کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

هفته 22 لیگ برتر از دریچه اعداد

برای نخستین بار در لیگ برتر 7 تیم هم‌زمان در خانه خود شکست خوردند: لستر برابر استوک سیتی، منچستر سیتی برابر آرسنال، کویینز پارک رنجرز برابر منچستر یونایتد، آستون ویلا برابر اورتون، نیوکاسل برابر سوتهامپتون، برنلی برابر کریستال پالاس و سوانسی سیتی برابر چلسی.

   
چلسی در نیمه نخست 4 گل وارد دروازه سوانسی کرد تا برای یازدهمین بار در تاریخ لیگ برتر تیمی در همان نیمه نخست 4 گل یا بیشتر در زمین حریف به ثمر رسانده باشد.

 

چلسی در نیمه دوم برابر سوانسی نتیجه را 5-0 کرد تا بهترین نتیجه ژوزه مورینیو طی رقابت‌های لیگ برتر در خانه حریفان ثبت شود. بیشترین نتیجه تکرار شده برای مورینیو در لیگ برتر پیروزی 2-0 بشمار می‌رود.

 

سسک فابرگاس برابر سوانسی باز هم پاس گل داد تا رکورد 15 پاس گل در لیگ را تا این برهه ثبت کند. فابرگاس در فصل 2008-2007 این رکورد را با پیراهن آرسنال هم ثبت کرده بود. بهترین رکورد پاس گل در یک فصل لیگ برتر 21 پاس است که به تیری آنری در آرسنال تعلق دارد. فابرگاس اگر مصدوم نشود می‌تواند این رکورد را بشکند.

 

برانیسلاو ایوانوویچ مدافع چلسی برای سومن دیدار متوالی در لیگ پاس گل ارسال کرد. در حالی که پیش از آن طی 32 دیدار پاس گلی ارسال نکرده بود.

 

آرسنال طی 16 دیدار در لیگ برتر برابر منچستر سیتی و منچستر یونایتد و چلسی بدون کسب پیروزی 7 شکست را هم پذیرفته بود، ولی این بار در زمین سیتی پیروز شد.

 

منچستر سیتی آخرین باری که در زمین خود با فاصله دو گل یا بیشتر مغلوب شد در اکتبر 2010 بود که 3-0 مقابل آرسنال زانو زدند.

 

منچستر سیتی که تا دقیقه 36 ضربه‌ای روانه دروازه آرسنال نکرد نتوانسته در 6 بازی آخرش در کلیه رقابت‌ها دروازه‌اش را بسته نگاه دارد.

 

الیور ژیرو مهاجم آرسنال که گل دوم توپچی‌ها را با ضربه سر زد از فصل 2013-2012 تعداد 11 گل با ضربه سر زده که بهترین رکورد لیگ بشمار می‌رود.

 

در 4 دیدار آخر منچستر یونایتد و حریفانش در لیگ جمعا 5 گل به ثمر رسیده(پیروزی 0-2 برابر کویینز پارک رنجرز، شکست 1-0 برابر سوتهامپتون، تساوی 1-1 مقابل استوک سیتی و تساوی بدون گل برابر تاتنهام).

 

لیورپول از کریسمس تاکنون 13 امتیاز کسب کرده که بیشترین امتیاز کسب شده توسط هر تیمی در لیگ برتر بشمار می‌رود.

 

رحیم استرلینگ در لیورپول تا این برهه فصل 5 پاس گل ارسال کرده. او در سراسر فصل پیش جمعا 5 پاس گل ارسال داده بود.

 

آستون ویلا طی 18 دیدار فقط 7 گل زده که از رکورد داربی کانتی در فصل 2008-2007 بدترین رکورد بشمار می‌رود.

 

آلکس بروس با پیراهن هال سیتی برای بار 37 در لیگ برتر طی 9 سال به میدان رفت. مربی او در همه 37 بازی پدرش استیو بروس پدرش - مدافع سابق منچستر یونایتد - بوده.

 

سباستین لارسن بازیکن سوئدی ساندرلند تک گل تیمش برابر تاتنهام را با ضربه آزادی به ثمر رساند که یازدهمین گلش در لیگ برتر با ضربه آزاد بشمار می‌رفت. در لیگ برتر فقط دیوید بکام (15)، جیانفرانکو زولا (12) و تیری آنری (12) بیش از او با ضربه آزاد گل زده‌اند.

 

آلن پاردیو 16 امتیاز در این فصل پس از عقب افتادن تیم‌هایش کسب کرده که رکورد لیگ بشمار می‌رود: 6 امتیاز در کریستال پالاس و 10 امتیاز در نیوکاسل.

 

4 گل بویان کرکیچ در لیگ برای استوک سیتی جملگی در خانه حریفان به ثمر رسیده‌اند.

 

جیمز وارد پراوس در 4 بازی آخرش برای سوتهامپتن که در ترکیب اصلی قرار گرفته 4 پاس گل ارسال کرده.

Opta منبع:  / ترجمه: گروه مترجمان 1Varzesh
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد