کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

لمپارد: به نظرم منچستریونایتد هنوز در سطح قهرمانی نیست؛ فکر می کنم چلسی قهرمان فصل بعد شود

اسطوره آبی ها معتقد است مدافع عنوان قهرمانی فصلی بسیار دشوار در پیش رو دارد اما احتمالاً دوباره به قهرمانی دست خواهد یافت.  
رقابت های لیگ برتر انگلیس از فردا دوباره آغاز می شود و چلسی در اولین بازی خود باید رو در روی برنلی قرار بگیرد؛ فرانک لمپارد در آستانه شروع فصل نو درباره مسائل مختلفی پیرامون باشگاه مورد علاقه اش صحبت کرده است.

به گزارش ESPN، آبی های لندن از فردا عصر ماموریت بزرگ خود برای دفاع از عنوان قهرمانی لیگ برتر را کلید خواهند زد؛ لمپارد، اسطوره انگلیسی چلسی معتقد است آنها برای رسیدن به این مهم باید از نظر روانی حتی قوی تر از فصل گذشته باشند.

شاگردان آنتونیو کونته فصل گذشته به رکورد سی پیروزی در سی و هشت بازی رسیدند اما آبی ها از سال 2006 به این سو نتوانسته اند از عنوان قهرمانی خود در لیگ دفاع کنند؛ بهترین گلزن تاریخ آبی ها که یکی از اعضای تیمی بود که در سال های 2005 و 2006 دو بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شد در صحبت با ESPN در این باره می گوید:

ذهنیت آنها باید رشد کند. چلسی [در فصل گذشته] با هفت امتیاز اختلاف قهرمان شد و در انتهای فصل ده امتیاز پیش بود. حالا وقتی دوباره از اول شروع می کنید، نیاز به ذهنیتی حتی قوی تر دارید. مطمئنم که در طول پیش فصل کونته با بازیکنانش در این مورد صحبت کرده است. آنها باید قوی تر باشند و ترکیب تیم باید تازه شود؛ این پروسه آغاز شده و فکر می کنم ادامه خواهد داشت. همه بازی ها دشوار خواهند بود؛ همه می خواهند تیم قهرمان را شکست دهند و چلسی دوباره با چنین وضعیتی رو به رو خواهد شد.
اگر چلسی در فصل 18-2017  به قهرمانی دست یابد، به اولین تیم از منچستریونایتد در سال 2009 بدل خواهد شد که از قهرمانی خود دفاع کرده است:

لیگ برتر رقابتی ترین لیگ دنیاست و هر سال نیز رقابتی تر می شود. سرمایه گذاری تیم های برجسته چشم انداز لیگ را عوض کرده است و کیفیت مجموعه رقابت ها بالاتر رفته است. کسب پیروزی آسان نیست و فکر نمی کنم دیگر چیزی مانند سلطه منچستریونایتد و لیورپول در سال های پیشین را بتوانیم ببینیم.
 پیش از دیدار هفته گذشته سوپرکاپ انگلیس برابر آرسنال، کونته در صحبت هایی گفت که انتظار دارد فصل پیش رو سخت ترین فصل دوران مربیگری اش باشد؛ کاپیتان سابق آبی ها معتقد است این حرف او نه تنها برای انگیزه دادن به بازیکنان که پیامی به هیئت مدیره برای خرید بازیکنان بیشتر است:

حرفی که سرمربیان به رسانه ها می زنند یک چیز است و آنچه در رختکن می گویند، چیز دیگری؛ نمی گویم که حرف هایشان کاملاً با هم تناقض دارند. گفتن چنین حرفی قابل درک است چون همه درباره اینکه فصل دوم چقدر سخت تر خواهد بود، صحبت می کنند. در پشت پرده نیز همین صحبت ها را به زبان می آورند اما به شکلی دیگر: "فصلی سخت در پیش خواهد بود اما با کار سخت و اضافه کاری - حتی بیشتر از فصل قبل - می توانیم از پس آن بر بیائیم."
فکر می کنم در همه جبهه ها یک چالش  پیش روی آنها است. انتخاب کلمات چیزی است که همگی با دقت آن را تحلیل می کنیم و می توانم صحبت های کونته را درک کنم. فصل پیش رو در هر شرایطی برای چلسی سخت می بود. آنها می توانستند شش یا هفت بازیکن بخرند اما همه بازیکنان سطح خود را بالا برده اند.
لمپارد اما با تمام سختی هایی که انتظار چلسی را می کشد، باور دارد که آنها فصلی موفق خواهند داشت:

پیش بینی سخت است؛ فصل گذشته چلسی را انتخاب کردم چون تیم خوبی داشتند. می دانستند چه می کنند و سرمربی شان بسیار با انگیزه است. می دانم که چند بازیکن مهم از دست داده اند اما تعدادی بازیکن خوب اضافه کرده اند و فکر می کنم پیش از پایان پنجره نقل و انتقالات باز هم بازیکنانی را به خدمت خواهند گرفت. فصل گذشته آنها با اطمینان بازی می کردند.
 وقتی به منچسترسیتی نگاه می کنید، تغییرات بسیاری می بینید، تغییراتی که مطمئناً برای بهبود تیم بوده است اما آیا در این فصل خودشان را پیدا خواهند کرد؟ مطمئنم که آنها تیمی هستند که برای قهرمانی تلاش خواهند کرد. فکر نمی کنم منچستریونایتد در سطح قهرمانی باشد؛ آنها برای تقویت تیم خود مسیر خاصی را دنبال کرده اند و پتانسیل قهرمانی دارند. تاتنهام، آرسنال، لیورپول،... این فهرست ادامه دار است. انتخاب چلسی به عنوان قهرمان فصل بعد شاید کمی از روی منطق و کمی از روی عشق باشد.

طرفداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد