کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

در صورت قهرمانی در لیگ اروپا، تکلیف سهمیه لیگ قهرمانان چه خواهد شد؟

بسیاری این سوال را از خود دارند که در صورت قهرمانی تیمی از یک کشور در لیگ اروپا، تکلیف سهمیه های لیگ قهرمانان چه خواهد شد.



با نزدیک شدن به مراحل پایانی مسابقات لیگ اروپا، در بین فوتبال دوستان این سوال مطرح شده که آیا با قهرمانی یک تیم در لیگ اروپا، سهمیه لیگ قهرمانان آن کشور افزایش می یابد یا تیم قهرمان، جایگزین آخرین سهمیه خواهد شد.

  

یوفا به عنوان نهاد مسئول، پاسخ روشنی به این سوال داده است: "اگر تیمی مانند اورتون یا تاتنهام قهرمان لیگ اروپا شود، آنها اجازه می دهند سهمیه انگلستان در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا، پنج تیم باشد."


بدین ترتیب اگر تیمی از انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و ... قهرمان لیگ اروپا شود و آن تیم نتوانسته باشد سهمیه لیگ قهرمانان بگیرد، فارغ از تعداد سهمیه های آن کشور، می تواند در تورنمنت سال آینده شرکت کند. همچنین تیمی که امسال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا می شود، حضور خود را در تورنمنت سال بعد، قطعی خواهد کرد.


سالهای قبل، یوفا در این مورد سینوسی عمل کرد. به طور مثال در فصل 05-2004 و پس از قهرمانی رویایی لیورپول در لیگ قهرمانان، یوفا به اورتون این اجازه را داد که در پلی آف شرکت کند. هر چند آبی های شهر لیورپول از این فرصت استفاده نکردند و مغلوب ویارئال شدند. 


در سال 2012 و پس از قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان، یوفا تاتنهام، تیم چهارم لیگ جزیره را از حضور در این تورنمنت منع کرد و به لیگ اروپا فرستاد.


در هر صورت به نظر می رسد امسال داستان متفاوت است و هر لیگ می تواند با قهرمانی در لیگ اروپا، سهمیه جدیدی برای خود متصور شود. این قانون از امسال، هر ساله اجرا خواهد شد و قهرمانان دو تورنمنت معتبر باشگاهی در اروپا می توانند در مسابقات لیگ قهرمانان سال بعد، شرکت کنند.


چند نکته:


1- اگر قهرمان لیگ قهرمانان از طریق لیگ خود سهمیه را کسب کرده باشد، قهرمان لیگ اروپا فصل 2015 به طور مستقیم به مرحله گروهی راه پیدا می کند ولی اگر این چنین نباشد قهرمان لیگ اروپا به مرحله پلی آف خواهد رفت.


2-  محدودیت کشور ها از 4 تیم به 5 تیم افزایش یافته است و برای مثال قهرمانی تیمی از انگلیس در لیگ اروپا که نتوانسته است در بین 4 تیم اول لیگ قرار گیرد مانع از عدم حضور تیم چهارم انگلستان نمی شود با این حال اگر هم قهرمان لیگ قهرمانان و هم قهرمان لیگ اروپا از کشور انگلستان باشند و هیچ کدام موفق نشده باشند در بین 4 تیم اول لیگ داخلی قرار گیرند تیم 4 ام لیگ برتر به لیگ اروپا خواهد رفت.


3- اگر قهرمان لیگ اروپا و قهرمان لیگ قهرمانان از طریق لیگ داخلی خود مجوز کسب حضور در مرحله گروهی را کسب کنند قهرمان لیگ سوییس مستقیما به مرحله گروهی راه خواهد یافت.همچنین قهرمان لیگ رومانی از مرحله دوم مقدماتی به مرحله سوم مقدماتی و قهرمانان لیگ های ولز و ایرلند شمالی از مرحله اول مقدماتی به مرحله دوم مقدماتی انتقال می یابند.




طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد