کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

انقلاب آبراموویچ در چلسی/ استراتژی پراشتباه

تعویض مداوم مربی در چلسی برای این تیم دستاورد خوبی داشته و باعث شده این تیم نتایج بهتری نسبت به آرسنالی بگیرد که مدتی طولانی با ونگر بوده. هیچ مربی‌ای در چلسی به اندازه‌ای زمان نداشته که تیم را به سبک خودش آماده کند. اختیار و کنترل کامل در این تیم نه به ژوزه مورینیو و نه به هیچ مربی دیگری داده نشد.  
مارینا گرانوسکایا، مدیر باشگاه، و مایکل امنالو، مدیر فنی، تصمیمات اصلی را می‌گیرند. آن‌ها بودند که از مدت‌ها قبل کونته را انتخاب کرده بودند و تلاش برای به خدمت گرفتنش را آغاز کرده بودند. در چلسی وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرند مربی همیشه اولین نفری است که سرزنش می‌شود. کونته هم مطمئنا همین طور است. او هم جزوی از برنامه‌های آبراموویچ برای چلسی است، مالکی که به سبک خودش و استانداردهای خودش باشگاه را اداره می‌کند.

چلسی شاید بیشتر از همه باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات پول خرج کند، اما مطمئن است که از آن نتیجه می‌گیرد. در طول حضور آبراموویچ در این باشگاه چلسی 5 بار قهرمان لیگ، 4 بار قهرمان جام حذفی  و 3 بار قهرمان لیگ کاپ شده است. یک بار هم قهرمانی در لیگ قهرمانان و یک بار قهرمانی در یورولیگ را کسب کرده است.

واضح است که آبراموویچ به جام‌ها بیشتر از هر چیز دیگری بها می‌دهد و انقلاب موقت او باعث شده در رسیدن به هدفش هم موفق باشد. در همین مدت مشابه آرسنال یک بار قهرمان لیگ و 3 بار قهرمان جام حذفی شده است. ونگر مدام سعی داشته نسلی برای بازی در امارات تربیت کند و آبراموویچ بیشتر سعی کرده پول خرج کند و بازیکنان بزرگ به خدمت گیرد.
1
استان کرونکه، کسی که بیشترین سهام آرسنال را دارد به نظر به اندازه کافی برای جام بردن به ونگر فشار نمی‌آورد. او فقط اهمیت می‌دهد که آرسنال فصل به فصل تیمی رقابتی باشد. ونگر هم تا به حال خواسته‌های سهامداران را برآورده کرده است و به چشم آن‌ها کارش را به بهترین شکل ممکن هم انجام می‌دهد. هواداران آرسنال همیشه امیدهایی داشته‌اند، درست بر خلاف ونگر. مدت‌هاست که این تیم به لیگ قهرمانان راه پیدا می‌کند و در آن تورنمنت ناکام می‌ماند. این کاری است که ونگر و سران توپچی‌ها به آن دلخوش بوده‌اند و جالب اینجاست کاری که برای حدود یک دهه انجام داده‌اند را این فصل انجام هم نداده‌اند.

ونگر یکی از آخرین مربیان فوتبال است که اختیار همه چیز را دارد. منبع نزدیک به باشگاه می‌گویند او قدرت دارد تا از رژیم بازیکنان گرفته تا دستمزدهای آن‌ها را تحت تاثیر تصمیمات خودش قرار دهد. شخص سهامدار اصلی آرسنال این اجازه را به او داده است. در واقع استاندارد توقعات در آرسنال پایین‌تر از چلسی است و همین موضوع باعث شده تا این تیم موفقیت‌های کمتری هم داشته باشد.

هواداران چلسی حق دارند از حضور کونته در تیمشان خوشحال باشند، اما خود او باید خیلی احمق باشد که فکر کند می‌تواند امنیت شغلی در این باشگاه داشته باشد. آرسنال هم تصمیم گرفته وقتی ونگر برود به دنبال جانشینی برای او نباشد، بلکه به دنبال یک مربی باشد.

فشار نیاوردن به ونگر یعنی سران این باشگاه میلی هم به موفقیت ندارند و بیشتر مسائل مالی و اقتصادی برایشان مهم است. این باشگاه استراتژی خاص خودش را در حفظ کردن مربی‌شان برای مدتی طولانی دارد، اما عملکرد آبراموویچ در 14 سال حضورش در چلسی ثابت کرده که او پا به مسیر موفق‌تری نسبت به توپچی‌ها گذشته است.

آی اسپورت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد