دو بازیکن اهمیتی ندارد. مسئله مهم این است که با اراده، عطش و رویکرد صحیح بازی کنید. سازماندهی خوب مهم است اما کافی نیست. فردا، باید عطش بیشتری از آنها داشته باشیم.


طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد