کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

بارسلونا-چلسی، خشم و هیاهو

چلسی- بارسلونا
چلسی و بارسلونا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت تا یکی از دیدار های کلاسیک و البته جنجالی را پس از 7 سال بار دیگر شاهد   قرعه کشی دور 1/8  دیدار های لیگ قهرمانان اروپا امروز در نیون سوئیس برگزار شد تا تیم های صعود کننده به این دور رقبای خود را بشناسند. در یکی از جذابترین دیدارهای این مرحله همانطور که از قبل پیش بینی می شد تیم بارسلونا اسپانیا باید به مصاف چلسی انگلستان برود.

 

دیداری که در گذشته بارها در این لیگ برگزار شده است و خاطرات فراوانی در ذهن فوتبال دوستان تداعی می کند. این دو تیم تا به حال 15 بار در برابر یکدیگر دیدار کرده اند که همه چیز برابر است. هر دو تیم 5 برد و 5 شکست در کارنامه دارند و 5 دیدار هم به تساوی رسیده است. نکته جالب توجه اینجاست که دو تیم در تعداد گل زده و گل خورده نیز با 20 گل برابر هستند. اولین دیدار این دو تیم در سال 1966 برگزار شده است که بارسلونا با 2 گل چلسی را مغلوب کرده است.


اما در قرن حاضر دیدار های این دو تیم پر از اتفاقات ریز و درشت بوده است. هواداران بارسلونا گل زیبای رونالدینیو در استمفورد بریج را به خاطر دارند و طرفداران چلسی در مقابل چیپ های لمپارد و رامیرز در نیوکمپ را به یاد می آورند. بارسلونا از ۷ تقابل اخیر خود با تیمهای انگلیسی در دور حذفی ، ۶ بار صعود کرده و فقط چلسی فصل2011/12 کاتالانی ها را حذف کرده اند. این دو تیم ۶ بار  در مراحل حذفی چمپیونزلیگ به یکدیگر برخورد کردند. بارسلونا در سالیان اخیر  مقابل این تیم ها در این مرحله به میدان رفته است.


2012/13:میلان(برد بارسا)
2013/14:سیتی(برد بارسا)
2014/15:سیتی(برد بارسا)
2015/16:آرسنال(برد بارسا)
2016/17:پی اس چی (برد بارسا)
 

اما نکته تاریک تر برای بلوگرانا عدم گل زنی لیونل‌مسی در ۸ تقابل با چلسی و ۲۹ ضربه ای که به سمت دروازه این تیم زده است محسوب می شود. او که امید و رهبر بارسلونا است در تقابل با شیر های لندنی یک ناکام تمام عیار بوده است.

 

در سوی دیگر هواداران تیم لندنی کماکان اتفاقات دیدار سال 2009  را فراموش نکرده اند. آن بازی هنوز به عنوان یکی از بدترین عملکرد های یک داور در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است. تام هنینگ اوربو در آن دیدار 3 پنالتی واضح به نفع چلسی را نادیده گرفت تا بارسا با گل ثانیه های پایانی دقیقه 94 آندرس اینیستا به دور بعد صعود کرد  در سال 2015 اینیستا در مصاحبه ای این گل را بالاتر از گل فینال جام جهانی بهترین گل دوران فوتبالش نامید. تا در نهایت آن سال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. فریاد های دیدیه دروگبا و میشائیل بالاک پس از آن دیدار منجر به محرومیت های سنگین برای این دو شد.

 

اما 2 سال پس از آن اتفاق چلسی با روبرتو دی متئو در برابر بارسلونای گواردیولا قرار گرفت که در پایان علیرغم حملات فراوان بارسا با فرار لحظات پایانی فرناندو تورس و باز کردن دروازه ویکتور والدز در مجموع با نتیجه 2 - 3  بلوگرانا را از رسیدن به فینال محروم کرد.

 

در دیدار های آخر چلسی و بارسلونا، هر تیمی که پیروز شده است در نهایت قهرمان آن دوره لیگ قهرمانان شده است حالا باید دید این دیدار جذاب و جنجالی اینبار در تقابل کونته و والورده با چه قصه ای  روبرو خواهد بود.

ورزش ۱۱
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد