کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آرسنال Vs چلسی: به روایت آمار

 از ساعت 23:15 در حساس ترین بازی هفته بیست و دوم لیگ برتر دو تیم آرسنال و چلسی در ورزشگاه امارات شهر لندن به مصاف یکدیگر خواهند رفت. آنتونی تیلور، داور 39 ساله اهل منچستر قضاوت این دیدار را به عهده خواهد داشت. به بهانه فرارسیدن این دیدار حساس، با هم نگاهی خواهیم داشت به آمار کلیدی دربی بزرگ لندن از نگاه اوپتا.  
پس از 5 بازی بدون کسب حتی یک برد (3 تساوی و 2 باخت) در ورزشگاه امارات، آرسنال فصل قبل به این روند پایان داد و موفق شد در ورزشگاه خانگی با نتیجه 3-0 چلسی را در هم بکوبد. سانچز، والکات و اوزیل در آن بازی برای آرسنال گلزنی کردند و ونگر امیدوار است برای دومین سال پیاپی در خانه مقابل آبی ها برنده باشد.
چلسی به همراه منچستریونایتد با کسب 5 برد در ورزشگاه امارات در تمامی رقابت ها، ترسناک ترین مهمان خانه نسبتا جدید توپچی ها بوده اند و با پیروزی در بازی چهارشنبه شب، چلسی به تنهایی این رکورد را در اختیار خواهد گرفت.

با تساوی بدون گل در بازی رفت، حالا آرسنال فرصت دارد تا با نباختن در بازی چهارشنبه فصل را بدون شکست در مقابل چلسی سپری کند. آخرین بار در فصل 12-2011 بود که آرسنال در هیچ یک از دو بازی رفت و برگشت مغلوب آبی ها نشد. (1 برد و 1 تساوی) در صورت بسته نگه داشتن دروازه، آرسنال می‌تواند برای اولین بار بعد از فصل 99-1998، 180 دقیقه بدون گل خورده مقابل چلسی را پشت سر بگذارد.

آرسنال در 7 دیدار از 9 دیدار گذشته دو تیم در لیگ برتر در گشودن دروازه حریف ناتوان بوده و در این بازه زمانی فقط 4 گل زده.

در 7 دیدار گذشته دو تیم در تمامی رقابت ها، 6 بازیکن با کارت قرمز داور از زمین اخراج شده اند. همچنین در سه بازی اخیر، همواره بازیکنی از چلسی از میدان اخراج شده؛ به ترتیب ویکتور موزس، پدرو و داوید لوئیز

چلسی در دو دربی لندن در لیگ برتر این فصل شکست خورده است. (در مقابل کریستال پالاس و وستهم) آخرین بار در فصل 2001-02 بود که چلسی در سه بازی متوالی، مغلوب همشهریان خود شد. (در مقابل وستهم، چارلتون و آرسنال در فاصله اکتبر تا دسامبر 2001)
21گل از مجموع 39 گل چلسی در لیگ برتر را بازیکنان اسپانیایی این تیم زده‌اند؛ آلونسو 5، فابرگاس یک، موراتا 10، پدرو 4 و آزپلیکوئتا یک.  این بالاترین نرخ گلزنی بازیکنان اسپانیایی 1 تیم در تمامی 5 لیگ معتبر قاره سبز بوده .

آرسن ونگر در بازی روز چهارشنبه برای شصتمین بار در مقابل چلسی قرار خواهد گرفت. به این ترتیب آبی ها تکراری ترین رقیب مرد فرانسوی در دوران 21 ساله حضور او در جمع توپچی ها خواهند شد. آمار ونگر در 59 بازی قبلی به این صورت بوده: 22 برد، 16 تساوی، 21 باخت.

از زمان حضور آنتونیو کونته در لندن در سال 2016، او 5 بار در مقابل آرسن ونگر در تمامی رقابت ها قرار گرفته و تنها 1 برد کسب کرده؛ یک برد، 2 تساوی و 2 باخت

سسک فابرگاس به عنوان بازیکن آرسنال موفق شد 19 بار در ورزشگاه امارات گلزنی کند. با این حال او در سه دیداری که با پیراهن تیم های رقیب آرسنال پای به این ورزشگاه گذاشته نتوانسته دروازه توپچی ها را باز کند.

آی اسپورت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد